• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی باربی ماجراجویی خانه رویایی (Barbie Dreamhouse Adventures)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

278 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی ماجراجویی است که شما می‌توانید تجربه خود را در دنیای رنگین و جذاب باربی بیان کنید. بازی، تجمل گرایی و مصرف زدگی را در شما تقویت می‌کند. مهمترین نکته ای که والدین باید دقت کنند، این است که با فرزندانشان درباره این موضوع صحبت کنند و به آنها توضیح دهند که زندگی باربی شبیه به زندگی واقعی نیست و نباید خود را با او مقایسه کنند. باید برای خرید و زمان بازی محدودیت‌هایی رعایت کنند.

ژانر : ماجراجویی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی باربی به بچه‌ها امکان می‌دهد که خودشان زندگی باربی را شبیه‌سازی کنند. بچه‌ها می‌توانند خانه رویایی خود را با تزئینات زیبا طراحی کنند. بچه‌ها می‌توانند لباس‌های مختلفی را امتحان کنند و عکس بگیرند. بچه‌ها می‌توانند به مکان‌های مختلفی سفر کنند و بازی‌های کوچکی را انجام دهند. بچه‌ها می‌توانند با دوستانشان رابطه برقرار کنند و ماجراهای مختلفی را تجربه کنند.

بازی باربی به بچه‌ها نشان می‌دهد که باربی یک زندگی لوکس و پر از تجمل دارد. باربی یک خانه رویایی، یک ماشین صورتی، یک اسب، یک سگ و یک گربه دارد. باربی همیشه لباس‌های مد روز، زیبا و گران قیمت می‌پوشد. باربی به مکان‌های دوردست و جذاب سفر می‌کند. باربی با دوستانش مهمانی‌های استخری، رقص و شام می‌گیرد. باربی یک زندگی کامل و بدون مشکل دارد.

این بازی کلیشه بدن را در ذهن فرزندتان تقویت می‌کند. کلیشه بدن یعنی تصورات و انتظاراتی که رسانه‌ها، جامعه و فرهنگ از ظاهر و شکل بدن مردم دارند. این کلیشه‌ها ممکن است باعث ایجاد فشار، استرس، نارضایتی و اختلالات روانی و رفتاری در فرزندتان شوند. برای اطلاعات بیشتر به این مقاله کدومو مراجعه نمایید.

بازی باربی شامل تبلیغات درون بازی و خرید درون برنامه‌ای است. بچه‌ها باید برای دسترسی به برخی از محتواها، قابلیت‌ها و آیتم‌های بازی پول واقعی پرداخت کنند. بچه‌ها ممکن است تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرند و بخواهند چیزهای بیشتری بخرند. بچه‌ها ممکن است احساس کنند که بدون این چیزها نمی‌توانند از بازی لذت ببرند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندانتان درباره این بازی به صورت دوستانه و مشارکتی صحبت کنید. مثلاً می‌توانید از فرزندانتان بپرسید که چه چیزی را در این بازی دوست دارند، چه ماجراهایی را تجربه کرده‌اند، چه مهارت‌ها و ارزش‌هایی را یاد گرفته‌اند.

این بازی تجمل گرایی و مصرف زدگی را در فرزندتان تقویت می‌کند. به او توضیح دهید که تجمل گرایی و مصرف زدگی چه مضراتی دارند و چرا باید از آنها خودداری کند.

به فرزندتان بگویید که زندگی باربی شبیه به زندگی واقعی نیست و نباید خود را با او مقایسه کند. به او بگویید که هر فردی بدن، شخصیت و زندگی منحصر به فرد و زیبایی خود را دارد و نباید از خودش ناراضی باشد. به او بگویید که زیبایی بدن فقط به ظاهر بستگی ندارد و مهمتر از آن سلامتی، شخصیت و مهارت‌های او است.

به فرزندتان بگویید که بازی باربی یک بازی است و نباید بیش از حد به آن وابسته شود. به او بگویید که باید برای خرید و زمان بازی محدودیت‌هایی رعایت کند و از پول واقعی خودداری کند. به او بگویید که بازی باربی نباید جایگزین فعالیت‌های دیگر مثل درس خواندن، ورزش کردن، بازی کردن با دوستان و خانواده شود.

ماجرای بازی

بازیکن به عنوان یکی از دوستان باربی در خانه رویایی او زندگی می‌کند. او می‌تواند با باربی و خانواده و دوستانش رابطه برقرار کند و در فعالیت‌های مختلفی شرکت کند. بازیکن می‌تواند خانه رویایی خود را با تزئینات زیبا طراحی کند و لباس‌های مختلفی را امتحان کند. همچنین می‌تواند به مکان‌های مختلفی سفر کند، مثل قلعه فلوراویا، زیر آب به عنوان یک پری دریایی، یا کمپینگ. بازیکن می‌تواند بازی‌های کوچکی را انجام دهد و جایزه‌هایی دریافت کند. بخش زیادی از بازی قفل است و نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید، آی‌او‌اس

نام ناشر: Budge Studios

نام توسعه دهنده: Mainframe Studios و Mattel Television

تاریخ انتشار: 3 مه 2018 (13 اردیبهشت 1397)

تاریخ آخرین به روزرسانی: 21 آوریل 2020 (2 اردیبهشت 1399)

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینتر‌نت می‌توان بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌گردد.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغات، چالش، اشتراک گذاری.جدول امتیاز، گفتگوی متنی، رویداد

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی ماجراجویی خانه رویایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!