• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی بادکنک – پازل کودکان

author-img

توسط : گلایل صفوی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1011 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بازی یک بازی تفنّنی با محوریت آموزش است. بازیکن در آن با انواع میوه‌ها، حیوانات، اشکال، ماشین‌ها، حالات چهره، ابزارها و لوازم‌التحریرها آشنا می‌شود. از 12 مرحله‌ی بازی، فقط 8 مرحله رایگان است و برای تهیه‌ی باقی مراحل باید پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام شود. همچنین تبلیغات ناخواسته در بازی جنبه‌ی مصرف‌گرایی دارد.

بازی تا حدّی برای بازیکنان دستاوردجو و کاوشگر جذّابیت دارد و برای رده‌ی سنی بالای 3 سال مناسب است.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی 12 مرحله دارد که در هر مرحله، موضوع متفاوتی وجود دارد. کودک متناسب با آن موضوع، باید جورچینی را به این شکل حل کنند که هر یک از آیتم‌هایی که بر صفحه‌‌نمایش نشان داده می‌شوند را با کشیدن، به سمت جای خالی خود هدایت کند.

از این 12 مرحله، فقط 8 مرحله رایگان است و برای دسترسی به سایر مراحل لازم است خرید درون‌برنامه‌ای انجام شود. دامنه‌ی موضوعات 12گانه بازی شامل میوه‌ها، حیوانات، اشکال هندسی، اعداد، حروف الفبا، حالات چهره، ماشین‌ها، ابزارآلات، لوازم‌التحریر، ادوات موسیقی، حروف انگلیسی و مشاغل می‌باشد.

مراحل به‌صورت نامحدود هستند و در هر مرحله بازیکن باید جورچین‌هایی چهارتایی را حل کند و پس از پایان هر جورچین تعداد زیادی بادکنک به بازیکن هدیه داده می‌شود که می‌تواند با ضربه‌زدن به آن‌ها، بادکنک‌ها را بترکاند و با توجه به اینکه بادکنک‌ها مدّت کمی بر روی صفحه‌نمایش هستند و در این مدّت بازیکن موفق به ضربه‌زدن به همه‌ی آن‌ها نیست، می‌تواند کمی اذیت‌کننده باشد.

بی‌پایان‌بودن هر مرحله نیز موضوعی کلافه‌کننده است. موسیقی بازی هم قطع نمی‌شود و این موضوع ممکن است برای فرزندتان آزاردهنده باشد.

همچنین لازم است غلط‌های گفتاری بازی را به کودکتان آموزش دهید. بهتر است برای امن‌ترشدن بازی اینترنت دستگاه حین بازی قطع باشد. در طول بازی تبلیغاتی به‌صورت ناخواسته بر روی صفحه ظاهر می‌شود که می‌تواند برای بچه‌ها کلافه‌کننده باشد. البته با قطع‌بودن اینترنت دستگاه، تبلیغات نمایش داده نمی‌شود.

در مرحله‌ی حالات چهره نیز فرزندتان با برخی حالات نامناسب مواجه می‌شود که لازم است دراین‌باره به کودکتان توضیح دهید.

خلاصه‌: فرزند شما باید جورچینی با موضوعات مختلف را حل کند و بادکنک جایزه بگیرد. از 12 مرحله‌ی این بازی، فقط 8 مرحله رایگان است و برای دسترسی به سایر مراحل به خرید درون‌برنامه‌ای و اینترنت نیاز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندانتان درمورد ویژگی‌های اشیا، میوه‌ها یا حیواناتی که در بازی یاد گرفته است صحبت کنید.

 می‌توانید با همراهی او برای دیدن حیوانات بازی از نزدیک، به باغ‌وحش بروید یا ویدئوهایی از حیوانات را در اینترنت جست‌وجو کنید و باهم ببینید.

همچنین می‌توانید درمورد خواص میوه‌ها و غذاهای مختلفی که می‌شود با آن‌ها درست کرد با فرزندتان صحبت کنید.

می‌توانید از او بخواهید اشکالی که در بازی با آن‌ها آشنا شده است را در محیط اطراف پیدا کند و به شما نشان دهد.

همچنین می‌توانید حالات چهره‌ای که در بازی آموزش داده می‌شود را با هم تمرین کنید.

در بخش‌هایی که حروف الفبا اشتباه تلفظ می‌شوند، تلفظ درست را به کودکتان آموزش دهید.

خلاصه: از کودکتان بخواهید اشکالی که در بازی با آن‌ها آشنا شده است را در محیط اطراف پیدا کند و به شما نشان دهد.

ماجرای بازی

بازیکن در این بازی ابتدا باید با انتخاب یکی از 12 جعبه، وارد دنیای مربوط به آن جعبه شود و پس از ورود، جورچین‌هایی را حل کند. این 12 جعبه در موضوعات اعداد، میوه‌ها، حروف الفبای فارسی و انگلیسی، ماشین‌ها، مشاغل، حالات چهره، ابزارآلات، لوازم‌التحریر و... هستند که فقط 8 جعبه به‌صورت رایگان در اختیار بازیکن است و برای دستیابی به 4 مرحله‌ی دیگر، لازم است که پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام شود.

پس از ورود به هر مرحله، بازیکن باید هر آیتم را به جای خالی خود روی جورچین بکشد و پس از اینکه هر چهار آیتم را به‌درستی در جای خود قرار داد، تعداد زیادی بادکنک به‌عنوان جایزه دریافت می‌کند و به مرحله‌ی بعد می‌رود.

بادکنک‌ها با سرعت از صفحه خارج می‌شوند و بازیکن می‌تواند آن‌ها را بترکاند اما سرعت بالای آن‌ها می‌تواند اذیت‌کننده باشد. البته ترکاندن بادکنک‌ها امتیازی ندارد. همچنین یک راهنمای صوتی در بازی وجود دارد که اسامی آیتم‌ها را می‌خواند و صدای بازی نیز قابل‌قطع‌شدن نیست.

راهنمای صوتی در بخش حروف الفبا، چند حرف را اشتباه تلفظ می‌کند که لازم است والدین آن‌ها را برای فرزندشان اصلاح کنند. تبلیغات بازی هم ناخواسته حینِ بازی ظاهر می‌شود که می‌توانند کلافه‌کننده باشند.

جزئیات اثر

نام توسعه دهنده: استودیوی بازی سازی مهدی یار

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: پرداخت درون‌برنامه‌ای

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد

نشان‌ها: سلامت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بادکنک – پازل کودکان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!