• امروز : 1 خرداد 1403
logo

نقد و بررسی بازی امیرو ماهی بگیر

author-img

توسط : فاطمه نجفی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

453 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی تفننی با محوریت ماهیگیری و غواصی در دریای خلیج‌فارس است. برای پیشبرد بازی نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تری است که در هر مرحله با دیدن تبلیغ و پرداخت درون‌برنامه می‌توان ابزار و ادوات بهتری تهیه کرد و روند بازی را سرعت بخشید. بازیکن می‌تواند عملکرد خود را در جدول رتبه‌بندی  با دیگر بازیکنان مقایسه کند.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این بازی در هفتمین جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران غزال زرین بهترین بازی در ژانر ساده و همچنین غزال زرین بهترین دستاورد فنی را دریافت کرده است و نامزد بهترین دستاورد صدا و همچنین نامزد بهترین دستاورد طراحی بازی بوده است. این بازی نامزد دومین جشنواره‌ی بین‌المللی IMGA حوزه خاورمیانه و نامزد خلاق‌ترین بازی موبایل در جشنواره‌ی TGC 2017 شده است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز این بازی فرزندتان را باحال و هوای مردم جنوب کشور بیشتر آشنا می‌کند. موسیقی و گویش بازی و اشتغال به صیادی که جزو فرهنگ بومی خطه‌ی جنوب است در بازی مشاهده می‌شود.

 در پایان هر مرحله فرزندتان با دو واژه‌ی درآمد و پس‌انداز مواجه می‌شود که یک آموزش  غیرمستقیم برای او خواهد بود. این مسئله به‌صورت ناخودآگاه ذهن فرزندتان را در گیر داشتن شغل و چگونگی کنترل هزینه‌ها می‌کند.

در این بازی فرزندتان می‌تواند تجهیزات خود را ارتقا دهد که باعث آشنایی او با ابزار و ادوات شغل ماهیگیری و غواصی می‌شود.

برای فعال‌سازی آیتم‌های تجهیزات پرداخت درون‌برنامه راهکار مناسبی است که روند بازی را آسان‌تر می‌کند. تبلیغات هم در بازی وجود دارد که در صورت نداشتن امتیاز، فرزندتان برای ادامه بازی ناچار به دیدن تبلیغ می‌شود که با خاموش بودن اینترنت می‌توان از شر تبلیغات غیرقابل‌کنترل در امان بود. جدول رتبه‌بندی هم این امکان را در اختیار فرزندتان قرار می‌دهد تا امتیازات خود را با دیگران مقایسه کند.

کاراکتر بازی کودک کم سن و سالی است که به صیادی مشغول است. باتوجه‌به فانتزی بودن بازی؛ اما پسربچه صید و شکار را به‌صورت غیراصولی و همراه با خشونت انجام می‌دهد که ممکن است تأثیرات خشونت و ترس را در فرزندتان ایجاد کند.

در این بازی صید به‌واسطه نیزه و چاقو همراه با خونریزی درون آب صورت می‌گیرد که مغایر با احکام صید ماهی در دین اسلام است.

دیدن اجساد ماهی‌ها که روی‌هم تلنبار شده‌اند و همچنین کنترل‌کردن کپسول اکسیژن که با اتمام آن فرزندتان با صحنه‌ی غرق‌شدن کاراکتر بازی مواجه می‌شود ممکن است برای سنین پایین مقداری دلهره‌آور باشد.

 

خلاصه‌ی  آن: والدین عزیز این بازی فرزندتان را باحال و هوای مردم جنوب کشور بیشتر آشنا می‌کند. موسیقی و گویش بازی و اشتغال به صیادی که جزو فرهنگ بومی خطه‌ی جنوب است در بازی مشاهده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این بازی می‌تواند پیش‌زمینه‌ای باشد برای گفتگوی شما با فرزندتان درباره فرهنگ بومی و آداب‌ورسوم منطقه جنوبی کشورمان که طبیعتاً فرزندتان سؤالات زیادی از شما خواهد پرسید.

 می‌توانید همراه با او درباره‌ی تاریخ و سنت‌های آن منطقه مطالبی را از سایت‌ها بخوانید و مستندهایی تماشا کنید. موسیقی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی، سبک لباس و آداب‌ورسوم هر منطقه جذابیت‌های خاصی دارند.

با  برنامه‌ریزی یک سفر به مناطق جنوبی می‌توانید هم‌زمان از جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید و هم آداب‌ورسوم آنجا را از نزدیک لمس کنید.

 یکی دیگر از جاذبه‌های این بازی دریانوردی و غواصی است. غواصی و دیدن دنیای زیر آب در دریای خلیج‌فارس یک تجربه هیجان‌انگیز و پرخاطره برای فرزندتان خواهد شد. در صورت علاقه‌مند بودن فرزندتان می‌توانید به کلاس‌های غواصی مراجعه کنید و برای داشتن تجربه‌ی ماهیگیری می‌توانید در صورت  امکان به دریاچه‌های اطراف شهر مراجعه کنید.

در صورت نیاز و بنا به اعتقاداتتان می‌توانید احکام صید ماهی را با فرزندتان مرور کنید.

درآمد و پس‌انداز واژه‌هایی است که فرزندتان در بازی با آنها روبرو می‌شود. با او در این مورد صحبت کنید با او پس‌اندازکردن را تمرین کنید و از او بخواهید که برای پول‌توجیبی ماهانه‌اش برنامه‌ریزی کند.

 

خلاصه‌ی آن: می‌توانید همراه با فرزندتان درباره‌ی تاریخ و سنت‌های منطقه‌ی جنوب کشور مطالبی را از سایت‌ها بخوانید و مستندهایی تماشا کنید. موسیقی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی، سبک لباس و آداب‌ورسوم هر منطقه جذابیت‌های خاصی دارند.

ماجرای بازی

در این بازی پسری به نام امیرو  در اعماق  آب‌های خلیج‌فارس مشغول ماهیگیری و غواصی است که با موسیقی و گویش خطه‌ی جنوبی همراه است. بازیکن با حرکت دست  کاراکتر بازی را از قایق به سمت صخره‌ها هدایت می‌کند این روند تا زمانی که به کف دریا برسد ادامه دارد و در مسیر باهدف گیری توسط رادار به شکار و صید ماهی می‌پردازد. بازیکن باید مراقب اتمام اکسیژن کپسول‌ها باشد و از غرق‌شدن ماهیگیر جلوگیری کند. برای کسب درآمد و پس‌انداز بیشتر نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تری است. نیزه‌های مختلف، چاقوهای برنده، انواع قایق‌ها، کپسول هوا و لباس‌های مختلف غواصی که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند از امکاناتی است که در هر مرحله به بازی اضافه می‌شود که برای  فعال‌کردن سریع‌تر آن‌ها پرداخت درون‌برنامه بهترین گزینه است. خرید سکه و مروارید هم برای مواقعی از بازی ضروری است. در  بخش‌هایی از بازی وقتی غواص با کمبود اکسیژن روبرو می‌شود با پرداخت سکه یا مروارید می‌تواند کپسول اکسیژن  اضافه تهیه کند در غیر این صورت بازیکن چاره‌ای جز دیدن تبلیغ ندارد. بازی دارای  چالش و مأموریت و همچنین جدول رتبه‌بندی است که بازیکن با واردکردن اسم خود می‌تواند عملکرد خودش را با دیگر بازیکنان مقایسه کند.

خلاصه‌ی آن: در این بازی پسری به نام امیرو  در اعماق خلیج‌فارس مشغول ماهیگیری و غواصی است که با موسیقی و گویش خطه‌ی جنوبی همراه است.

جزئیات اثر

سیستم‌عامل (ها):  Android

نام ناشر: استودیو ناتیلوس

نام توسعه‌دهنده: استودیو ناتیلوس

تاریخ آخرین به‌روزرسانی:  17/02/1398-07/05/2019

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌توان بازی کرد؛ اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، جدول رتبه بندی، دعوت به عضویت در شبکه های اجتماعی

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نشان‌ها: همراهی با والدین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد امیرو ماهی بگیر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!