• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی اسپایدرمن: مایلز مورالس (Marvel's Spider-Man Miles Morales)

author-img

توسط : علیرضا نقوی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2478 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستانی جذاب با پیچش‌های شخصیتی جالب و نکات آموزنده‌ی قابل‌توجه، این بازی را به یک بازی تا حدودی سالم تبدیل می‌کند. بازی دارای ناهنجاری‌هایی است که با توضیح والدین می‌تواند بسیار کم تأثیر شود. شخصیت اصلی بازی یک نوجوان به نام مایلز است که همواره تلاش می‌کند به مردم شهرش کمک کند. این بازی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای ارتباط بیشتر و حمایت از فرزندتان فراهم کند. خشونت بازی پرتکرار اما فاقد جزئیات است.

ژانر : اکشن

40 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

دارای جوایز بفتا (BAFTA) و NAVGTR در سال 2021. این بازی در کل برنده 7 جایزه و نامزد دریافت 26 جایزه‌ی جهانی دیگر شده.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی می‌تواند باعث افزایش خودباوری و اعتمادبه‌نفس فرزندتان شود. ارزش‌های اخلاقی در بازی موردتوجه شخصیت اصلی قرار گرفته و مایلز به دنبال کمک به مردم و انجام کاردرست است. در این مسیر گاهی مایلز اشتباه می‌کند اما بعداً از اشتباه خود پشیمان می‌شود و اشتباه خود را اصلاح می‌کند. این بازی می‌تواند به فرزند شما بیاموزد که اشکالی ندارد اگر به‌صورت سهوی اشتباه کند و همیشه می‌تواند مشکلاتش را با پدر و مادر خود در میان بگذارد. این بازی می‌تواند برای فرزند شما، در مورد چگونگی ارتباط با ناشنوایان فرهنگ‌سازی کند. در بازی شخصی وجود دارد که ناشنواست و مایلز به‌راحتی و با دانستن حرکات مخصوص ناشنوایان با او ارتباط برقرار می‌کند. این موضوع از سردرگمی فرزندتان در مواجهه با فرد ناشنوا جلوگیری می‌کند و فرزند شما می‌داند که نیاز نیست رفتار عجیبی داشته باشد، می‌تواند به‌سادگی مانند بقیه با آنها ارتباط برقرار کند. تجربه این بازی ممکن است فرزند شما را به خرید لوازم جانبی مرتبط با بازی تشویق کند مانند اکشن فیگورها (مجسمه‌های شخصیت‌های بازی) و ... .

خلاصه‌ی آن: این بازی می‌تواند باعث افزایش خودباوری و اعتمادبه‌نفس فرزندتان شود. این بازی می‌تواند به فرزند شما بیاموزد که همیشه می‌تواند مشکلاتش را با پدر و مادر خود در میان بگذارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع به کارهای اشتباه مایلز مثل فریب دوستش با او صحبت کنید. (می‌توانید این سؤال را بپرسید: آیا بهتر نبود مایلز به‌جای فریب دوستش به او واقعیت را می‌گفت و با روراستی پیش می‌رفت؟) مایلز مسائلی را مثل اینکه او مرد عنکبوتی است یا ... را تا مدتی از مادر خود مخفی می‌کند.

برای فرزندتان توضیح دهید بهتر است چیزی را از مادر و پدرش مخفی نکند و بهتر است با مادر و پدرش راحت باشد. (درعین‌حال به فرزندتان این زمینه را بدهید که می‌تواند به‌راحتی تمام مسائل و حتی اشتباه‌ترین کارهایش را با شما در میان بگذارد. اگر به فرزندتان احساس امنیت بدهید او هر چیزی که باید بدانید را به شما می‌گوید. یک‌قدم بزرگ برای ایجاد امنیت فکری، گوش‌کردن به حرف‌هایش و قضاوت نکردن او در مرحله اول است.)

راجع به اشتباهات عموی مایلز با او صحبت کنید. عموی مایلز برای نجات جان او، مایلز را زندانی می‌کند تا به برای نجات مردم در خطر نیفتد. (می‌توانید برای فرزندتان توضیح دهید گاهی افراد نزدیک و دوستان هم می‌توانند راهکار‌های اشتباه پیشنهاد کنند و او باید حرف هرکس را با منطق خودش ارزیابی کند.)

خلاصه‌ی آن: برای فرزندتان توضیح دهید بهتر است چیزی را از مادر و پدرش مخفی نکند و بهتر است با مادر و پدرش راحت باشد. (توضیحات در قسمت بالا خوانده شود)

ماجرای بازی

ماجرای بازی راجع به پسر نوجوانی به نام مایلز است که تبدیل به یک اسپایدرمن شده و در کنار اسپایدرمن اصلی به مردم شهر کمک می‌کند. در تمامی مراحل بازیکن در نقش مایلز قرار دارد و باید با حل معماها و ازبین‌بردن دشمنان در داستان بازی پیشروی کند. مایلز سعی می‌کند با کمک پیتر که چندین سال است به‌عنوان اسپایدرمن از شهر دفاع می‌کند، به مردم شهر کمک کند تا اینکه پیتر برای کمک به‌جای دیگری می‌رود و مایلز باید به‌تنهایی مسئولیت جلوگیری از اتفاق بد را در شهر به عهده بگیرد. گروهی به نام "آندرگراند" شروع به تهدید امنیت شهر می‌کنند و مایلز برای مقابله با آنها می‌جنگد و در این میان در می‌یابد که دوست او، فرمانده این گروه خرابکار است. مایلز برای فهمیدن چرایی این اتفاق تحقیق می‌کند و تحقیقاتش او را به شرکت "راکسان" می‌رساند. مایلز در آنجا موبایل دوستش را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که شرکت راکسان در حال تحقیق و توسعه روی نوع جدیدی از انرژی بوده که برادر فین که همان دوست مایلز است، متوجه سمی بودن این نوع انرژی می‌شود. برادر فین سعی در ازبین‌بردن این انرژی دارد تا اینکه به دست رئیس شرکت راکسان کشته می‌شود. فین برای گرفتن انتقام برادرش از شرکت راکسان سردسته‌ی گروه آندرگراند شده و بر علیه راکسان فعالیت می‌کند. در ادامه وقتی که مایلز در راکسان در حال تحقیق است آسیب می‌بیند و ناگهان عموی او به کمکش می‌آید تا او را از آنجا خارج کند. عموی مایلز به او پیشنهاد می‌دهد به‌صورت مخفیانه و بدون فاش کردن هویت خود با سوءاستفاده از اعتماد فین وارد گروه آندرگراند شود. سرانجام فین متوجه می‌شود مایلز همان اسپایدرمن است و اعتماد خود را به مایلز از دست می‌دهد. مایلز برای جلب دوباره‌ی اعتماد فین، این موضوع را با عمویش در میان می‌گذارد و درحالی که برای ملاقات فین می‌رود تا از او عذرخواهی کند، عمویش محل ملاقات آنها را به راکسان لو می‌دهد و به نحوی به مایلز خیانت می‌کند. بدین ترتیب فین اعتمادش را به مایلز از دست می‌دهد. فین به دنبال نابودی راکسان است اما نمی‌داند با استفاده از انرژی، نه‌تنها راکسان بلکه کل شهر نابود می‌شود. در این میان عموی مایلز او را زندانی می‌کند و به او می‌گوید که نباید جان خودش را به خطر بیندازد اما مایلز که می‌خواهد از مردم شهر دفاع کند با عمویش موافق نیست و در این میان درگیری‌ای بین مایلز و عمویش رخ می‌دهد. مایلز عمویش را شکست می‌دهد و به سراغ فین می‌رود تا از نقشه‌ی او جلوگیری کند. مایلز و فین که دو دوست بودند حالا به مبارزه می‌پردازند. در این میان در آخر عموی مایلز از رفتار خود پشیمان می‌شود و برای کمک به مایلز و مردم اقدام می‌کند. مایلز موفق به جلوگیری از نابودی شهر شده اما در این راه فین کشته می‌شود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): playstation 4, playstation 5

نام ناشر: Sony Interactive Entertainment

نام توسعه دهنده: Insomniac Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2021-08-07 ۱۴۰۰/۰۵/۱۶

نکات برجسته بازی: دارای جوایز بفتا (BAFTA) و NAVGTR در سال 2021. این بازی در کل برنده 7 جایزه و نامزد دریافت 26 جایزه‌ی جهانی دیگر شده.

نیاز به اینترنت: ندارد و کاملا آفلاین است.

امکانات آنلاین:

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حافظ حاجی صفرعلی

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

عالی بود بازی پذیری خ.بی داشت و گرافیک بسیار عالی داشت البته من روی ps5 بازی کردم

بزرگسال

توسط : محمد علی اسدی

۹ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 14 +

خوبه براي 14 سال به بالا

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسپایدرمن: مایلز مورالس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!