• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی اسطوره‌های موبایل (موبایل لجندز) (Mobile Legends: Bang Bang)

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

561 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

چیدن استراتژی مناسب برای حمله به دشمن، می‌تواند تفکر استراتژیک بازیکن را تقویت کند. با این حال ناهنجاری‌های این بازی مثل طراحی تحریک‌کننده بازی و نیمه برهنه کاراکترها، به اشتراک گذاشتن عکس و اطلاعات شخصی در کنار امکان چت و تعامل بین دو بازیکن، فضای ناسالمی را برای بازیکن می‌تواند ایجاد کند.

ژانر : استراتژی

0 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

برنده‌ی جایزه‌ی محبوب ترین بازی سال 2019 در جشنواره بازی EXGCON اندونزی بنده‌ی جایزه‌ی محبوب‌ترین تورنومنت بازی سال 2019 در جشنواره EXGCON اندونزی نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بارزترین نکته‌ی این بازی طراحی و شخصیت پردازی کاراکترهای آن است. کاراکترهای بازی تحریک کننده و با نگاه جنسی طراحی شده‌اند و شخصیت پردازی آن‌ها نیز علاوه بر دامن زدن بر این فضا، قهرمان‌هایی با نیرو‌های شیطانی و یا خدایان اساطیری را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا با انتخاب آن‌ها، فرزند شما در قالب چنین شخصیت‌هایی به میدان نبرد برود. همچنین طراحی ایده آل کاراکترهای بازی می‌تواند بر سلیقه فرزند شما و تصورش درباره جنس مخالفش اثر بگذارد و ذهنیتی غیر واقعی نسبت به جنس مخالف خود پیدا کند.

بازی اسطوره‌های موبایل یک بازی انلاین است که محوریت اصلی آن نبرد دو تیم پنج نفره و نابود کردن دژ حریفان خود است. همانطوری که قابل حدس زدن است، بازیکن باید در نبرد دو تیم حریفان خود را بکشد و هر بازیکنی که بتواند تعداد بیشتری از حریفان خود را نابود کند، به عنوان بازیکن برتر زمین معرفی می‌شود که نقش مشوق را برای فرزند شما دارد. وجود چنین معیاری برای فرزند شما در کنار تشویقی که با هر قتل برای او دارد، شدت اثر خشونت بازی را افزایش می‌دهد.

بازی امکانات آنلاین بسیار زیادی دارد که ممکن است تحت تاثیر فضای محرک بازی، فضای ناسالم‌تری را برای فرزندتان رقم بزند. بازیکن علاوه بر امکان عضویت در گروه، چت گروهی و خصوصی با دیگر بازیکن‌ها، که امکانات روتین بازی‌های آنلاین است، می‌تواند در صفحه شخصی خود چند عکس شخصی خود را بارگذاری کند، درباره خودش، علایقش و اطلاعات شخصی خود بنویسد و جنسیت خود را مشخص کند تا دیگر بازیکنان آن اطلاعات را ببینند.

بازی آیتم‌های زیادی دارد که زرق و برق بازی را بسیار زیاد می‌کند و با انواع ترفندها بازیکن را تحریک می‌کند تا با خرید درون برنامه‌ای آن آیتم‌ها را به دست بیاورد.

این بازی برای ایران در حال حاضر تحریم است و به فیلتر شکن نیاز است.

خلاصه‌ی آن:

فضای بازی به خاطر طراحی جنسی کاراکتر‌های آن فضایی تحریک کننده است و امکانات آنلاین زیاد بازی در چنین فضایی ممکن است فضای بسیار ناسالمی را برای فرزند شما ایجاد کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در صورتی که امکان دارد، سعی کنید این بازی را با بازی‌های مشابه که در سبک موبا (Moba) هستند و آسیب کمتری دارند جایگزین کنید.

پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی درون بازی‌ها با فرزندتان گفت و گو کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. همچنین درباره استریم بازی با او صحبت کنید تا استریم کردن برایش به خودنمایی تبدیل نشود و تبعات بد آن گریبان فرزند شما را نگیرد و ترجیحا سعی کنید به سمت استریم کشیده نشود. (در صورتی که متوجه این بخش نشده است، ترجیحا او را نسبت به وجود چنین بخشی هشیار نکنید.)

درباره‌ی طراحی کاراکترهای بازی با فرزندتان صحبت کنید و نظر او را درباره این طراحی‌ها بپرسید. درباره سوء استفاده از بازیکن‌ها با طراحی جنسی کاراکترهای یک بازی با او گفت و گو کنید و برایش توضیح دهید که این نوع طراحی جنسی و غیر واقعی کاراکترهای بازی، مخصوصا کاراکترهای زن، با نگاه ابزاری به زن و برای فروش بیشتر یک بازی انجام می‌شود.

توصیه می‌کنیم که درباره‌ی خرید درون برنامه‌ای و زرق و برقی که در بازی وجود دارد با فرزندتان صحبت کنید و برایش توضیح دهید موفقیتی که در بازی به واسطه‌ی پول خرج کردن باشد، ارزش چندانی ندارد و فرزندتان را به یک بازیکنی حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند.

بازی این امکان را دارد تا بازیکن بتواند بازیکنان دیگر را ریپورت یا بلاک کند، با فرزندتان صحبت کنید تا در صورتی که بازیکنی برای او مزاحمت ایجاد کرد، می‌تواند با شما درباره‌اش صحبت کند و به او توصیه کنید از این امکانات استفاده کند. همچنین برایش توضیح دهید که فضای بازی، فضای مناسبی برای انتخاب دوست نیست و روابط بدون چارچوب مخصوصا در فضای مجازی، رابطه‌ی درستی نیستند.

در صورتی که فرزندتان درگیر بازی شود، ممکن است گذر زمان را احساس نکند و متوجه نباشد هر نبردی که در آن شرکت می‌کند چقدر زمان او را می‌گیرد. خوب است درباره مدت زمانی که فرزندتان اجازه دارد برای بازی صرف کند قوانینی داشته باشید و آن قوانین را دقیق اجرا کنید.

خلاصه‌ی آن:

درباره‌ی به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و تبعاتی که می‌تواند برای فرزندتان داشته باشد با او صحبت کنید.

ماجرای بازی

بازی اسطوره‌های موبایل (Mobile Legends) یک بازی آنلاین و استراتژیک است که در بخش اصلی بازی دو تیم پنج نفره در میدان نبرد باید با یکدیگر مبارزه کنند، حریف‌های خود را بکشند، از سد برج‌های دفاعی دشمن عبور کنند و در نهایت با بهترین استراتژی تهاجمی دژ حریف خود را فتح کنند. بازیکن می‌تواند از میان تعداد زیادی از کاراکترهای بازی، قهرمان خود را انتخاب کند و با آن وارد میدان نبرد شود. هر کاراکتر نیروهای ویژه خود را دارد و به سبکی متفاوت مبارزه می‌کند. بازیکن برای پیروزی در بازی باید قهرمان خود را ارتقا دهد و با همکاری با بقیه اعضای تیم خود هم از دژ خود دفاع کند و هم به دژ دشمن حمله کند و آن را نابود کند. در میدان نبرد برج‌هایی دفاعی برای هر دو تیم وجود دارد که بازیکن باید با کمک سربازهای کوچکی که به صورت مداوم به میدان اعزام می‌شوند آن برج‌ها را خراب کند تا بتواند به دژ دشمن خود برسد. در این بازی هر بازیکنی که بتواند تعداد بیشتری از حریف‌های خود را در نبرد بکشد بهترین بازیکن آن جنگ می‌شود. در صورتی که بازیکن توسط حریف کشته شود، پس از گذشت مدت زمان مشخصی که به سطح بازیکن وابسته است، دوباره در کنار دژ خود ظاهر می‌شود و می‌تواند بازی را ادامه دهد. بازیکن در حین نبرد می‌تواند با چت پیش ساخته یا علامت‌های مخصوصی که نشان دهنده حمله، درخواست پشتیبانی و یا عقب نشینی هستند با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کند هر چند این امکان نیز وجود دارد که بتواند به صورت صوتی با هم تیمی‌های خود نیز صحبت کند تا بیشترین هماهنگی را داشته باشند. امکانات آنلاین بازی فقط محدود به گفت و گوی صوتی نمی‌شود و فراتر از آن نیز می‌رود به گونه‌ای که بازیکن می‌تواند در بخش لایو (Live)، بازی خود را به نمایش بگذارد تا بقیه بازیکنان نیز بتوانند او و بازیش را ببینند و حمایت کنند یا به بیان دقیق‌تر می‌تواند بازی خود را استریم (Stream) کند. بازی این امکان را نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا بتوانند گروه بسازند و در آن عضو شوند و یا به یک بازیکن دیگر پیام خصوصی بدهند. این بازی مسابقات بین المللی نیز دارد که از سال 2017 شروع شده است و برای طرفداران پر و پا قرص این بازی بسیار جذاب است. بخش خرید درون برنامه‌ای بازی بخش بسیار بزرگ و پر زرق و برقی است و بازیکنان زیادی را تحریک می‌کند تا خرید کنند، البته دستیابی به تعدادی از آیتم‌ها به صورت رایگان با انجام ماموریت‌های اصلی و جانبی بازی نیز ممکن است و باعث تشویق بازیکن به وقت گذاری بیشتر برای بازی می‌شود.

نتیجه‌ی عملکرد بازیکن در بخش جدول امتیازات برای او نمایش داده می‌شود و بازیکن می‌تواند با تغییر قهرمان، ارتقای آن و یا شخصی سازی قدرت‌های ویژه‌ی قهرمان خود، عملکردش را بهتر کند. البته اگر بازیکن عملکرد مثبتی در یک مسابقه نداشته باشد، برای مسابقه بعدی یک نشان دریافت می‌کند که نمایانگر عملکرد ضعیف او در مسابقه‌ی قبلی است.

آخرین نکته‌ی بازی مربوط به پروفایل بازیکن است. بازیکن در این قسمت می‌تواند درباره خودش و علایقش بنویسد، عکس شخصی بارگذاری کند، جنسیت خود را مشخص کند و تنظیمات بازی را تغییر دهد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android, Ios

نام ناشر: Moonton

نام توسعه دهنده: Moonton

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: گفت‌وگوی صوتی، خرید، تماشای تبلیغ، ایجاد دوستی، لیگ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، جدول رتبه بندی، رویداد، تشکیل گروه، ذخیره سازی، حمایت از یک بازیکن تولید کننده محتوا، گفت‌وگوی متنی، چالش، اشتراک گذاری محتوا، تماشای بازی دیگران، چند نفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسطوره‌های موبایل (موبایل لجندز)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!