• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی بازی ادا بازی (پانتومیم )

author-img

توسط : زینب پرورش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1680 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

از بازی های نوستالژی و جذابی است که می تواند محیط خانوادگی را شاد و صمیمی کند ، تماشای زیاد تبلیغات می تواند کلافه کننده باشد .هنگام گروهبندی سعی کنید تناسب سنی را رعایت کنید و بچه ها در یک گروه تنها نمانند . هنگام اجرای کودکتان او را به گرمی تشویق کنید، طوری که احساس کند به بهترین شکل ممکن در حال اجراست .بازی به شکل محلی و بازیکن های واقعی است و نه در فضای مجازی.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

طراحی موفق و هوشمندانه این بازی باعث شد این بازی در جشنواره وب و موبایل ایران در سال 97 و 98 عنوان بازی منتخب سال را بدست آورد .

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی معیار منفی ای ندارد و تنها معیار منفی و احتمالا کلافه کننده آن، تماشای تبلیغات و آگهی های زیاد در حین بازی است که می توان برای خلاصی از تبلیغات آفلاین بازی کرد. ادا بازی می تواند محیطی گرم و صمیمی و لحظاتی شاد و خاص را در محیط خانواده شما ایجاد کند ، اگر در جمع خانواده این بازی را انجام می دهید، سعی کنید تناسب سنی در تیم ها برقرار باشد، یعنی اگر 4 بچه و چهار بزرگسال هستند که می خواهند بازی را انجام دهند، هر تیم متشکل از دو بزرگسال و دو بچه باشد. اگر بزرگ تر ها در یک گروه و بچه ها در گروه دیگر باشند ممکن است بچه ها نتوانند به خوبی و سرعت عمل بزرگسالان پانتومیم و سوژه ها را اجرا کنند و در نتیجه اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و سر خورده می شوند. اگر تناسب در تیم بندی رعایت شود بزرگ تر ها و کوچک تر ها با کمک و همراهی هم ایجاد خلاقیت می کنند و بچه ها هم احساس پیروزی و مفید بودن راتجربه می کنند. سعی کنید هنگام اجرای بچه ها آنها را با هیجان تشویق کنید بطوری که کودک احساس کند به بهترین شکل ممکن در حال اجراست .

خلاصه‌ی آن: سعی کنید در گروهبندی تناسب سنی را رعایت کنید . همه بچه ها یا همه بزرگسالان در یک گروه نباند . در حین اجرای کودک او را تشویق کنید تا احساس کند به بهترین شکل در حال اجرای سوژه است .

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 با فرزندتان در مورد نحوه اجرای پانتومیم افراد صحبت کنید ،مثلا چه کسی بیشتر توانست مفهوم سوژه را برساند ؟

خلاقیت کدامشان بیشتر است ؟

اگر تیم مقابل نتواند سوژه مورد نظر را به دیگران برساند ، آیا کودک ایده و خلاقیتی برای اجرای آن دارد؟

در صورتی که بازی به سمت شوخی ها و فضای بزرگسالان رفت ، اگر اجرای دور از ذهن و مغایر با سن کودک اجرا شد ، سعی کنید با آرامش در مورد آن اجرا و نقاط ضعف و اشکالات اخلاقی اش صحبت کنید .

می توانید  بازی پانتومیم را برای روز های تعطیل یا آخر هفته ، به فرزندانتان پیشنهاد کنید و در محیطی سالم و شاد از دورهمی تان لذت ببرید .

خلاصه‌ی آن:

چه کسی بهتر توانسته با زبان بدن مفهوم سوژه را به هم گروهی هایش برساند ؟ اگر کودک شما جای آن شخص بود ، ایده و خلاقیت بهتری برای اجرا داشت ؟

ماجرای بازی

بازی آفلاین است و در جمع های خانوادگی و حقیقی انجام می شود و نه در فضای مجازی با کابران مجازی! بازی به این شکل است که بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند، پس از ورود به بازی موضوعات مختلفی وجود دارد که هر تیم می تواند برای خودش موضوعی را انتخاب کند؛ مثل خوراکی ،ورزشی ،مشاهیر و....که این موضوعات و سوژه ها به قدرکافی متنوع است تا بتواند تیم ها را راضی کند. در مرحله بعد باید انتخاب کنند که هر تیم می خواهد کلمه یا سوژه ای که دریافت می کند چند امتیازی باشد. سوژه هایی که امتیاز بیشتری دارند سخت تر و چالشی ترند. با انتخاب موضوع و امتیاز مورد نظر  تیم وارد باز ی شده و کلمه  مربوطه به او نشان داده می شود، این امکان وجود دارد که بازی یکبار کلمه را برای آن تیم عوض کند، اما بهتر است حواس ها جمع باشد چون ممکن است کلمه جایگزین سخت تر و پیچیده تر از اولی باشد! در حین بازی آهنگی پلی می شود که جذابیت و شور بازی را بیش تر می کند. تیم مورد نظر باید بتواند قبل از تمام شدن تایم نشان داده شده، سوژه را به هم تیمی های خود بفهماند.  حالت دیگر این بازی سوالات 5 ثانیه ای است، در این قسمت بازیکن بایدبتواند تعدادی از عناوینی که باز ی می خواهد را بگوید مثلا : از شما می خواهد سه شخصیت عروسکی پسر را در پنج ثانیه نام ببرید ، یا سه رنگ پر فروش ماشین و... بازی سرعتی و مشاهده تاریخچه بازی های انجام شده از دیگر امکانات ادابازی است.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها):    android

نام توسعه دهنده: Karvant  

تاریخ آخرین به روزرسانی: 29/10/99  

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می شود بازی کرد اما با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می شود .

امکانات آنلاین: تماشای تبلیغ _دعوت به عضویت در شبکه های اجتماعی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: دارد

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ادا بازی (پانتومیم )

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!