• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی آسمان : کودکان (بچه‌های) نور (Sky : Children of the light)

author-img

توسط : عرفانه معدنی پور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

962 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی، آنلاین در ژانر نقش آفرینی و ماجراجویی می‌باشد که بازیکن در جهانی باز و زیبا با قلمروهای متعدد و ویژگی‌های مختلف و موسیقی ملایم روبروست که طی آن باید نور و مهربانی را به این جهان با آزاد کردن انسان‌های یخ زده و سنگ شده برگرداند. بازی به صورت تک نفره و چندنفره قابل اجراست و ماهیت آن بر کمک به دیگران است. بازی، پرداخت درون برنامه‌ای نیز دارد ولی بدون پرداخت هم می‌شود بازی کرد.

ژانر : نقش آفرینی

2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

از سازندگان بازی منتخب سال ۲۰۱۳ ، بازی جذاب و موفق دیگری عرضه شده است که امتیاز ۴.۹ از ۵ ستاره را گرفته است و گرافیکی زیبا و خارق‌العاده دارد و این بازی، جایزه برترین بازی موبایل از نظر جلوه‌های بصری را دارد

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی، یک بازی آنلاین در ژانر نقش آفرینی می‌باشد و داری جهانی باز با قلمروهای متعدد است و اگرچه که بازی بسیار آرام و همراه با موسیقی و گرافیک چشم‌نوازی می‌باشد، اما در بخش‌هایی ممکن است فرزند کم سن‌تر را نیز بترساند چون گاهی وی با بعضی شخصیت‌هایی روبرو می‌شود که چهره‌ی مبهم و کمی رعب‌آور دارند و یا بعضی مناطق، بسیار تاریک هستند که ممکن است کمی فرزندتان بترسد اما در کل بازی، یک بازی به دور از خشونت و ناهنجاری‌هاست و تبلیغات نیز ندارد و رایگان است اما پرداخت درون برنامه‌ای نیز دارد که می‌توان، امکانات بیشتری را خرید و قلمرو را گسترش داد. اما بدون خرید هم به راحتی می‌شود بازی را جلو برد. بازی به صورت تک نفره و چدنفره ممکن است و فرزندتان می‌تواند با دوستان خود و یا بازیکنان غریبه‌ای که همزمان در بازی هستند، همراه شده و با هم به حل مسائل بپردازند. بازی، ابعاد مثبت بسیاری دارد اما به دلیل امکانات آنلاین و اتصال به شبکه‌های اجتماعی، ما رده‌ی بالای 13 سال را برگزیدیم. بازی از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز امکان دعوت دوستان را قرار داده است و فرزندتان حین بازی هم می‌تواند برای دیگر بازیکنان، پیغام بگذارد و به آن‌ها کمک و راهنمایی دهد. همچنین؛ بازی، امکان نصب نرم‌افزار دیسکورد را دارد که فرزندتان از آن طریق می‌تواند محتواهای مختلفی را از بازی‌های متنوع ببیند و با بازیکنان دیگر گفتگو کند. شیوه‌ی ارتباط گیری با دیگر بازیکنان در خود این بازی، متفاوت است و به صورت ارتباط گیری با زبان بدن، انجام می‌شود و البته بازی، راهنماهای خوبی هم در حین بازی کردن، دارد که فرزندتان را تنها نمی‌گذارد. همچنین؛ بازی با درخواست موافقتی که اول کار به فرزندتان ارائه می‌دهد می‌تواند دیتا و اطلاعات وی را جمع‌آوری کند که در بخش privacy policy  قرار دارد.

خلاصه‌ی آن: یک بازی آنلاین در ژانر نقش آفرینی می‌باشد که دارای جهانی باز با قلمروهایی با ویژگی‌های مختلف است که فرزندتان باید به انسان‌هایی که در جایگاه نامناسبی قرار دارند، کمک کند و روح‌شان را آزاد کند. همچنین؛ بازی پرداخت درون برنامه‌ای و امکان چندنفره بازی کردن را نیز دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود می‌توانید راجع به همکاری و شیوه‌ی همکاری در این بازی، صحبت کنید

 و از آن‌ها بخواهید که نظرشان را به شما بگویند که «چطور می‌شوید یک همکاری خوب داشت و حسشان را وقتی که با دیگران برای کمک رساندن، همکاری میکنند در مقایسه با وقتی که تک نفره بازی را جلو می‌برند، چیست؟»

 «در دنیای امروز چطور می‌توان مشکلات را با کمک و همکاری یکدیگر حل و فصل کرد؟ و به نظر وی، کمک کردن و همکاری کردن چه اثرات مثبتی دارد؟ و او ترجیح میدهد تنها جلو برود یا با همکاری و همفکری کارش را جلو ببرد؟»

از نظر وی، «نتیجه‌ی کاری که با همفکری انجام شود، بهتر است یا کاری که تک نفره انجام می‌شود؟»

 و در نهایت حس او را به این بازی آنلاین و این نوع ارتباط گیری مخاطبین با یکدیگر توسط زبان بدن، جویا شوید.

موضوع دیگری که در مورد این بازی می‌توانید با فرزندتان گفتگو کنید این است که، از وی بپرسید « به نظر تو حالا که بازی یک بازی رایگان است و بدون پرداخت هم می‌شود بازی را جلو برد، آیا نیاز است که پول خرجش کنیم؟» یا بپرسید «اگر با تلاش‌های خودت بازی را جلو ببری جذاب‌تر است یا اگر پول خرج بازی کنی؟»

از این بازی، برای ایده گرفتن کمک و همکاری در کارهای خانه و تقسیم کردن کارها و همچنین بالا بردن حس انسان دوستانه و شرکت در پویش‌های خیرخواهی می‌توان استفاد کرد.

خلاصه‌ی آن:

صحبت با فرزندان راجع به فرهنگ همکاری و کمک رساندن به دیگران. اثربخشی کار با همکاری بیشتر است یا به صورت تک نفره؟ آیا وی پرداخت مالی را ضروری می‌بیند در حالی بازی رایگان است؟

ماجرای بازی

بازی، در یک دنیا با جهانی باز با موسیقی ملایم و زیبا و آنلاین طراحی شده و در ژانر نقش آفرینی می‌باشد. بازیکن در نقش یک شخصیت است که در دنیایی قرار گرفته است که نورهایش خاموش شده و مهربانی از آن رخت بر بسته است و حال، وی می‌خواهد با طی کردن قلمرو به قلمرو این سرزمین انسان‌ها و روح‌هایی را که در جای نامناسب خود یخ زده و سنگ شده اند را آزاد کند و به محل اصلی‌شان برگرداند. در این مسیر، او می‌تواند با دیگر بازیکنانی که مانند او همقدم هستند، همکاری و همفکری کند و با هم همراه شوند تا بتوانند به جای جای این سرزمین‌ها رفته و نور را به صور فلکی برگردانند. همکاری در این بازی، به شیوه‌ی نوین است و بازیکنان بدون اینکه با هم صحبت کنند تنها با زبان بدنشان با هم صحبت می‌کنند و یا اینکه به هم شمع می‌دهند که همین شمع، می‌تواند سرآغاز دوستی باشد و بازیکن می‌تواند در مسیری پیغامی بگذارد و بازیکن دیگر برای راهنمایی آن پیغام را دریافت کرده و کارش راحت‌تر شود. گرچه این بازی را تک نفره هم می‌شود، پیش برد ولی در حالت چندنفره و همکاری، جذابیت بیشتری دارد. بازی، تبلیغات ندارد اما در بخشی پرداخت درون برنامه‌ای را در اختیار بازیکن قرار داده است که بتواند با پرداخت، امکانات جدید بخرد و یا سرزمین خود را گسترش دهد گرچه؛ بدون پرداخت می‌شود بازی را کاملا جلو برد. بازی، امکان دعوت دوستان و چندنفره بازی کردن و همکاری با بازیکنان غریبه‌ای که آن‌ها را در وسط بازی می‌بیند، دارد. شرکت سازنده، بازی را روی یک خط سرور بارگذاری می‌کند و همچنین؛ امکان دعوت دوستان از طریق شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم کرده است و چالش و رویداد نیز دارد که با آن‌ها می‌توان فصل‌های بیشتری جلو رفت و انرژی بیشتر و امکانات بیشتری را ذخیره کرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Android - ios - mac - windows

نام ناشر:   Thatgamecompany

نام توسعه دهنده:  Thatgamecompany

تاریخ آخرین به روزرسانی: 08 /02/2021 – 20 /11/1399

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است.

امکانات آنلاین: خرید –ایجاد دوستی – دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی - لیگ - رویداد – چالش – تشکیل گروه – اشتراک گذاری محتوا – گفتگوی متنی – چندنفره بازی کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی:  ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آسمان : کودکان (بچه‌های) نور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!