• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی آخرین قلعه: زیرزمینی (Last Fortress: Underground)

author-img

توسط : مریم داوردان ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

309 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک بازی استراتژیک است که شما باید یک پناهگاه زیرزمینی را بسازید و از حملات زامبی‌ها دفاع کنید. این بازی می‌تواند برای برخی از بازیکنان جذاب باشد، اما شامل خشونت، ترس، تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای است. والدین باید با فرزندان خود درباره این موضوعات صحبت کنند و محدودیت‌هایی برای زمان و هزینه بازی تعیین کنند. از فرزندتان بپرسید به نظرش دنیای بازی و زامبی‌ها واقعی خواهد بود؟

ژانر : استراتژی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این بازی شامل خشونت، ترس، تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای است. این بازی برای رده‌سنی 12 سال به بالا مناسب است. اگر فرزندتان کمتر از این سن را دارد و در مواجهه با بازی دچار ترس شده است با او همدلی کنید.

اگر فرزندتان به این سبک بازی‌ها علاقه‌مند است، بازی فالوت شلتر در همین سبک ممکن است ایجاد ترس کمتری برای فرزندتان داشته باشد.

گفتگو متنی بازی یکی از راه‌های ارتباط با دیگر بازیکنان است. این می‌تواند برای همکاری، راهنمایی، دوستیابی و سرگرمی مفید باشد. اما باید توجه کنید که نظارت چندانی بر محتوای گفتگو نیست. گرچه می‌توان از تنظیمات گفتگو و فیلتر کلمات ناشایست استفاده کرد اما باید بدانید که این فیلترها اغلب بر روی محتوای فارسی قابل اجرا نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ترس در بازی یک احساس طبیعی است و نباید از آن خجالت بکشند. اگر بازی برای آن‌ها خیلی ترسناک است، می‌توانند آن را ترک کنند یا با کسی درباره آن صحبت کنند.

تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای راه‌هایی هستند که سازندگان بازی از آن‌ها درآمد کسب می‌کنند. اگر می‌خواهند از این امکانات استفاده کنند، باید با شما به عنوان والد مشورت کنند.

نظر فرزندتان نسبت به وقایع اتفاق افتاده در بازی چیست؟ چقدر به واقعیت نزدیک است؟ ممکن است روزی بشر مجبور به زندگی در پناهگاه‌ها شود؟

با فرزندتان درباره قوانین گفتگو و ارتباط در بازی‌ها صحبت کنید. مثلا: اول اینکه همیشه باید با احترام و ادب با دیگران صحبت کنند و از اهانت، توهین، تهدید و فحاشی خودداری کنند. دوم اینکه باید اطلاعات شخصی خود را محرمانه نگه دارند و از افشای نام، سن، مکان، شماره تلفن و عکس خودداری کنند. سوم اینکه باید از گفتگوهایی که ممکن است باعث تحریک، ترس، اضطراب و افسردگی شوند، اجتناب کنند.

ماجرای بازی

بازیکن به عنوان فرمانده‌ای از یک گروه کوچک از بازماندگان، باید در یک دنیای زامبی‌آلود زنده بماند. بازی تیمی را نشان می‌دهد که در حال فرار از یک گروه بزرگ از زامبی‌ها هستند و پناهگاه آخرشان نابود شده است، وقتی که به یک ساختمان عجیب و غریب برخورد می‌کنند که از زمین بیرون زده است، تصمیم می‌گیرند که در این ساختمان پناه بگیرند.

بازیکن باید با استفاده از منابعی که در بیابان یا از دیگر بازیکنان جمع‌آوری می‌کند، اتاق‌های مختلفی را در پناهگاه خود بسازد و ارتقا دهد. این اتاق‌ها می‌توانند برای تولید غذا، آب، برق، سوخت، سلاح، لباس و دارو مورد استفاده قرار بگیرند.

بازیکن باید بازماندگان و قهرمانان مختلفی را در بازی جذب کند و آن‌ها را آموزش دهد و به آن‌ها تجهیزات مناسب بدهد. هر بازمانده و قهرمان دارای مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی است که می‌تواند در مبارزه، کاوش، تحقیق و تولید کمک کند.

بازیکن باید تیم‌های متنوع و هماهنگی از بازماندگان و قهرمانان خود تشکیل دهد و با آن‌ها به بیابان برود و منابع، تجهیزات و رازهای بازی را کشف کند. او می‌تواند با دشمنان مختلفی مانند زامبی‌ها، حیوانات وحشی، گروه‌های مسلح و دیگر بازیکنان روبرو شده و با آن‌ها مبارزه کند.

همچنین باید با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کند و با آن‌ها دوست شود یا با آن‌ها رقابت کند. می‌تواند یک اتحاد بسازد یا به یک اتحاد موجود بپیوندد و با اعضای آن همکاری کند و از مزایای اتحادی برخوردار شود. همچنین می‌تواند به پناهگاه‌های دیگر بازیکنان حمله کند و از آن‌ها منابع و امتیاز بگیرد.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): اندروید و آی‌او‌اس

نام ناشر: LIFE IS A GAME LIMITED

نام توسعه دهنده: LIFE IS A GAME LIMITED

تاریخ انتشار: 4 نوامبر 2020 میلادی یا 14 آبان 1399 شمسی

تاریخ آخرین به روزرسانی: 22 دسامبر 2023 میلادی یا 1 دی 1402 شمسی

نیاز به اینترنت: دارد و کاملا آنلاین است

امکانات آنلاین: تبلیغ، خرید، تشکیل گروه، گفتگوی متنی، رویداد، چالش، ذخیره سازی، ایجاد دوستی، چندنفره بازی‌کردن

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آخرین قلعه: زیرزمینی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!