• امروز : ۵ مرداد ۱۴۰۰

آجرشکن

آجرشکن

بررسی تخصصی بازی

author-img

توسط : محمدحسین محقق ارزیاب کدومو

1 ماه پیش مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیدگاه کدومو

6 + kodoumo-logo
امتیازدهی‌های «کدومو» مبتنی بر مهم‌ترین مطالعات رشد است. ما حداقلی از سن را نمایش می‌دهیم که محتوای اثر از لحاظ رشد کودک مناسب باشد. درجه‌بندی این قسمت، بر اساس کیفیت کلی اثر است.

این بازی بسیار ساده است و بازیکن برای پیروزی باید توپ‌هایی که دارد را به سمت آجرها شلیک کند. بازی فاقد ناهنجاری اجتماعی، ترس و خشونت است، ولی بااین‌حال تعداد تبلیغات موجود در بازی بسیار زیاد است. عموم این تبلیغ‌ها را هم بازیکن نمی‌تواند کنترل کند و بدون خواست او نمایش داده می‌شوند. تنها راهی که برای این مسئله وجود دارد پرداخت مبلغی پول برای حذف تبلیغات بازی است.

سال 0 جزئیات کامل اثر

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

جزئیات
مصرف گرایی

بخشی از تبلیغات موجود در بازی تبلیغاتی هستند که بازیکن می‌تواند آن‌ها را کنترل کند و درصورتی‌که تمایل داشته باشد می‌تواند با تماشای تبلیغ الماس دریافت کند. بخش دیگر تبلیغات بازی تبلیغاتی هستند که بازیکن نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. این تبلیغات یا به‌صورت دائمی نمایش داده می‌شوند، مانند تبلیغ بازی‌های دیگرِ توسعه‌دهنده‌ی بازی یا ناگهانی در حین بازی نمایش داده می‌شوند و بازیکن درصورتی‌که تمایل به نمایش تبلیغات نداشته باشد باید از قسمت خرید درون‌برنامه‌ای ویژگی عدم نمایش تبلیغ را خریداری کند. بازیکن همچنین می‌تواند از قسمت خرید درون‌برنامه‌ای الماس‌های بازی را خریداری کند که این الماس‌ها در خرید آیتم‌های بازی کاربرد دارند.

ادامه متن
جزئیات
آسانی بازی

تنها کاری که بازیکن لازم است در این بازی انجام دهد این است که توپ‌ها را به سمت آجرهایی که روی آن‌ها اعدادی نمایش داده می‌شوند نشانه برود و با برداشتن دست، توپ شلیک می‌شود. این بازی دارای سه نوع مختلف بازی است. تنها نکته‌ای که باعث می‌شود آسانی این بازی یک درجه کم بشود رده‌ی سنی بازی است. هرچند این بازی بسیار ساده است، با توجه به اینکه بازی برای بازیکنان کم‌سن خیلی راحت نیست، یک درجه به سختی بازی اضافه می‌شود. چهار آیتم در بازی وجود دارد که انجام بازی را برای بازیکن ساده‌تر می‌کند و در مراحلی که مقداری سخت‌تر هستند، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و به‌سادگی از پس آن مراحل بربیاید. البته درصورتی‌که این آیتم‌ها تمام شود بازیکن می‌تواند با الماس‌های درون بازی این آیتم‌ها را خریداری کند یا اگر الماس کافی برای این کار نداشته باشد و با بردن مراحل نیز نتواند الماس به دست بیاورد، مجبور به خرید درون‌برنامه‌ای می‌شود.

ادامه متن
جزئیات
بازی پذیری

پیروزی در یک مرحله و نابودی تمام آجرها قبل از اینکه به انتها برسند، چالشی است که بازیکن باید بتواند از پس آن بربیاید. همچنین مراحل این چالش‌ها خط پیشرفتی را در بازی می‌سازد که بازیکن باید برای تمام‌کردن بازی، این خط پیشرفت را دنبال کند.

آنچه لازم است والدین بدانند

تبلیغات موجود در این بازی بسیار زیاد است و بیشتر تبلیغ‌ها را نمی‌توان کنترل کرد و بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شود. البته بخشی از تبلیغ‌ها قابل‌کنترل است. به‌عنوان‌مثال، زمانی که بازیکن نیاز به الماس داشته باشد، می‌تواند با تماشای یک تبلیغ تعدادی الماس دریافت کند. همچنین بازیکن برای اینکه تبلیغ‌ها نمایش داده نشوند، از قسمت خرید درون‌برنامه‌ای باید مبلغی را هزینه کند تا نمایش تبلیغ‌ها متوقف شود. آیتم‌های کمکی موجود در بازی به بازیکن این امکان را می‌دهند که در مراحل سخت بتواند با استفاده از آن‌ها، این مراحل را ببرد. البته زمانی که این آیتم‌ها تمام شوند، بازیکن برای خرید آن‌ها باید از الماس‌های درون بازی استفاده کند و اگر الماس‌هایش کافی نباشد، ممکن است به سمت خرید درون‌برنامه‌ای برود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هزینه‌ی خرید الماس‌ها و آیتم‌ها اصلاً کم نیست.

خلاصه: برخلاف ظاهر ساده‌ی بازی، تبلیغات بسیار زیادی در این بازی نمایش داده می‌شود که فقط بخش کوچکی از آن قابل‌کنترل است و بیشتر آن‌ها بدون خواست بازیکن نمایش داده می‌شود و بازیکن برای نمایش‌ندادن آن‌ها مجبور است از قسمت خرید درون‌برنامه‌ای مبلغی را هزینه کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ازآنجایی‌که این بازی از نوع بازی‌های آرکید یا بازی‌های زمان آتاری‌هاست، برای پدرومادرها خاطره‌انگیز است، می‌توانید گفت‌وگوی خود را از خاطرات آتاری شروع کنید و همراه فرزند خود بازی کنید سپس درمورد تبلیغات صحبت کنید تا متوجه شوند دلیل وجود تبلیغات چیست و اینکه نباید وقتی تبلیغی نمایش داده شد به دنبال آن بروند یا روی آن بزنند. همچنین به آن‌ها توضیح دهیم چه زمانی نیاز است اقدام به خرید و تهیه‌ی یک محصول کنیم.

خلاصه‌: درصورتی‌که قصد دارید این بازی را برای فرزند خود تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که درباره‌ی مدیریت اقتصادی فردی با فرزندتان گفت‌وگو کنید تا متوجه شوند که دلیل وجود تبلیغات چیست و ما چه زمانی اقدام به خرید و تهیه‌ی محصولات موردنیازمان می‌کنیم.

ماجرای بازی

بازیکن در این بازی باید با نشانه‌گیری توپ و سپس شلیک‌کردن آن‌ها به آجرهای درون بازی را نابود کند. روی این آجرها عدد نوشته شده است و با هر شلیک یک پله به پایین می‌آیند. درصورتی‌که آجر‌ها به انتهای صفحه برسند بازیکن می‌بازد. تعدادی توپ در هر مرحله وجود دارد که به ازای برخود هر یک توپ به آجر‌ها یک عدد از آن‌ها کم می‌شود.

در تمامی انواع بازی، تعداد توپ‌ها ثابت نیست و در میان بازی توپ‌هایی لابه‌لای آجرها وجود دارند که با شلیک به آن‌ها، به توپ‌های بازیکن اضافه می‌شوند. این بازی سه نوع دارد. یک نوع آن کلاسیک است که بازیکن تاجایی‌که ببازد ادامه می‌دهد و آجرها در بازی به‌طورپیوسته اضافه می‌شوند. نوع دیگر آن صدتوپ است که بازیکن باید بتواند تنها با صد عدد توپ، آجرها را نابود کند و درنهایت آخرین نوع بازی مرحله‌ای است که بازیکن باید با تعداد توپ‌هایی که دارد تعداد مشخصی آجر را نابود کند.

وجود آیتم‌های کمکی در این بازی، به ساده‌شدن بازی کمک خوبی می‌کند. بازیکن چهار آیتم در اختیار دارد که کارهایی مثل نصف‌کردن اعداد روی آجرها، افزایش تعداد توپ‌ها، حذف تعدادی آجر و یک پله روبه‌بالارفتن آجرها انجام می‌دهند. درصورتی‌که آیتم‌های بازیکن تمام شود، می‌تواند با خرج‌کردن الماس‌های درون بازی، آن‌ها را خریداری کند که البته بسیار گران هم هستند.

با بردن هر مرحله، ستاره‌هایی به بازیکن داده می‌شود که اگر تعداد آن‌ها به حد معینی برسد، تعدادی الماس جایزه می‌گیرد. البته بازیکن می‌تواند از طریق مشاهده‌ی تبلیغ نیز این الماس‌ها را به دست بیاورد. با توجه به گران‌بودن آیتم‌ها و تعداد الماس‌هایی که از تبلیغ و بردن مراحل بازی می‌توان به دست آورد، ممکن است بازیکن جذب خرید درون‌برنامه‌ای بازی بشود.

ادامه متن

جزئیات بازی

سیستم عامل(ها): Android

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 30/10/1399 - 19/02/2021

نیاز به اینترنت: بدون اتصال به اینترنت می‌شود بازی کرد ولی با اتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، نمایش تبلیغ

امکان بازی به‌صورت چندنفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد