• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی آتش نشان بیکار (Idle Firefighter Tycoon)

author-img

توسط : سمیه سرخوش ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1071 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

Idle Firefighter Tycoon یک بازی شبیه‌ساز آتش‌نشانی است که مدیریت ایستگاه آتش‌نشانی و کسب درآمد را با هم ترکیب می‌کند. بازیکن در نقش مدیر ایستگاه، باید آتش‌نشانی را مدیریت کرده و آن را توسعه دهد. در این بازی، بازیکن تا حدودی با شغل آتش‌نشانی و وظایف آنها آشنا می‌شود. تبلیغات بازی قابل‌کنترل و در صورت انتخاب بازیکن نمایش داده می‌شود.

ژانر : تفننی

1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بازی Idle Firefighter Tycoon یک بازی با محتوای آسیب‌رسان کم است که مدیریت آتش‌نشانی و کسب درآمد را با هم ترکیب کرده است.  در این بازی اداره ی یک ایستگاه آتش‌نشانی به فرزندتان سپرده می شود و وظیفه برنامه‌ریزی، هماهنگی و استخدام نیروها، خرید و ارتقا تجهیزات به عهده ی فرزندتان است که می‌تواند به‌نوعی آموزش مدیریت باشد. بازی که تصورات را بهتر و دقیق‌تر کند مهم است. این بازی می‌تواند تصورات فرزندتان را از کار آتش‌نشانان و تلاش آنان دقیق‌تر کند و تا حدودی آنها را با شغل آتش‌نشانان و وظایف آنها آشنا کند. ویژگی‌های مثبت و آموزنده‌ای مثل اهمیت‌دادن به جان حیوانات و کمک به دیگران در این بازی به‌خوبی نشان داده می‌شود.

خلاصه‌ی آن:

بازی Idle Firefighter Tycoon یک بازی با محتوای آسیب‌رسان کم است که مدیریت آتش‌نشانی و کسب درآمد را با هم ترکیب کرده است و تا حدودی فرزندتان را با شغل آتش‌نشانان و وظایف آنها آشنا می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیشنهاد می‌شود زمانی را با فرزندتان بازی کنید و در مورد اتفاقاتی که در بازی می‌افتد از فرزندتان سوال کنید. با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید جزئیات بازی را ببینید می‌توانید در مورد مسائلی که برایتان مهم است با فرزندتان صحبت کنید. در مورد شغل آتش‌نشانی و اهمیت کار آنها برای فرزندتان توضیح دهید. فکر می‌کند آتش‌نشانی شغل  مهم و حساسی محسوب می‌شود؟ چرا؟

روی  ویژگی‌های آموزنده و مثبتی که در بازی وجود دارد تأکید کنید. کار گروهی، کمک به دیگران و ... می‌توانید در مورد اهمیت جان حیوانات و اینکه نباید به آنها آسیب رساند با او صحبت کنید. از او سوال کنید اگر حیوانی به کمک نیاز داشته باشد چه می‌کند؟

برای مواقع مهم و حساس شماره‌های ضروری مانند 115،125،110،123 را به او آموزش دهید.

از دنیای بازی برای روابط عینی استفاده کنید. به‌اتفاق فرزندتان در موقعیتی مناسب به یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی بروید و با کمک آتش‌نشانان ماشین‌های آتش‌نشانی و تجهیزات را به او نشان دهید.

پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده از بازی، اینترنت گوشی را خاموش کنید تا تبلیغات بازی نشان داده نشود.

خلاصه‌ی آن:

در مورد شغل آتش‌نشانی با فرزندتان صحبت کنید و برای مواقع مهم و حساس شماره‌های ضروری مانند 115،125،110،123 را به او آموزش دهید.

ماجرای بازی

Adle Firefighter Tycoon یک بازی شبیه‌ساز آتش‌نشانی است که مدیریت آتش‌نشانی و کسب درآمد را با هم و در کنار کمک به شهر ترکیب می‌کند. بازی در حالت آفلاین قابل‌اجراست ولی در حالت آنلاین امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود. گرافیک بازی سه‌بعدی، زاویه دوربین از بالا و گیم پلی بازی ساده و هیجان‌انگیز است. بازی در دو بخش دنبال می‌شود. بخش اول مربوط به مدیریت ایستگاه آتش‌نشانی است که دارای بخش‌های مختلفی مانند غذاخوری، اتاق استراحت اتاق اعزام و ... است. فعالیت بازیکن در این بخش از یک محل کوچک در شهر آغاز می‌شود و بازیکن وظیفه دارد با استخدام نیروها و ارتقاء بخش‌های مختلف ایستگاه خود را توسعه دهد. بخش دیگر بازی به مأموریت‌هایی مربوط می‌شود که در آن بازیکن با حوادث مختلفی مانند پایین آوردن حیواناتی که بالای درخت گیر افتاده‌اند، مهار آتش‌سوزی و ... مقابله می‌کند. رابط کاربری بازی روان و بازیکن تنها با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش می‌تواند مأموریت‌ها را انجام داده و حوادث را در شهر جستجو نماید. سیستم مالی بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که در صورت تصمیم‌گیری‌های نامناسب مانند استخدام نیرو بیش از حد نیاز، از امتیاز بازیکن کسر می‌شود. بازی تبلیغات قابل‌کنترل و پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد که به دلیل شرایط تحریم قابل‌اجرا نیست.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): Andoid

Ios

نام ناشر:  Kolibri Games

نام توسعه دهنده: Kolibri Games

تاریخ آخرین به روزرسانی: 1401/02/20

2022/05/10

نیاز به اینترنت: ندارد؛ ولی در صورت اتصال به اینترنت امکانات بیشتری در بازی فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تبلیغات، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی، ذخیره سازی

امکان بازی به صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آتش نشان بیکار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!