• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی بازی آب من کجاست؟ (where is my water2)

author-img

توسط : زینب پرورش ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1010 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بازیکن باید بدون هدر دادن آب و با پشت سر گذاشتن هدف‌ها و جمع‌آوری اردک‌ها از بهترین راه، ‌آب را به تمساح برساند، در هر مرحله به چالش‌های بازی اضافه می‌شود و مسیر آب برای رسیدن به منبع اصلی پیچیده‌تر می‌شود؛ قدرت حل مسئله بازیکن افزایش می‌یابد و با مفاهیمی مثل جاذبه بیشتر آشنا می‌شود. از مرحله سی‌ام بازیکن مجبور به خرید درون برنامه‌ای خواهد بود.

ژانر : تفننی

0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

صداگذاری و گرافیک زنده و جذاب

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 در بعضی مراحل با توجه به پیچیده شدن بازی و باخت مکرر ممکن است بازیکن ناامید و عصبی شود، اما با دقت و حوصله می‌تواند از آن مرحله هم عبور کند. بازی اعتیادآور است و بازیکن تا تمام کردن مرحله نمی‌تواند از بازی دست بکشد. تا مرحله سی‌ام بازی رایگان است اما از مرحله سی به بعد برای ادامه، مجبور به پرداخت درون برنامه‌ای می‌شود و یا لازم است در فیس‌بوک از دوستانش کمک بگیرد که این امر برای کودکان مشکل‌آفرین خواهد بود و آن‌ها را مجبور به پرداخت درون برنامه‌ای برای پیشرفت در بازی می‌کند. پخش آگهی در بازی هم مشاهده می‌شود که بعضاً این نمایش ناگهانی و غیرقابل‌کنترل است، پیشنهاد می‌شود برای رهایی از تبلیغ‌ها اینترنت گوشی را قطع کرده و به بازی ادامه دهید.

خلاصه‌ی آن:

بعضی مراحل سخت و پیچیده است و می‌تواند کودک را کلافه و ناامید کند. از مرحله سی‌ام به بعد برای ادامه نیاز به پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا کمک گرفتن از دوستان در بستر فیس‌بوک است. تبلیغ‌های ناگهانی و غیرقابل‌کنترل نیز در بازی وجود دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با توجه به اعتیادآور بودن بازی با فرزندتان در مورد زمان بازی از قبل به تفاهم برسید.

با توجه به نشان دادن حرکت آب و اشاره به نیروی جاذبه می‌توانید در مورد این مفهوم بیشتر با فرزند عزیزتان صحبت کنید.

درصورتی‌که در مرحله‌ای فرزندتان با مشکل مواجه شد و از باخت های مکرر ناامید و سرخورده شد، با بررسی آن مرحله و تجزیه تحلیل نقطه ابتدایی و انتهایی و پیدا کردن بهترین مسیر به فرزندتان کمک کنید.

می‌توانید برای آشنایی فرزندتان با انواع حیوانات و محل‌های زندگی‌شان صحبت کنید؛ در مورد آسیب‌هایی که انسان‌ها با انتخاب‌های غلط یا رفتارهای نامناسب به زیستگاه‌های آن‌ها می‌زنند با او صحبت کنید.

آب مایه حیات بشر است، در مورد این نعمت باارزش، اهمیت اسراف نکردن و استفاده صحیح از آن، برای فرزند عزیزتان بگویید.

خلاصه‌ی آن:

 از حیوانات، محل زندگی و ارتباط آن‌ها با انسان‌ها صحبت کنید.

انسان‌ها چه تأثیری روی زیستگاه آنان دارند؟

 چگونه می‌توانیم مانع آسیب رساندن به حیوانات شویم؟

 آب مایه حیات است از اهمیت نگهداری و اسراف نکردن این نعمت برای فرزند عزیزتان بگویید.

ماجرای بازی

تمساح بازی ما بسیار تمیز و دوست‌داشتنی است. بازیکن باید از میان حفره‌ها و خاک‌ها مسیری پیدا کند تا بتواند آب را به تمساح در حمام برساند. در این میان باید اردک‌ها را هم با همین آب تغذیه کند وبه این ترتیب اردک‌ها هم جمع‌آوری شوند. در مراحل اول این روند ساده و آسان است اما رفته‌رفته به چالش‌های بازی اضافه می‌شود و بازیکن باید بتواند با نهایت تمرکز بهترین راه را برای آب پیدا کند بدون اینکه در راه آب را هدر دهد آن را به منبع اصلی برساند، دو تمساح دیگر به‌عنوان متحد وجود دارند که آن‌ها به‌جای آب به بخار و اسید نیاز دارند. حرکت بخار مثل آب نیست و به سمت بالا حرکت می‌کند. چالش‌های بازی به‌تدریج زیادتر و پیچیده‌تر می‌شود، مثلاً مایع اسیدی بنفش‌رنگ را می‌بینیم که باید مراقب باشیم ذره‌ای با آب تداخل پیدا نکند وگرنه تمام آب‌اسیدی می‌شود و از دست می‌رود. و یا جلبک‌هایی در مسیر به وجود می‌آیند که اگر آب به آن‌ها برسد، رشد می‌کنند و مسیر آب بسته می‌شود. بازی تا مرحله سی‌ام رایگان است اما بعد از مرحله سی‌ام بازیکنان برای پیشرفت در بازی مجبور به پرداخت درون برنامه‌ای هستند و یا باید از طریق دعوت دوستانشان در فیس‌بوک برای ادامه بازی کمک بگیرند که این موضوع احتمالاً برای کودکان که حساب کاربری در فیس‌بوک ندارند مشکل‌آفرین خواهد شد و درنتیجه مجبور به پرداخت درون برنامه برای ادامه و پیشرفت در بازی خواهند بود.

جزئیات اثر

سیستم عامل(ها): android-ios

نام ناشر:  disney

نام توسعه دهنده:  kongregate

تاریخ آخرین به روزرسانی: 2020/11/11-1399/08/21

نیاز به اینترنت: بدون نیاز به اینترنت می‌شود بازی کرد اما بااتصال به اینترنت امکانات بیشتری فعال می‌شود.

امکانات آنلاین: خرید، تماشای تبلیغ، دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی

امکان بازی به‌صورت چند نفره محلی: ندارد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آب من کجاست؟

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!