• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی کتاب ماجراهای کاپیتان زیرشلواری (Adventures Captain,s Underwear)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4014 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بازی‌گوشی و شیطنت جورج و هارولد، آقای کروپ را خسته کرده و موفق شد تا بعد از بازی فوتبال مدرسه مچ‌شان را بگیرد. جورج و هارولد هم تصمیم می‌گیرند آقای کروپ را هیپنوتیزم کرده و او را تبدیل به کاپیتان زیرشلواری کنند.

سال 1391 128 صفحه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان دربارۀ بازی‌گوشی‌های جورج و هارولد است که بسیار خلاق‌ هستند و شیطنت‌های بسیاری دارند. خراب‌کاری‌های آن‌ها خصوصاً خراب‌کاری در مسابقۀ فوتبال مدرسه می‌تواند برای فرزندتان جذاب باشد و بخواهد این رفتار را تقلید کند. برای همین لازم است تا با فرزند خود دربارۀ بازی‌گوشی‌های جورج و هارولد و پیامدهای آن صحبت کنید.

در این داستان، یکی از پسرها عاشق داستان‌نویسی است و دیگری عاشق نقاشی و باهم داستان‌هایی می‌نویسند که شخصیت‌ها و قهرمانان جالبی دارد. اگر فرزندتان علاقه‌مند به ابرقهرمان‌ها و داستان‌سرایی است، با او دربارۀ قهرمانِ ذهنی‌اش حرف بزنید و سعی کنید تا با هم کتاب، یا نشریۀ دست‌سازی تولید کنید که داستان و نقاشی‌هایش را فرزندتان ساخته باشد، شما در این‌کار راهنمایی‌اش کنید تا هم با فضای ذهنی کودکتان آشنا شوید و هم ذهنیت او را دربارۀ قهرمان بدانید.

شاید قهرمان ذهنیِ کودکتان کسی باشد که تنها نیست، یا کسی باشد که جادو می‌کند، یا کسی که حق دیگران را از کسانی که بد و ظالم هستند می‌گیرد. با این کار شما متوجه دغدغۀ ذهنی فرزندتان شده و نسبت به افکار و نگاهش شناخت پیدا می‌کنید؛ مثلاً ممکن است نیاز به حمایت بیشتری از جانب شما داشته باشد و ابرقهرمان نقشِ حمایت‌گر را در ذهنش ایفا می‌کند.

در این داستان، جورج و هارولد، آقای کروپ را، که مدیر مدرسه است، هیپنوتیزم می‌کنند و بعد از اینکه به هدفشان رسیدند، به آقای کروپ می‌گویند که کاپیتان زیرشلواری شود و او هم که هیپنوتیزم شده، تبدیل به کاپیتان زیرشلواری می‌شود و به جنگ با بدی‌ها می‌رود. با فرزندتان دربارۀ هیپنوتیزم‌کردن و درست، یا غلط‌بودن این کار صحبت کنید.

به‌علاوه دربارۀ دکتر قنداقی و کارهای شریرانه‌اش با فرزندتان گفت‌وگو کنید. دربارۀ تفاوت شیطنت و شوخی‌های خوب و شیطنتی که به دیگران آسیب می‌زند، با فرزندتان گفت‌وگو کنید و از او بخواهید نظرش را بگوید.

خلاصه: قهرمان ذهنی فرزندتان را بشناسید. با فرزندتان دربارۀ شیطنت‌هایی که به دیگران آسیب می‌زند، گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر جای بازیکنان تیم فوتبال یا تماشاچی‌ها بودی، از خراب‌شدن بازی فوتبال چه حسی پیدا می‌کردی؟

اگر متوجه می‌شدی که کار یکی از بچه‌های مدرسه است، با او چه می‌کردی؟

به نظر تو آقای کروپ باید چه تنبیهی برای جورج و هارولد در نظر می‌گرفت؟

جورج و هارولد چگونه می‌توانستند فیلم را از آقای کروپ پس بگیرند؟

اصلاً می‌شود یک شخصیت قهرمانی و خیالی، واقعی شود؟

کدام قهرمانی را می‌شناسی که واقعی بوده و از روی واقعیت، داستان‌هایش را گفته‌اند؟

 اگر دکتر قنداقی موفق می‌شد تا همه‌جا را ویران کند و از بین ببرد، می‌خواست بر کجا و بر چه کسانی حکومت کند؟

خلاصه: کدام قهرمان واقعی را می‌شناسی که داستان‌ها را از زندگی او نوشته باشند؟

داستان اثر

جورج و هارولد دو پسربچۀ بازی‌گوش هستند که علاوه بر خراب‌کاری، باهم داستان‌های کُمیک جذابی می‌سازند. یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های داستانی آن‌ها کاپیتان زیرشلواری است. آن‌ها شیطنت‌های بزرگی در بازی فوتبال مدرسه انجام دادند و بازی را خراب کردند و فکر می‌کردند که هیچ‌کس از اینکه آن‌ها مقصرند، باخبر نمی‌شود؛ ولی آقای کروپ، مدیر مدرسه، از آن‌ها زرنگ‌تر بود و با دوربین‌هایی که در مدرسه گذاشته بود از خراب‌کاری آن‌ها مطلع شده بود. برای همین آن‌ها مجبور به قبول یک توافق‌نامۀ تحمیلی شدند که دیگر بازی‌گوشی نکنند. بعد از مدتی جورج و هارولد که از این وضعیت خسته شده بودند، انگشتری می‌خرند که می‌شود با آن دیگران را هیپنوتیزم کنند. پسرها آقای کروپ را هیپنوتیزم می‌کنند تا فیلم را از او بگیرند. برای شیطنت بیشتر، به او می‌گویند تا کاپیتان زیرشلواری شود. آقای کروپ هم کاپیتان زیرشلواری می‌شود و به نبرد با بدی‌ها و خلاف‌کارها می‌رود. جورج و هارولد هم تلاش می‌کنند تا شرایط را به حالت عادی برگردانند و در این بین ماجراهایی اتفاق می‌افتد.

جزئیات اثر

  1. کارگردان/ مؤلف: دیو پیلکی
  2. نویسنده/ مترجم: انسیه بهبهانی
  3. نام تهیه‌کننده: ـ
  4. نام بازیگران:
  5. نام شخصیت‌ها: جورج: پسر بازی‌گوشی که عاشق نوشتن داستان است و بیشتر لباس رسمی می‌پوشد. هارولد: دوست جورج است و دوست دارد ساعت‌ها نقاشی بکشد. او بیشتر تی‌شرت می‌پوشد و موهایش بد کوتاه شده و نامرتب است.آقای کروپ: مدیر مدرسه که سال‌هاست از دست بازی‌گوشی‌های جورج و هارولد به ستوه آمده که اتفاقاً خیلی هم بدجنس است. کاپیتان زیرشلواری: شخصیتی است که جورج و هارولد در داستان‌هایشان آن را ساخته‌اند، آن‌ها آقای کروپ را هیپنوتیزم می‌کنند که تبدیل به یک کاپیتان زیرشلواری بشود. دکتر قنداقی: شخصیت منفی داستان که با کاپیتان زیرشلواری مبارزه می‌کند.
  6. کشور سازنده: انگلستان
  7. کمپانی سازنده: انتشارات به‌نگار

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهر حسینی

۱۶ آذر ۱۴۰۰

مناسب سن 18 +

آشغال

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای کاپیتان زیرشلواری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!