• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی کتاب خرسی به نام پدینگتن (A bear called paddington)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2572 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مجموعه کتاب‌های پدینگتن در ادبیات کودک انگلستان جایگاه ویژه‌ای دارد. با اقتباس از این مجموعه کتاب‌، یک فیلم سینمایی‌ در دو قسمت به نام «پدینگتن» نیز ساخته شده است. داستان دربارۀ خانواده‌ای انگلیسی است که در ایستگاه راه‌آهن پدینگتن لندن، با خرس کوچولویی مواجه می‌شوند و نامش را پدینگتن می‌گذارند و او را به خانۀ خود می‌برند. پدینگتن خرس مهربان و مؤدبی است. او در طول داستان کنار خانوادۀ براون ماجرا‌های طنزآمیزی به‌وجود می‌آورد و خانوادۀ براون ـ باوجود دردسر‌هایی که می‌سازد ـ با مهربانی بسیار از او مراقبت می‌کنند.

سال 1386 ۱۵۱ صفحه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر کودکانتان فیلم پدینگتن را دیده‌اند، می‌توانید از او بخواهید دربارۀ تفاوت‌های این دو نسخه (فیلم و کتاب) صحبت کند و حسش را دربارۀ هرکدام بیان کند. نظر او را دربارۀ رفتار پدینگتن در موقعیت‌های مختلف جویا شوید.

سعی کنید در هنگام گفت‌وگو با فرزندتان او را در موقعیت تصمیم‌گیری به‌جای شخصیت‌های اصلی داستان قرار دهید. مطمئن شوید فرزندتان موقعیت‌های به‌نسبت پیچیده‌تر داستان را درک کرده باشد و ابهامی دربارۀ علت و انگیزۀ رفتار‌های شخصیت‌های داستان نداشته باشد؛ مانند تفاوت شخصیت هنرمندان روی صحنۀ تئاتر و زندگی واقعی. (دربخشی از کتاب، پدینگتن گمان می‌کند بازیگر شخصیت منفی تئاتر در واقعیت هم انسان خوبی نیست)

از‌آن‌جایی‌که در این دورۀ سنی رشد زبانی رخ می‌دهد، خواندن کتاب‌هایی مانند پدینگتن که در عین سادگی در روایت، زبان معیار نیز در آن‌ها رعایت شده است، می‌تواند برای رشد زبانی کودکان مفید باشد.

خلاصه: از‌آن‌جایی‌که در این دورۀ سنی رشد زبانی رخ می‌دهد، خواندن کتاب‌هایی مانند پدینگتن که در عین سادگی در روایت، زبان معیار نیز در آن‌ها رعایت شده است، می‌تواند برای رشد زبانی کودکان مفید باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت چه رفتارهایی از سمت پدینگتن باعث شد به‌زودی در میان خانوادۀ براون و اهالی محله محبوب شود؟

اگر جای پدینگتن بودی، بعد از خراب‌کردن نقاشی آقای براون چه می‌کردی؟

به نظرت چرا پدینگتن برای نجات دختر به پشت صحنۀ نمایش رفت؟

داستان این کتاب چه تفاوت‌هایی با فیلم پدینگتن داشت؟

 ویژگی‌های خوبی که پدینگتن به آن‌ها معروف بود، چه بود؟

خلاصه: به‌نظرت چه رفتارهایی ازسوی پدینگتن باعث شد به‌زودی در میان خانوادۀ براون و اهالی محله محبوب شود؟

داستان اثر

خانوادۀ «براون» در ایستگاه راه‌آهن خرس کوچولویی را می‌بینند که روی چمدانش نشسته و تابلویی با نوشتۀ زیر به گردنش آویخته شده است: «لطفاً از این خرس مراقبت کنید، متشکرم.» آن‌ها متوجه می‌شوند که این خرس از جنگل‌های «پرو» به «انگلستان» مهاجرت کرده است. «پدینگتن» تعریف می‌کند که پدر و مادرش را از دست داده و «عمه لوسی‌اش» هم که خرس پیر و مهربانی است به خانۀ سالمندان رفته و او را به «لندن» فرستاده است تا خانواده‌ای پیدا کند. خانوادۀ براون به خرس‌کوچولو در خانه‌شان پناه می‌دهند و با او مانند یکی از اعضای خانواده‌شان رفتار می‌کنند و نامش را پدینگتن می‌گذارند. پدینگتن به دردسر‌های بامز‌ه‌ای می‌افتد، از همان شب اول پدینگتن در حمام خانواده براون دردسر‌هایی را به‌وجود می‌آورد؛ برای مثال وان حمام را سر‌ریز می‌کند و تمام خانه پر از آب می‌شود! او به‌ندرت کاری را بدون خراب‌کاری انجام می‌دهد. «جاناتان» و «جودی» در دردسر‌هایی که پدینگتن به‌وجود می‌آورد، به او کمک می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: مایکل باند

نویسنده/ مترجم: کاترینا ورزی

نام شخصیت‌ها:

پدینگتن: خرس مؤدب و مهربانی از جنگل‌های پرو. پدینگتن بعد از فوت پدر و مادرش با خرسی به نام عمه لوسی زندگی می‌کند. وقتی عمه لوسی به خانۀ سالمندان می‌رود، پدینگتن را به لندن می‌فرستد. پدینگتن در لندن با خانوادۀ براون آشنا می‌شود،

آقای هنری براون: آقای براون مرد محتاطی است که در ابتدا تمایلی به نگهداشتن پدینگتن در خانه ندارد؛ اما درنهایت او را می‌پذیرد و رابطه‌شان گرم و صمیمی می‌شود،

خانم ماری براون: همسر مهربان آقای براون. اولین‌بار خانم براون پیشنهاد نگهداری از پدینگتن را مطرح می‌کند،

جاناتان و جودی براون:‌ دو فرزند مهربان و بانشاط خانوادۀ براون هستند که با پدینگتن ارتباط دوستانه و خوبی دارند.

کشور سازنده: انگلستان

انتشارات: قدیانی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خرسی به نام پدینگتن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!