• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه محل قرار روزهای اول آشنایی (The Place Promised in Our Early Days)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

485 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

اثری رمانتیک و علمی تخیلی درباره پسری که سعی دارد دوست دوران دبستان خود یعنی دختری به نام سایوری را از گرفتاری در جهانی موازی نجات دهد. اتفاقات این داستان در بستری تاریخی‌ست از زمانی که ژاپن به دو بخش مجزا تقسیم شده و نوعی اعتراض به دوپارگی ژاپن را نشان می‌دهد. این اثر به دلیل دشواری در دریافت محتوا و درون مایه رمانتیک برای کودکان ساخته نشده و به نظر می‌رسد افراد زیر 12 سال نتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

ژانر : تخیلی درام رمانتیک علمی

سال 2004 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«محل قرار روزهای اول آشنایی» انیمه‌ای سینمایی اثر ماکوتو شینکای در ژانر رمانتیک و علمی تخیلی است که با محوریت قرار دادن دو عنصر عشق و جهان‌های موازی سعی داشته است برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند؛ هرچند ریتم کند داستان و دشواری دریافت گره‌گشایی‌ها ممکن است برقراری ارتباط با محتوا را کمی دشوار کند. این محتوا از دنیای کودکان فاصله زیادی دارد و اتفاقات اثر بیشتر شامل دغدغه‌های نوجوانان و بزرگسالان می‌باشد.

بخش رمانتیک اثر به‌ویژه عشق نوجوانانه‌ای که بیان نمی‌شود ممکن است برای شما آشنا باشد. بهانه خوبی‌ست که به چیستی عشق و نحوه صحیح عشق‌ورزیدن بیندیشیم و به این فکر کنیم که چه کسی و با چه ویژگی‌هایی می‌تواند ما را مجذوب خود کند؟ ما در موقعیت عشق‌ورزی چگونه رفتار خواهیم کرد؟

اشاره داستان به تقسیم‌بندی کشور ژاپن به دو بخش تحت اداره شوروی و آمریکا نیز ممکن است کنجکاوی مخاطب را درباره تاریخ ژاپن برانگیزد؛ به‌ویژه آن دسته از مخاطبان پیگیر آثار ژاپنی ؛) بهتر است این علاقه را پشت گوش نیندازیم و تماشای این اثر را فرصتی قرار دهیم برای مطالعات بعدی‌مان پیرامون تاریخ ژاپن.

اگر علاقمند به ژانر علمی تخیلی هستید، اشاره این اثر به بحث فیزیک کوانتوم و جهان‌های موازی ممکن است نظر شما را جلب کند. فرصت خوبی است که مطالعه‌ای در این حوزه آغاز کنید تا بدانید تا چه حد ین نظریه علمی و تا چه حد تخیلی است! J این مطالعات تماشای آثار علمی تخیلی بعدی را برای شما شیرین‌تر خواهد کرد.

خلاصه: این اثر رمانتیک و علمی تخیلی ممکن است به دلیل دستاویز قرار دادن عشق و جهان‌های موازی نظر شما را جلب کند. در هر مورد مخاطب صرف نباشیم و منتقدانه به نحوه صحیح عشق‌ورزیدن بیندیشیم و مطالعاتمان را درباره بحث‌های علمی اثر مانند جهان‌های موازی گسترش دهیم تا تماشای آثار بعدی این ژانر برایمان جذاب‌تر شود. محتوای اثر و دشواری درک گره‌گشایی‌های داستان باعث می‌شود این اثر برای افراد زیر 12 سال مناسب نباشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آرزوی هیروکی و دوستانش در سن نوجوانی ساختن هواپیما و پرواز به سمت برج بود. تو تا به حال رویایی داشته‌ای که برای رسیدن به آن این‌گونه تلاش کنی؟

چرا عهد هیروکی درباره بردن سایوری به برج اینقدر برایش اهمیت داشت؟ تا به حال با کسی که برایت خیلی مهم است عهدی بستی؟

چرا سایوری بعد از بیدار شدن و نجات از جهان موازی گریه می‌کرد؟ آیا ممکن است کسی عشقش به دیگری را فراموش کند؟

ژاپن چگونه میان دو کشور دیگر (شوروی و آمریکا) تقسیم شد؟ نظرت درباره جبهه آزادی‌بخش که برج را نابود کردند چیست؟ مردم یک کشور چگونه می‌توانند از افتادن کشورشان به دست دیگران جلوگیری کنند؟

حالا ژاپن چه وضعیتی دارد؟ آیا اکنون کاملا مستقل از کشورهای دیگر ژاپن اداره می‌شود؟ (برای پاسخ به این دست پرسش‌ها بهتر است به منابع معتبر رجوع کنید).

جهان‌های موازی آیا نظریه‌ای علمی است؟ آیا ممکن است نسخه دیگری از ما در جهانی دیگر زندگی کند؟ دوست داری در جهان موازی چه شخصیتی با چه ویژگی‌هایی باشی؟

داستان اثر

در روزگاری که ژاپن توسط شوروی و آمریکا به دو بخش مجزا تقسیم شده است، شوروی برجی مرموز در محل تحت اداره خود یعنی هوکایدو (ازو) ساخته است.

دو پسر در مقطع راهنمایی به نام‌های هیروکی و تاکویا سعی دارند با ساخت هواپیمایی به سمت برج مرموز پرواز کنند. دختری به نام سایوری که دوست دوران دبستان آنهاست، با هیروکی و تاکویا همراه می‌شود و تعطیلات تابستانه خود را در کنار آنها می‌گذراند تا بتواند در پرواز به سمت برج همراهشان باشد؛ اما ناگهان سایوری به دلیل نامعلومی ناپدید می‌شود و هیروکی و تاکویا نیز ساخت هواپیما را رها می‌کنند.

پس از سه سال زمانی که تاکویا به‌عنوان یک فیزیکدان در یک مرکز علمی-تحقیقاتی مشغول بررسی ماده اطراف برج هوکایدو است، متوجه می‌شود این مواد با موادی از جهان‌های موازی جایگزین می‌شوند و از طرفی هیروکی پی می‌برد که سایوری در این سه سال در جهانی موازی گرفتار شده و جسم او در بیمارستانی در خواب است. سایوری در رویاهایش می‌تواند خاطراتش و عشق به هیروکی را به خاطر آورد اما بیداری و نجات سایوری باعث فراموشی تمام خاطراتش خواهد شد.

هیروکی که پی برده است با بردن سایوری به برج، می‌تواند او را بیدار کند، یک بار دیگر همچون گذشته با تاکویا برای پرواز به سمت برج همکاری می‌کنند و همچنین تصمیم می‌گیرند این بار پس از بیدار شدن سایوری، طبق خواسته جبهه آزادی‌بخش اویلتا موشکی را در نزدیکی برج منفجر کنند تا برجی را که نماد تقسیم و دوپاره شدن ژاپن است، فرو ریزند. این بار هیروکی موفق می‌شود به این قولش عمل کند؛ سایوری را نجات دهد و برج را منفجر کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Makoto Shinkai ماکوتو شینکای نویسنده‌ی اثر: Makoto Shinkaiماکوتو شینکای نویسنده‌ی مانگا: Makoto Shinkai ماکوتو شینکای نویسنده‌ی رمان (light novel): Arata Kanoh آراتا کانوه نام بازیگران: Hidetaka Yoshioka ، هیده‌تاکا یوشی‌اوکا Masato Hagiwara ، ماساتو هاگیوارا Yuka Nanri ، یوکا نانری نام شخصیت‌ها: هیروکی فوجی‌ساوا: پسری که از دوران راهنمایی در کنار دوستش تاکویا سعی داشت هواپیمایی بسازد. یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های او نیز پرواز به سمت برج ازو به همراه سایوری، دختری بود که دوستش داشت. تاکویا شیراکاوا: دوست هیروکی و همراه او در ساخت هواپیما برای پرواز به سمت برج ازو که پس از شکست در ساخت هواپیما، وارد رشته فیزیک و تحقیق روی جهان‌های موازی می‌شود. او در مرکز علمی‌تحقیقاتی خود روی برج ازو که موادی از جهان‌های موازی دارد تحقیق می‌کند و به هیروکی در نجات سایوری و منفجر کردن برج کمک می‌کند. سایوری ساواتاری: دختری که رویای پرواز به سمت برج ازو را دارد و عاشق هیروکی است. او به مدت سه سال در یک جهان موازی خالی از سکنه به تنهایی حبس شده است و جسمش در بیمارستانی در خواب است. او خاطراتش و عشق به هیروکی را تنها در این جهان به خاطر دارد و اگر از این جهان نجات پیدا کند، خاطرات و عشق به هیروکی را فراموش می‌کند. کشور سازنده: ژاپن کمپانی سازنده: CoMix Wave جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم ماینیچی، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، برنده جایزه نقره از جشنواره فیلم فانتازیا و دریافت جایزه تکنیک بیان در نمایشگاه بین‌المللی انیمیشن توکیو مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال هشتگ: انیمه، سینن، درام، رمانتیک، علمی تخیلی، نظامی، تاریخ ژاپن، ضد جنگ، اتحاد ژاپن، آزادی ژاپن، قهرمان نوجوان، عشق نوجوانانه، عشق ابراز نشده، جهان‌های موازی، جهان رویا، دوستی دختر و پسر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد محل قرار روزهای اول آشنایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!