• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمه سرویس تحویل کی کی

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

699 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان این انیمه درباره‌ی دختر 13ساله‌ای به‌نام کی‌کی است. او که از تبار جادوگران است و بنا به‌رسم اجدادی‌شان باید بعد از سیزده‌سالگی به استقلال برسند، با شهر و خانواده‌‌اش خداحافظی می‌کند تا با جاروی پرنده‌اش برای خود شغل و سرپناهی پیدا کند. کی‌کی در یک شهر جدید پیک پرنده‌ی یک مغازه‌ی نان‌فروشی می‌شود. ماجراهایی که در این شغل برایش به‌وجود می‌آید قصه‌ی این انیمه را رقم می‌زند. 

سال 1989 102 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«سرویس تحویل کی‌کی» پنجمین اثر کارگردان معروف و محبوب ژاپنی هایائو میازاکی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی «ایکو کادونو» ساخته شده است. ساخت این انیمه اولین موفقیت بزرگ استودیو جبیلی بود که بیشتر از 2.6 میلیون تماشاچی را جذب کرد و فروشی بیش از 2.17 میلیارد داشت.

در این داستان برای کی‌کی، شخصیت اصلی انیمه یک اتفاق مهم می‌افتد و آن هم از دست‌رفتن قدرت جادوگری‌اش بود. این اتفاق سبب شد تا کی‌کی براي اولين‌بار در زندگی‌اش درباره‌ی خود و ارزش‌هایش شك كند و مجبور شود که راجع به هویت و قدرتش فکر کند. شكسته‌شدن جاروي مادر کی‌کی نیز می‌تواند نماد این باشد که او دیگر كودكي تحت حمايت والدينش نيست و به‌نوعی، بلوغ روحی و شخصیت پخته‌ی جدید و مستقلی در او نمایان شده است. کی‌کی دیگر مجبور است كه مشكلاتش را بدون راهنمایی‌های گربه‌ی سخنگو يا جاروی جادویی مادرش حل كند.  او که در فرآیند رسیدن به  بلوغ، بارها به مرز شکست نزدیک می‌شود، در آخر به فهم معناي واقعي ارزش و هویت خودش نائل مي‌آید. کی‌کی به ترس و شكش با ايمان قوی و اراده‌ی آهنین غلبه مي‌كند و در این راه نه تنها به‌عنوان يك جادوگر، بلكه به‌عنوان يك عضو فداکار و ارزشمند جامعه شناخته می‌شود.

شما والدین عزیز می‌توانید درباره‌ی این موضوع با فرزندان خود صحبت کنید که از دست‌دادن یک فرصت یا یک قدرت اگرچه می‌تواند مدتی باعث ناراحتی ما بشود، اما این موضوع نمی‌تواند منجر به توقف‌ ما شود. شکست یا از دست‌دادن، به‌معنای پایان زندگی نیست، بلکه می‌توانیم با درس‌هایی که در زندگی یادگرفته‌ایم افق دیگری را به روی خودمان باز کنیم و مسیر جدیدی را در پیش بگیریم.

پيام ديگر فيلم اين است كه حتی با فقدان استعداد، هنوز مي‌توان زندگي شاد و با ارزشي داشت. تامبو پسری همسن كي‌كي است. او ديوانه‌وار عاشق هوانوردي است، اما هيچ امکان و استعدادي براي پرواز ندارد. تامبود درحقیقت، ارزش خود را در ساختن يك هواپيماي تك‌نفره پيدا كرد. اگرچه در ابتدا شكست مي‌خورد، اما ايمان، عشق و اطمينانش را نگاه مي‌دارد و نهایتاً در ساخت يك هواپيمای واقعي موفق مي‌شود.

امروزه مردم، ارزش افراد را از استعدادها، موفقيت‌ها يا سابقه‌ی کارشان برآورد می‌كنند، اما مسئله‌ی مهم، نحوه‌ی برخورد با شرایط و زندگي است. واقعا هيچ تساوي حقيقي‌ای بين شادبودن و موفق يا مشهور يا با استعدادبودن وجود ندارد. در این‌باره شما می‌توانید به این موضوع فکر کنید که گاهی ممکن است تلاش‌هایمان ما را به هدفمان نرساند، اما سعی و استقامت و نشاطی که برای رسیدن به آن هدف به‌خرج داده‌ایم می‌تواند تبدیل به یک تجربه شود که در برهه‌ای از زمان باعث شادی و جنب‌وجوش و زیبای زندگی ما شده بود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

جادوی کی‌کی چرا ضعیف و بی‌اثر شد؟

کی‌کی از چه راهی توانست قدرت جادویی از دست رفته‌ی خود را بازیابد؟

شخصیت کی‌کی چگونه به رشد و پختگی خودش رسید؟

به‌نظر شما تامبو یک شخصیت موفق است یا ناموفق؟ چرا؟

داستان اثر

کی‌کی، دختر 13ساله‌ای از تبار جادوگران است که بنا به‌رسم جادوگری، بعد از رسیدن به سیزده سالگی، باید به‌طور مستقل و جداگانه برای تکمیل قدرت و توانایی خود، به‌دور از خانواده‌ زندگی کند. کی‌کی که دختری پرجنب و جوش و کنجکاو است، همراه با گربه‌‌ی سخنگوی خود جی‌جی به شهری دور از محل زندگی خانوادگی‌اش نقل مکان می‌کند و بعد از مستقرشدن در آن شهر، تصمیم می‌گیرد به کاری مشغول شود. او که توانایی پروازکردن به کمک جارویش را دارد تصمیم می‌گیرد به‌عنوان یک سرویس تحویل هوایی در مغازه‌ی نانوایی زنی که به او سرپناه داده مشغول به‌خدمت شود. وظیفه‌ی کی‌کی این است که سفارش مشتری‌ها را به آنها تحویل دهد. او مسیر نانوایی تا منزل مشتری‌ها را با جارویش پرواز می‌کند و ماجراهایی که در این شغل برایش به‌وجود می‌آید قصه‌ی این انیمه را رقم می‌زند.

جزئیات اثر

کارگردان: هایائو میازاکی/ Hayao Miyazaki

نویسنده‌ی اثر: هایائو میازاکی / Hayao Miyazaki 

نویسنده‌ی‌ رمان: ایکو کادونو

نام بازیگران: Minami Takayama, Rei Sakuma, Kappei Yamaguchi, Keiko Toda

نام شخصیت‌ها: 

کی‌کی: دختر 13ساله‌ای که در یک خانواده‌ی جادوگر متولد شده است. در بین این طایفه از جادوگران رسم است که از سیزده سالگی با جاروی خود پرواز کنند و برای خود شغل و زندگی مستقلی را تشکیل دهند.

جی‌جی:گربه‌ی کی‌کی که می‌تواند با او حرف بزند.

تامبو: پسربچه‌ی خوش قلبی که عاشق پرواز است و به کی‌کی علاقه‌مند می‌شود.

آرسلا: دختر جوانی که نقاش است و در جنگل زندگی می‌کند و دوست کی‌کی می‌شود.

آسونا: خانمی که به‌همراه همسرش یک مغازه‌ی نان‌پزی دارد. او کی‌کی را در مغازه‌اش استخدام می‌کند و به او سرپناه می‌دهد.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Studio Ghibli

سال تولید: 1989

زمان اثر: 102 دقیقه

جوایز و افتخارات: موفق به کسب جایزه‌ی بزرگ مجله‌ی «انیمیج». میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB: ۷.۸ از ۱۰. میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۸۰ درصد. میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۸۸ درصد. میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۹۸ درصد و میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۸ از ۱۰ است.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم محبی

۲۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

به نظرم +12 براش زیاده. انیمه ساده و شیرینیه و مفاهیم قابل درکه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرویس تحویل کی کی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!