• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن یک آرزوی تاشده (A Folded Wish)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1834 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«یک آرزوی تاشده» انیمیشنی کوتاه و صامت درباره‌ی دوخواهر ژاپنی‌ است. این خواهران دوقلو و کوچک از بیماری رنج می‌برند و آرزوی بهبودی دارند. آن‌ها قصد دارند هزار پرنده‌ی کاغذی بسازند تا طبق افسانه‌ای ژاپنی آرزویشان برآورده شود. صمیمیتی که در رفتار دوخواهر مشخص است، می‌تواند الگوی مناسبی برای کودکان باشد. درعین‌حال به پایان‌رسیدن این اثر با مرگ یکی از خواهرها همراه است که ممکن است باعث تحریک احساسات کودکان شود و تأثیر عمیقی روی آن‌ها بگذارد.

سال 2020 7 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن درام درباره‌ی دو خواهر است. رفتارهای صمیمانه‌ی خواهران کوچک با یکدیگر الگوی مناسبی برای مخاطبان کودک است و می‌توانند آشکارا صمیمیت و اهمیت‌دادن به خواهر را در رفتارهای شخصیت‌ها مشاهده کنند. درعین‌حال همدلی کودکان با شخصیت‌های داستان باعث می‌شود مرگ یکی از خواهرها که در پایان اتفاق می‌افتد، تأثیر عمیقی روی آن‌ها بگذارد. این موضوع حتی می‌تواند باعث نگرانی در کودکان شود. بنابراین باتوجه به شناختی که از روحیه‌ی فرزند خود دارید برای انتخاب محصول اقدام کنید.

ممکن است دلیل ساختن پرنده‌های کاغذی برای مخاطبان کودک مفهوم نباشد. این مسئله به یک افسانه‌ی ژاپنی به نام «هزار درنای کاغذی» اشاره دارد که والدین می‌توانند درباره‌ی افسانه و میزان صحت آن با کودکان خود صحبت کنند.

کودکان تا سنین نزدیک به نوجوانی می‌توانند عمیقاً از تماشای مرگ و ازدست‌دادن نزدیکان متأثر شوند؛ اما اگر فرزند شما در سنینی قرار گرفته است که می‌تواند مرگ و ازدست‌دادن اطرافیان را درک کند، می‌توانید درباره‌ی ازدست‌دادن عزیزان با او صحبت کنید و به او یادآوری کنید که این مسئله اجتناب‌ناپذیر است. راه‌های کنارآمدن با این حقیقت را به فرزند خود بگویید.

خلاصه: والدین عزیز به تأثیری که مرگ یکی از خواهران داستان روی کودکان می‌گذارد، دقت کنند. این موضوع می‌تواند باعث نگرانی عمیق در کودکان شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی پیام انیمیشن با کودکان خود صحبت کنید و سعی کنید تأثیر ناراحت‌کننده‌ی پایان‌بندی فیلم را در آن‌ها کاهش دهید. اگر صلاح دانستید درباره‌ی ازدست‌دادن نزدیکان و راه کنارآمدن با این حقیقت با فرزندان خود صحبت کنید.

می‌توانید درباره‌ی افسانه‌ی ژاپنی هزار درنای کاغذی به فرزندتان توضیح دهید و از او بپرسید که تا چه حد افسانه‌ها قابل باورند. از آن‌ها بپرسید راه‌های دیگر برای کمک‌کردن به بهبودی یک بیمار چیست؟

خلاصه: درباره‌ی پیام انیمیشن با کودکان خود صحبت کنید و سعی کنید تأثیر ناراحت‌کننده‌ی پایان‌بندی فیلم را در آن‌ها کاهش دهید.

داستان اثر

داستان درباره‌ی خواهرانی دوقلو و صمیمی است که هردو از بیماری رنج می‌برند. آن‌ها با مادربزرگشان زندگی می‌کنند و روزها باهم بازی می‌کنند و پرنده‌های کاغذی می‌سازند. آن‌ها قصد دارند «هزار درنای کاغذی» بسازند تا طبق افسانه‌ی «ژاپنی»، آرزویشان برآورده شود و این آرزو خوب‌شدن بیماری آن‌هاست. هرگاه یکی از خواهران بیماری‌اش بدتر می‌شود، دیگری با ساختن درنای کاغذی، به او امید بهترشدن می‌دهد. یک روز که یکی از خواهرها حالش بدتر شده است، خواهر دیگر سراسیمه مشغول ساختن درنا می‌شود تا جان او را نجات دهد؛ اما اضطراب او باعث می‌شود درنای کاغذی پاره شود و همزمان او خواهرش را از دست می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Yeow Chien Huey / یوچین های

نویسنده: Quah Yu Sean / کوه‌یا سین

نام بازیگران: Elise soong / اِلیز سونگ

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: The One Academy / ساخته‌شده توسط یک آکادمی دانش‌آموزی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سبحان باقرزاده

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

ب نظر من این انیمیشن خیلی بازخورد ذهنی خوبی داره

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک آرزوی تاشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!