• امروز : 27 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن یه کریسمس به سبک کوری کارسون! (A Go! Go! Cory Carson Christmas)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

1 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

3491 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +

خانواده کارسون در تدارک مراسم کریسمس هستند که مهمان ناخوانده‌ای به خانه آن‌ها می‌آید و از قضا این مهمان شباهت بسیاری به بابانوئل دارد. مهمان ماشین پیری است که در تصادف سرش آسیب دیده و فراموشی گرفته است. کوری که نگران بابانوئل و هدیه‌ی کریسمس‌اش است، به مهمان کمک می‌کند تا حافظه‌اش را به دست بیاورد و هدیه‌اش را از او بگیرد. انیمیشن اثر سالم و زیبایی است که می‌توان آن را در جمع خانوادگی نیز تماشا کرد.

ژانر : خانوادگی

سال 2020 24 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا +3 سال؟

انیمیشن اثر سالمی است که برای خردسالان می‌تواند سرگرم‌کننده و آموزنده باشد. انیمیشن فضایی رنگارنگ و شاد دارد و در آن حضور و نقش کودکان در خانه و خانواده به خوبی نمایش داده می‌شود.

نقش ما چیست؟

اثر دارای پیام و الگوی مثبت برای کودکان است. کوری پسربچه‌ای بوده که شخصیت اول داستان است. او به جهت سن کمی که دارد، کودکان به‌ خوبی می‌توانند با او همذات‌پنداری کنند و نکات مثبت و آموزنده را از این شخصیت یاد بگیرند. البته فرآیند یادگیری نیاز به کشف و تمرکز بیشتری دارد و این کار با گفتگو و صحبت درباره پیام‌های اثر با کودکان به ثمر می‌رسد. توصیه می‌کنیم درباره اتفاقات انیمیشن و پیام‌هایش با فرزندتان گفتگو کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کوری: ماشین مسابقه نارنجی رنگ که فرزند اول خانواده کارسون است. کوری امسال برای کریسمس و گرفتن هدیه‌اش از بابانوئل هیجان زیادی دارد.

کریسی: خواهر کوچک کوری که مانند برادرش در انتظار روز کریسمس است.

بنجامین بل: مهمان ناخوانده خانواده کارسون که شباهت بسیاری به بابانوئل دارد.

داستان اثر:

کریسمس به زودی از راه می‌رسد و کوری و خانواده‌اش در تدارک مراسم کریسمس، پخت شیرینی و تزئینات خانه هستند. کوری و کریسی هم مانند سال‌های گذشته نامه‌ای به بابانوئل می‌نویسند و از او هدیه مورد علاقه‌شان را درخواست می‌کنند. کوری امسال بیشتر از هر سال دیگر هیجان دارد و منتظر است تا روز کریسمس فرا برسد و هدیه‌اش را از بابانوئل بگیرد. چند روز مانده به کریسمس که تصادفی در نزدیکی خانه کارسون‌ها رخ می‌دهد و در این تصادف ضربه‌ای به سر ماشین پیری می‌خورد و این ضربه به سرش آسیب وارد می‌کند و باعث می‌شود او برای مدتی فراموشی بگیرد. پدر و مادر کوری از پیرمرد می‌خواهند به خانه آن‌ها برود  تا از او مراقبت کنند. کوری بعد از دیدن مهمان به‌خاطر شباهت بسیارش به بابانوئل، تصور می‌کند که او بابانوئل است و فراموشی او و نزدیک شدن به کریسمس، کوری را نگران می‌کند. کوری سعی می‌کند با نشان دادن و یادآوری مراسم کریسمس به پیرمرد در به یاد آوردن هویتش کمک کند تا او به موقع حافظه‌اش را به دست بیاورد و هدایای بچه‌ها تا روز قبل کریسمس به دست‌شان برساند. تلاش کوری اما بی‌نتیجه می‌ماند و پیرمرد بعد از چند روز به یاد می‌آورد که اسمش بنجامین بل است و خانواده دارد. کوری از یادآوری حافظه بل خوشحال می‌شود و خیالش راحت می‌شود که بابانوئل حواسش به هدایای بچه‌ها در روز کریسمس است. اما دوری بل از خانواده‌اش در روز کریسمس کوری را ناراحت کرده و او نامه جدیدی برای بابانوئل می‌نویسد و آرزوی کریسمسش را تغییر می‌دهد. کوری از بابانوئل می‌خواهد که در روز کریسمس بل هم در کنار خانواده‌اش باشد و با آن‌ها کریسمس را جشن بگیرد.

جزئیات اثر

کارگردان: آلکس وو / Alex Woo و استنلی مور / Stanley Moore

نویسنده: استنلی مور / Stanley Moore و وینسنت لائو / Vincent Lau

بازیگران:  میسی بنسون / Maisie Benson، آلن سی لیم / Alan C. Lim، کری گودیانسن / Kerry Gudjohnsen، پل کیلام / Paul Killam، اما برمن/ Emma Berman، جان کراستویت / John Crosthwaite و اسمیت فورمن / Smith Foreman

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: استودیو کوکو / Kuku Studios و استودیو انیمیشن سازی نتفلیکس / Netflix Animation

مخاطب اثر: خردسالان و کودکان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یه کریسمس به سبک کوری کارسون!

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!