• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گروهبان استابی: یک قهرمان آمریکایی (sgt Stubby An American Hero )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

3008 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

روایت یک داستان واقعی از شجاعت و فداکاری یک سگ به نام استابی، در جنگ جهانی اول. «رابرت کانروی» سرباز ارتش آمریکایی، برای حفاظت از کشور و خانواده‌اش، به‌طور داوطلبانه، به جبهۀ جنگ می‌رود. او در جنگ، با دوستانی آشنا می‌شود که با هم همکاری گروهی و روابط دوستانه‌ای دارند و در موقعیت‌هایی، یکدیگر را نجات می‌دهند.

سال 2018 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این انیمیشن روایتی واقعی از یک سگ قهرمان است. بخش‌هایی از داستان توسط خواهر «رابرت» یعنی صاحب سگ روایت شده و اتفاقات تاریخی به صورت شفاهی بیان می‌شوند. همین امر ممکن است برای کودکان شما مبهم جلوه‌کند و کودک شما نیاز داشته ‌باشد تصوری از جنگ جهانی اول در سال 1917 پیدا کند. صحنه‌هایی از رفتارهای قهرمانانه «استابی» هرچند قابل تقلید نیست، اما می‌تواند قهرمان‌شدن و تشویق به آن را، برای کودکان شما قابل درک کند. استابی به خاطر شجاعت و وفاداری، مورد تشویق فرمانده نیز قرار می‌گیرد و مایة افتخار و پیروزی سربازان می‌شود. اگرچه داستان در صحنه‌های نبرد است اما خشونت قابل توجهی از جنگ به نمایش گذاشته نمی‌شود و حتی تلاش شده است روند نبردها، به‌صورت کارتونی و برروی یک نقشه، گزارش شود. برای همین، خیال والدین از نبود صحنه‌های خشن برای کودکانشان راحت است. هرچند بمب‌گذاری، تیراندازی، حمله با گاز شیمیایی و مرگ افراد به‌صورت کاملاً سطحی، وجود دارد.

توجّه‌نکردن انیمیشن به تفاوت نژادها در عین اینکه به ملیّت آمریکایی ارزشی می‌دهد، یکی از موضوعاتی است که برای والدین مهم است. وجود شخصیت‌های مهربان، مانند «بابتیس» و رابرت، لحظه‌های زیبایی را خلق می‌کند که می‌تواند روحیة ازخودگذشتگی و میهن‌دوستی را در کودکان شما، تقویت کند. واقعی‌بودن داستان که در ابتدا و انتهای انیمیشن بدان اشاره می‌شود، میزان اثرپذیری‌اش را بیشتر می‌کند و انیمیشن را از یک روایت تخیّلی، به واقعیت تبدیل می‌کند. همین امر موجب می‌شود همراهی والدین با فرزند در حین تماشا و صحبت پیرامون رخدادها و اتفاقات اثر، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. مرگ «السون» در انتهای انیمیشن، برای کودکان، موجب غم و اندوه می‌شود. اهمیت دادن به خانواده و جان‌فشانی برای کشور و همچین کار گروهی در نبرد، باعث شده این انیمیشن برای فرزندان شما مناسب و آموزنده باشد.

 

خلاصه:  حفظ و دفاع از کشور و وجود روحیة شجاعت و وفاداری «استابی» در جنگ جهانی. کم بودن صحنه‌های جنگی، خیال والدین را راحت می‌کند

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روایت نبرد جنگ جهانی اول، می‌تواند برای فرزندان شما مبهم باشد. والدین می‌توانند دربارۀ تاریخ این جنگ، با فرزندان خود، صحبت کنند.

روحیات یک قهرمان در صحنه‌های نبرد و جنگ می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که والدین از کودکان خود بپرسند. چرا برای یک قهرمان، شجاعت و پشتکار مهم است؟

کار گروهی در نبردها از ضرورت بسیاری برخوردار است. می توانید از کار گروهی به ‌نمایش ‌درآمده در این انیمیشن با کودکان خود صحبت کنید.

با فرزند خود دربارة سگ‌های نجات که در شرایط سخت به کمک انسان می‌آیند صحبت کنید. آیا کودکان شما به این موضوع، علاقه‌مند شده‌اند؟

آیا این انیمیشن که برگرفته از یک داستان واقعی است، برای کودکان شما نیز به حقیقت نزدیک بود؟ آیا توانستند این داستان واقعی را باور کنند؟ آیا فیلمساز در این باورپذیری موفق بود؟

خلاصه:  دربارة روحیات یک قهرمان، باورپذیری اثر و کار گروهی، با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

داستان برگرفته از یک رخداد واقعی است. رخداد زندگی «گروهبان استابی» یک قهرمان آمریکایی که سگی وفادار است. داستان فیلم داستان سگی است که «رابرت»، برادر راوی داستان، با انداختن یک کلوچه برای او، در رژة سربازان آمریکایی، با او آشنا می‌شود. سگ به دنبال رابرت رفته و به پادگان می‌رسد. او با ورود به مدرسه پیاده نظام «ییل» و دوست‌شدن با رابرت، محبت خود را در دل سربازان دیگر می‌اندازد و فرمانده حضور او در پادگان را می‌پذیرد. داستان در زمان جنگ جهانی اول، در سال 1917 و درگیری میان متحدین و متفقین اتفاق می‌افتد. خواهر رابرت به خاطر نامه‌نگاری‌هایی که با رابرت داشته است، توانسته روایتگر این قصه باشد. رابرت در این مدرسه دوستانی به نام «السون» و «اشترودل» پیدا می‌کند که اشترودل، یک فرد آلمانی‌تبار است که با حضور در ارتش آمریکا، می‌خواهد خود را آمریکایی نشان‌دهد.

«استابی»با برقراری ارتباط دوستانه، در تمرینات نظامی شرکت می‌کند و با آموزش‌پذیری بالا و شجاعت می‌تواند در مدرسه نظامی حاضر شود.

به لحظات اعزام نیرو به عملیات نزدیک می‌شویم، اما  در این اعزام به استابی اجازۀ حضور در عملیات را نمی‌دهند و رابرت او را به آشپز مدرسۀ نظامی می‌سپارد. اما استابی با فرار از آن پادگان، خود را به کشتی حامل نیروهای آمریکایی و در آخر به رابرت می‌رساند. در صحنۀ نبرد، پیوند میان ارتش یانکی‌ها و نیروهای فرانسوی، موجب می‌شود رابرت با «بابتیس» آشنا شود که فردی مهربان و شجاع است و در نبرد همراه رابرت است.

در صحنه‌های نبرد، استابی با شجاعت‌های خود توانست جان مجروحین را نجات ‌دهد. در چند جای این انیمیشن پیروزی سربازان مدیون ذکاوت استابی است. در صحنه‌ای از جنگ، اشترودل و استابی مجروح می‌شوند و پزشکان و رابرت مجبور می‌شوند استابی را به عقب برگردانند. در روند بهبودی استابی، او مراقب اشترودل نیز هست، تا اینکه استابی تصمیم می‌گیرد که از بهداری فرار کرده و به سمت عملیات و رابرت حرکت‌کند. رابرت در این حین بیمار شده و دچار آنفلوآنزای شدیدیمی‌شود. اوضاع او به قدری وخیم است که دکترش امید چندانیبه زنده‌ماندنش ندارد، اما با آمدن استابی و مراقب‌های او از رابرت حالش بهتر شده و عازم خط مقدم می‌شود. استابی در نبردهای حساس با او همراه است. در بخشی از داستان، رابرت با دختری فرانسوی آشنا می‌شوداما به خاطر شرایط جنگی صرفاً برای هم آرزوی پیروزی می‌کنند.

 استابی به خاطر هشداردادن عملیات شیمیایی و رشادت‌هایی که از خود نشان‌‌ می‌دهد، از فرمانده، نشان و درجۀ گروهبانی می‌گیرد. او اولین سگی می‌شود که دارای مقام نظامی شده است. به‌تدریج، جنگ روبه‌اتمام است که السون، یکی از دوستان رابرت، در عملیاتی در پایان جنگ، کشته می‌شود. زنگ صلح به ‌صدا در‌می‌آید و جنگ تمام می‌شود. اتمام جنگ موجب می‌شود، رابرت و دوستانش دربارة روزهای بعد از جنگ آرزوهایشان را مطرح‌ کنند.

جزئیات اثر

  1. ژانر اثر: ماجراجویی
  2. کارگردان/ مؤلف: ریچارد لنی/ Richard Lanni
  3. نویسنده/ مترجم: ریچارد لنی/ Richard Lanni
  4. نام تهیه‌کننده: امیلی کانتریل/ Emily Cantrill
  5. نام بازیگران: لوگان لرمن، هلنا بنهام کارتر، جرارد دپاردیو/ Logan Lerman .Helena Bonham Carter. Gérard Depardieu
  6. نام شخصیت‌ها:
  7. استابی: سگی وفادار که در صحنۀ جنگ جهانی، به خاطر نجات سربازان و شجاعتش، مورد تشویق همگان قرار گرفت.
  8. رابرت کانروی: سرباز آمریکایی که به‌صورت داوطلبانه، برای حمایت از کشورش در جنگ جهانی شرکت می‌کند. او برادر راوی داستان است.
  9. السون: دوست رابرت که در ارتش آمریکا به کشورش خدمت می‌کند. او در انتهای فیلم در راه حفظ کشور، کشته می‌شود.
  10. اشترودل: داوطلب آلمانی‌تباری که به ارتش آمریکا ملحق شده است. او تلاش می‌کند که خود را یک آمریکایی معرفی کند. وی دوست رابرت است.
  11. دستون بابتیس: سرباز فرانسوی که با آشپزی خوب و رفتار مهربانانه، با رابرت دوست ‌می‌شود. او پدر دو فرزندی است که به خاطر شرایط جنگ، دو سال است آن‌ها را ندیده است.
  12. کشور سازنده: ایرلند
  13. کمپانی سازنده: / Fun Academy Media Group  فان آکادمی
  14. جوایز و افتخارات: دریافت جوایز هنری فیلم‌های آمریکایی در سال 2018 بروکلین‌هایتز
  15. مخاطب اثر: کودکان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی مروج

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

حاوی پیام مثبت و الگوساز

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گروهبان استابی: یک قهرمان آمریکایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!