• امروز : 16 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کله کدو در برابر اتحادیه نابودی (Megamind vs. the Doom Syndicate)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

11829 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

دومین قسمت از فیلم سینمایی مگامایند یا کله‌کدو محصول 2024 کمپانی دریم‌ورکس، در حالی پیش می‌رود که ابرشرور معروف و رییس اتحادیه نابودی اکنون به مدافع شهر متروسیتی و ابرقهرمان محبوب مردم تبدیل شده است. حال او باید با دوستان قدیمی خود مقابله کند. مگامایند دچار خودخواهی شده و فکر می‌کند علت تمام موفقیت‌هایش فقط مغز متفکر خودش است! اما در پایان به اهمیت کار گروهی و تیمی پی می‌برد.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2024 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

خشونت و ترس این انیمیشن برای بچه‌های بالای 9 سال چندان جدی نیست اما برای سنین پایین‌تر می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌زا باشد. داستان اثر برای رده سنی زیر 9 سال پیچیده و غیر قابل درک است. پیام‌ها واضح و سرراست است و به راحتی برای این رده سنی قابل دریافت است.

نقش ما چیست؟

دقت داشته باشیم که هر انیمیشنی برای بچه‌ها مناسب نیست در نتیجه باید به رده سنی آن توجه ویژه داشته باشیم. مانند این اثر که برای بچه‌های زیر 9 سال ترسناک خواهد بود و اثر بدی بر ناخودآگاهشان خواهد داشت. تماشای آثار ترسناک برای بچه‌های کم‌سن و سال می‌تواند موجب شب‌ادراری، بدخوابی، گریه‌های بی‌دلیل و گوشه‌گیری شود. نکته دیگر توجه به شخصیت کیکو است. دختربچه‌ای که یک اینفلوئنسر بوده و مدام در حال تولید محتوا برای نیم میلیون فالوور خود است! شخصیت او می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشد. در اینجا نقش والدین بسیار جدی است. بهتر است در مورد آثار مخرب شبکه‌های اجتماعی با آنان گفتگو کنیم و سعی داشته باشیم تا سواد رسانه‌ای بچه‌ها را افزایش دهیم. در مورد پیام‌های این انیمیشن می‌توانیم با فرزندان بالای 9 سال خود گفتگو کنیم و از آن‌ها سوال کنیم: اشتباه مگامایند چه بود؟ کار تیمی و رفاقت تا چه اندازه اهمیت دارد؟ آیا مگامایند یک قهرمان است؟ ویژگی‌های یک قهرمان از نظر تو چیست؟ قهرمان زندگی تو کیست؟ قهرمان‌های انیمیشن‌ها و زندگی واقعی چه فرقی با هم دارند؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کله‌کدو (مگامایند): یک ابرشرور با پوست آبی و انسان‌نما که جمجمه بزرگی دارد. او اکنون می‌خواهد قهرمان محبوب شهر باشد و با شرارت و پلیدی مقابله کند.

چام: همکار کله‌کدو که یک ماهی است و بیشتر ایده‌های ساخت ربات و ابزار مقابله با دشمن از طرف اوست.

رکسانا: یک خبرنگار که دوست کله‌کدو است و از کار خبرنگاری خسته و دلزده است. او به تیم کله‌کدو می‌پیوندد و در پایان شهردار می‌شود.

کیکو: دختر بچه‌ای که از طرفداران کله‌کدو است و یک اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی است.

داپلر: زنی که یک ابرشرور با تم طوفان است و می تواند آب و هوا را دستکاری و کنترل کند.

پییر: یک ابرشرور با تم میم که قدرت هیپنوتیزم فوق‌العاده‌ای دارد. شوالیه شب: ابرشرور با تم شوالیه که می تواند سایه ها را مهار کند و آنها را به سلاح تبدیل کند.

بِهِموت: یک ابرشرور که در واقع یک هیولای گدازه‌ای است.

داستان اثر:

کله‌کدو که اکنون قهرمان محبوب مردم و شهر است، به خود مغرور شده و فکر می‌کند به تنهایی می‌تواند با شرورهای شهر مقابله کند. به همین دلیل چام را از خود رانده و او را ناراحت می‌کند. چام با دلخوری از او خداحافظی می‌کند. رکسانا سعی دارد به کله‌کدو کمک کند و او را از اشتباهش آگاه کند. در این میان، ابرشرورهای بزرگ شهر معروف به اتحادیه نابودی که دوستان قدیمی کله‌کدو هستند از زندان فرار می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که کله‌کدو به شهروند خوبی تبدیل شده که با پلیدی‌ها می‌جنگد و اکنون دشمنشان است. در نتیجه به سمت او می‌روند تا با هم نقشه نابودی شهر را کامل کنند. کله‌کدو که اکنون تنهاست، مجبور می‌شود وانمود کند که هنوز یک ابرشرور است چون توانایی مقابله با 4 ابرشرور را ندارد. در ابتدا با آن‌ها همراه می‌شود و در شهر به نابودی و ویرانی می‌پردازند اما وقتی دوستان قدیمی‌اش تصمیم می‌گیرند تا نقشه بزرگ جدا شدن شهر از زمین و فرستادن آن به فضا را عملی کنند، کله‌کدو سعی در مقابله با آن‌ها دارد. در نتیجه به سراغ چام می‌رود و از او دلجویی می‌کند. او با کمک چام، رکسانا و کیکو موفق می‌شوند تا شهر را از نابودی نجات دهند و ابرشرورها را بار دیگر زندانی کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Eric Fogel نویسنده: Alan Schoolcraft Brent Simons تهیه‌کننده:Anish Holla بازیگران: Keith Ferguson Laura Post Josh Brener Maya Aoki Tuttle Emily Tunon Talon Warburton Scott Adsit Chris Sullivan Tony Hale Jeanine Mason Adam Lambert کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: DreamWorks Animation Television مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کله کدو در برابر اتحادیه نابودی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!