• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کارمن سندیگو (فصل ۲) (Carmen Sandiego 2)

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6337 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«کارمن سندیگو» دختری است که در کودکی در جزیره‌‌ای تنها رها شده است و مردی ژاپنی به نام «شادوسان» او را پیدا کرده است. شادوسان، دزد بین‌المللی است که با گروه وایل کار می‌کند و کارمن را نیز مانند یک دزد ماهر پرورش می‌دهد. با بزرگترشدن کارمن، او و شادوسان از گروه وایل جدا می‌شوند و با «بازیکن»، «زاک» و «آیو» گروه قدرتمند دزدی خود را تشکیل می‌دهند؛ اما دزدی گروه کارمن متفاوت است، آن‌ها از گروه وایل دزدی می‌کنند و ثروت‌های به‌دست‌آمده را یا به صاحبانش پس می‌دهند یا میان مردم فقیر تقسیم می‌کنند. این انیمیشن در ژانر ابرقهرمانی است و ابرقهرمان آن یک دختر است. به فراخور موضوع و ژانر اثر، این انیمیشن حاوی صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است.

سال 2019 23 دقیقه جزئیات کامل اثر
30 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 8 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

موضوع این انیمیشن، دزدی است. شخصیت‌های اصلی همگی دزد هستند. دزدی در این انیمیشن دو چهره‌ی مثبت و منفی دارد. گروه دزدان وایل (سازمان دزدان بین‌المللی) که فقط برای منافع سازمان خود دزدی می‌کنند، چهره‌ی منفی این انیمیشن است و گروه دزدان کارمن سندیگو (شادوسان، زاک، آیو و بازیکن) که از گروه دزدان وایل دزدی می‌کنند و اشیاء مسروقه را به صاحبانشان بازمی‌گردانند یا میان مردم فقیر تقسیم می‌کنند، چهره‌ی مثبت این انیمیشن است. پلیس و مأموران پلیس که باید نیروی اصلی مقابله‌گر در برابر گروه دزدان وایل باشند، بسیار منفعل و ضعیف عمل می‌کنند و این امر می‌تواند توجیه‌کننده‌ی خوبی برای دزدی‌های گروه کارمن توسط کودکان به‌حساب آید.

درحقیقت در سراسر این انیمیشن، عمل بد (دزدی گروه وایل) با عکس‌العمل بد (دزدی گروه کارمن از وایل) پاسخ داده می‌شود؛ یعنی جایگزین مثبتی برای مقابله با دزدی گروه وایل ارائه نمی‌شود و شخصیت‌های محبوب (کارمن و گروه او) از راه اشتباهی در برابر گروه وایل می‌ایستند. والدین می‌توانند برای نقد چنین مقوله‌ای و اینکه اساساً نباید بدی را با عمل شبیه به خودِ آن پاسخ گفت، با فرزندان خود وارد گفت‌وگو بشوند.

زاک و آیو که دو نوجوان سالم هستند، برای رسیدن به هدف خود که شرکت در مسابقات ماشین‌رانی است، به پول احتیاج دارند؛ اما طعمه‌ی دزدان می‌شوند و به دزدی روی می‌آورند. شادوسان نیز برای اثبات شخصیت خود در نوجوانی و رسیدن به مدارج بالاتر به دزدی روی می‌آورد. والدین می‌توانند برای انتقاد به این مضمون، با فرزندان خود وارد گفت‌وگو شوند و قضاوت آن‌ها را دراین‌باره بشنوند و از آن‌ها برای انتخاب راه‌های جایگزین بهتری سؤال کنند.

این انیمیشن به فراخور موضوع و ژانرش که اکشن و ابرقهرمانی است، دارای صحنه‌های اکشن مثل مبارزات رزمی و دفاع‌شخصی است که می‌تواند کمی تأثیرگذار باشد.

خلاصه: در این انیمیشن، عمل دزدی با دزدی پاسخ داده می‌شود و دزدان منفی در برابر دزدان مثبت قرار می‌گیرند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بپرسید اگر کارمن، به‌جای دزدی از گروه دزدان وایل با پلیس همکاری می‌کرد، چه اتفاقات بهتری می‌توانست بیفتد؟

از فرزندان خود بپرسید شادوسان، برای اثبات شخصیت خود و رسیدن به خواسته‌های شخصی‌اش بهتر بود چه مسیرهای دیگری را در پیش بگیرد؟

از فرزندان خود بپرسید آیا دزدی از دزدها عمل پسندیده‌ای است؟ آیا این عمل مخاطره‌انگیز می‌تواند جلوی دزدی‌های بیشتر را بگیرد؟

از فرزندان خود بپرسید اگر به‌جای شخصیت‌های زاک و آیو قرار می‌گرفتند، دربرابر پیشنهاد ادی کله‌کوسه‌ای چه موضعی می‌گرفتند؟

با فرزندان خود درباره‌ی راه‌های مقابله با عملی که جرم است، صحبت کنید و آن‌ها را از راه‌های قانونی و متعارف آگاه کنید.

با فرزندان خود درباره‌ی مفاهیمی همچون عدالت و قناعت صحبت کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی راه‌های مقابله با عملی که جرم است، صحبت کنید و آن‌ها را از راه‌های قانونی و متعارف آگاه کنید.

داستان اثر

«کارمن سندیگو» دختری است که در کودکی در جزیره‌‌ای تنها رها شده است و مردی ژاپنی به نام «شادوسان» او را پیدا کرده است. شادوسان، دزد است و با سازمان «وایل» (گروه دزدان بین‌المللی) کار می‌کند. شادوسان، کارمن سندیگو را بزرگ می‌کند و او را مانند یک دزد خبره پرورش می‌دهد. سال‌ها بعد سندیگو و شادوسان از گروه وایل جدا می‌شوند و گروه دزدی خود را با همدستی «بازیکن» که یک هکر است و «زاک و آیو»، خواهر و برادری که دزد هستند، تشکیل می‌دهند؛ اما منش آن‌ها در دزدی متفاوت است، آن‌ها از گروه وایل دزدی می‌کنند و و به فقرا می‌دهند و نقشه‌های آن‌ها را نقش‌برآب می‌کنند. این انیمیشن در سه فصل تولید شده است که هرفصل، قسمت‌ها و ماجراهای هیجان‌انگیزی را به‌همراه دارد. در فصل دوم این انیمیشن، کارمن ماجراهایی همچون دزدی سنگ‌های گران‌قیمت الکساندریت، شنل‌های باستانی شاهزادگان روم، (دائشو) شمشیرهای باستانی سامورایی‌های ژاپنی و دلارهای کپی‌شده از گروه وایل را به‌نمایش می‌گذارد. هدف کارمن از دزدی از گروه وایل، کمک به مردم است. او نمی‌خواهد این دزدان بین‌المللی با ثروت‌های ملی به سودهای کلان برسند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kenny Park, Jos Humphrey / کنی پارک، جوس هامفری

نویسنده: Duane Capizzi, May Chan, Greg Ernstrom / دان کپیزی، می چان، گرگ ارنستروم.

نام تهیه کننده: Brian Hulme / برایان هولم

نام بازیگران:

Gina Rodriguez, Finn Wolfhard, Liam O'Brien, Abby Trott, Michael Hawley, Paul Nakauchi, Sharon Muthu, Rafael Petardi, Mary Elizabeth McGlynn, Charlet Takahashi Chung, Toks Olagundoye, Dawnn Lewis, Kari Wahlgren, Bernardo De Paula / جینا رادریگز، فین ولفهارد، لیام اوبراین، ابی تروت، میکائیل هاولی، پل ناکاچی، شارون موثو، رافائل پتاردی، مری الیزابت مک گلین، شارلت تاکاهاشی چونگ، تاکس اولاگاندوی، دان لوییس، کاری والگرین، برناردو دی پائولا.

نام شخصیت‌ها:

کارمن سندیگو: ماهرترین دختر دزد جهان است. نشان او کلاه و شنل مخصوص قرمزرنگ اوست. او توسط شادوسان، خِبره‌ترین دزد ژاپنی، تربیت یافته است. او علیه گروه دزدان وایل که زمانی برای آن‌ها کار می‌کرده است، فعالیت می‌کند. درواقع با دزدی از گروه دزدان وایل به مردم خدمت می‌کند،

شادوسان: ماهرترین دزد جهان است. او یک مرد ژاپنی است و استاد و پدرخوانده‌ی کارمن محسوب می‌شود. او از نوجوانی به دزدی روی آورده است. مدت زیادی برای گروه دزدان وایل کار می‌کرده؛ اما بعدها با همدستی کارمن علیه این گروه، مشغول به دزدی و خدمت به مردم است،

بازیکن: هکر کارمن است. پسری نوجوان که از راه دور و با کمک رایانه و امکانات ارتباطی مأموریت‌های کارمن را کنترل می‌کند،

زاک و آیو: برادر و خواهری که ابتدا در مسابقات ماشین‌رانی شرکت می‌کردند؛ اما بعدها به‌دلیل بالاآوردن بدهی، به دستور طلبکارشان (ادی کله‌کوسه‌ای) به دزدی روی می‌آورند. آن‌ها در یک دزدی با کارمن آشنا می‌شوند و از آن‌به‌بعد با کارمن به دزدی مشغول می‌شوند،

مأمور ارجنت: پلیس زنی است که به جستجوی کارمن و شادوسان می‌پردازد،

گروه دزدان وایل: بزرگ‌ترین و مخوف‌ترین سازمان دزدی جهان است. رهبران این گروه دزدان حرفه‌ای بین‌المللی هستند که درجهت سود سازمان خود دست به دزدی‌های کلان می‌زنند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix Studios, Houghton Mifflin Harcourt Publishing

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : شهاب جهازی

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 3 +

بهترین فیلم دنیا کارمن سندیگو است

بزرگسال

توسط : Meli Ooo

۱۹ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

فوق العاده اس

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۱۰ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

کلیشه‌ای ولی جذاب داستان ساده ولی کاراکترهای جذاب

بزرگسال

توسط : امیر کرمانی زاده

۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

بچه های الان با هوش تر از این حرف ها هستن به نظرم بهترین کارتونی که میشه آن رو دید و ازش لذت برد

بزرگسال

توسط : نیلیا اکبریان

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

جالب و هیجان انگیز هستش و الگوی مثبت داره برای سنین ۸ سال به بالا توصیه میکنم

بزرگسال

توسط : الینا آدینه گی

۹ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

کارمن به کودکان حس قدرت میده و بیشتر کودکان سیع میکنند تا همانند کارمن توانا و با قدرت بشوند

بزرگسال

توسط : mohammad sobhan

۴ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالیییییییییییییییی بهترین فیلمیه که تاحالا تو عمرم دیدم

بزرگسال

توسط : ملینا احمدی

۲۸ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

واقن کارتون خوبی بود میخوام اسم بچمو بزارم کارمن

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کارمن سندیگو (فصل ۲)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!