• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳ (How to train your dragon 3)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

8131 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
قسمت سوم انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم درباره جدا شدن هیکاپ از اژدهایان است او تصمیم می‌گیرد اژدهایان را به دنیای خودشان برگرداند او در این راه یاد می‌گیرد که باید گاهی اوقات از چیزهایی که دوست دارد بگذرد تا به هدفش برسد. این انیمیشن صحنه‌هایی از خشونت و درگیری دارد که البته بیشتر به شکل خنده دار و فانتزیست. همچنین توجه کنید که شخصیت اصلی با دختری در دهکده رابطه عاطفی دارد.
سال 2019 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 3 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3 در ادامه قسمت‌های قبل به زندگی پسری می‌پردازد که سعی دارد از اژدهایان مراقبت کند ولی این‌بار او با چالشی جدید روبرو شده که فقط در مبارزه با دشمنان خلاصه نمی‌شود او برای محافظت از اژدهایان باید آن‌ها را رها کند تا در دنیای خودشان زندگی کنند. او با وجود وابستگی به اژدهایش مجبور می‌شود با او خداحافظی کند. در این انیمیشن، گذشتن از خواسته‌ها برای انجام کار درست، در رفتار هیکاپ با اژدهای آلفا نمایش داده می‌شود. با فرزند خود درباره دلیل کار هیکاپ صحبت کنید و سعی کنید با طرح سوالاتی از داستان انیمیشن او را راهنمایی کنید تا متوجه شود گاهی اوقات برای انجام کار درست باید از چیزهایی که دوست دارد بگذرد. شخصیت هیکاپ به‌دلیل مبارزه با مشکلات و غلبه کردن بر آن، الگوی الهام بخشی برای فرزندتان خواهد بود. اشاره به دلایل موفقیت او مانند شجاعت و کارتیمی و اعتماد به نفس می‌تواند برای کودکان مفید باشد. در این انیمیشن صحنه‌های زیادی از جنگ و مبارزه هیکاپ و دوستانش برای نجات اژدهایان به نمایش درمی‌آید. اما نگران نباشید این صحنه‌ها اغلب فانتزی و تخیلی است و آسیب دیدگی‌های جدی نمایش داده نمی‌شود اما با‌توجه به این‌که شخصیت‌های محبوب داستان برای رس یدن به موفقیت مبارزه می‌کنند و خشونت به کار می‌برند، می‌توانید درباره آسیب‌های خشونت و راه‌هایی که می‌تواند جایگزین آن شود، با فرزندانتان صحبت کنید تا خشونت مورد تقلید قرار نگیرد. ممکن است صحنه هایی از حمله اژدها و به خطر افتادن جان شخصیت‌هایی که برای کودکان دوست‌داشتنی هستند، ترسناک باشد. با توجه به شناختی که از رشد فرزند خود برای تحمل هیجانات دارید، می‌توانید به آنان راه حل ارائه دهید تا بر ترس‌شان غلبه کنند. در انتخاب این اثر به وجود صحنه هایی که روابط عاشقانه نمایش داده می‌شود، توجه کنید.

خلاصه: می‌توانید کودکان خود را درباره صحنه‌های اعمال خشونت راهنمایی کنید و در دریافت پیام‌ها به آنان کمک کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چرا هیکاپ باوجود دوست داشتن بی‌دندون از او جدا شد؟

از فرزند خود بپرسید چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت هیکاپ شد؟

از فرزند خود بپرسید آیا هیکاپ و دوستانش بدون کمک به یکدیگر می‌توانستند موفق شوند؟

از فرزند خود بپرسید زمانی که هیکاپ ناامید شده بود، آسترید چگونه به او کمک کرد؟

با فرزند خود درباره میزان خشونت فیلم صحبت کنید. از او بپرسید خشونت چه آسیب‌هایی دارد؟ چه راه‌هایی به‌جز خشونت برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؟

خلاصه: چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت هیکاپ و دوستانش شد؟

داستان اثر

هیکاپ پس از مرگ پدرش سرپرست مردم دهکده‌اش می‌شود و تصمیم می‌گیرد با افرادش اژدهایان را آزاد کند. اما این تصمیم به این سادگی‌ها نیست و باعث می‌شود اژدها‌کش‌ها با او دشمن شوند. هیکاپ به این فکر می‌افتد که رویای پدرش را برای کشف جهان پنهان اژدهایان محقق کند. او نه‌تنها با این کار اژدهایان را نجات می‌دهد بلکه مردم دهکده‌اش هم دیگر از طرف اژدهاکش‌ها تهدید نمی‌شوند. زمانی که هیکاپ و مردمش به دنبال جهان مخفی می‌گردند، یک اژدهاکش به‌نام گریمل آن‌ها را تعقیب می‌کند تا اژدهای هیکاپ که اژدهای آلفاست و دیگر اژدهایان از او اطاعت می‌کنند را به چنگ بیاورد. او از یک اژدهای ماده به عنوان طعمه استفاده می‌کند تا اژدهای آلفا برای ارتباط برقرار کردن با اژدهای ماده، از هیکاپ دور می‌شود. زمانی که هیکاپ به‌دنبال اژدهایش می‌گردد موفق می‌شود جهان مخفی اژدهایان را پیدا کند اما در همین زمان گریمل از راه می‌رسد و اژدهای آلفا و اژدهای ماده را به دام می‌اندازد. اژدهای آلفا برای محافظت از اژدهای ماده مجبور می‌شود طبق خواسته گریمل عمل کند و به همه اژدهایان دستور بدهد که وارد قفس‌هایی که گریمل آماده کرده بشوند. هیکاپ با افرادش برای نجات اژدهایان، به سمت گریمل و افرادش حمله می‌کنند. هیکاپ موفق می‌شود اژدهای خودش را آزاد کند و با کمک او اژدهای ماده را نجات دهد. با شکست گریمل، هیکاپ، آلفا و بقیه اژدهایان را آزاد می‌گذارد تا به جهان پنهان خودشان بروند.

جزئیات اثر

کارگردان: دین دبلوا

نویسنده: دین دبلوا

نام بازیگران:

جی باروشل، آمریکا فررا

ژانر اثر: اکشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: دریم ورکز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ساعیه سعیدی

۲۲ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

این که می فرمایید هیکاپ از اژدهایش دل کند، با حرکت بی دندون در مورد جفتش تضاد دارد و اثر آموزشی اش را از بین می برد. از طرفی کار تیمی بیشتر محدود به او و آسترید می شود. نمادهای امپریالیسم مثل برج آزادی آمریکا در نقاب مادر هیکاپ، نماد بازی اساسینز در گریمل، مهاجرت به سرزمین موعود و موهای بافته حتی در مردان که نمادهای یهود هستند، به خورد مغز بچه ها داده می شود

بزرگسال

توسط : سید امیر محمود ملک نیا

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

عالیه و اگه از صحنه های بد ماننده بوسه و .... بدتون میاد سانسور شده هم داره ولی جدا از صحنه های عاشقانه واقعا آموزنده است ماننده ایکه چگونه با جدایی دیگران سر کنیم و اینکه اگه از فیلم سینمایی 1 شروع کرده باشید میدونید هیکاپ چقدر با اژدها صمیمی بود ولی از اون دست کشید یا مرگ پدرش

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!