• امروز : 4 مهر 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن چل پله زیر زمین

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

2 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

65 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +

دانشمندی سعی دارد با اختراعاتش، به بشریت کمک کند. آزمایشگاه او با چهل پله از سطح در زیر زمین قرار دارد. این دانشمند، حیوانات منقرض شده و عجیبی را در آزمایشگاه خود پرورش داده و حالا می‌خواهد با کمک کوشا، آن‌ها را به روی زمین بفرستد. کوشا به این حیوانات کمک می‌کند تا مهارت‌های زندگی را بیاموزند. مهارت‌آموزی حیوانات و اشتباهات رفتاری آن‌ها، به کودکان کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف، دانش‌افزایی کنند و مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند. این اثر، برای گروه سنی +6 سال، بسیار آموزنده و مناسب است.

ژانر : آموزشی کودکانه

سال 1401 3 فصل، هر فصل 13 قسمت 13 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مهارت‌های مختلفی در خلال آموزش‌هایی که کوشا، به هر یک از موجودات آزمایشگاهی می‌دهد، به کودکان آموخته می‌شود. کودکان در هر قسمت، با مسائلی از قبیل اهمیت دانش‌اندوزی، شناخت احساسات، مراقبت از طبیعت، شناخت جهت‌های جغرافیایی و ... آشنا می‌شوند. هر کدام از شخصیت‌های انیمیشن، یک ویژگی اخلاقی منفی کودکانه، مثل لجبازی، زودرنجی، احساس مالکیت افراطی و ... دارند که در طول داستان، با مذمت این رفتار و جایگزین‌کردن رفتار مناسب، اصلاح می‌شوند.

والدین و مربیان گرامی می‌توانند با کمک این انیمیشن و بسط و گسترش مفاهیم پرداخته شده در آن، از آموزش‌ها استفاده کرده و نواقص رفتاری کودکان را برطرف کنند. مثلا شخصیت زیپی، شخصیتی زودرنج است که بعد از هر اتفاقی قهر می‌کند. کوشا، به او کمک می‌کند تا احساسات مختلفش را بشناسد و در زمان ناراحتی یا عصبانیت به جای قهرکردن، با شناخت درست آن احساس، درباره‌اش صحبت کند. والدین می‌توانند با الهام‌گرفتن از این قسمت، با استفاده از تصاویری که نمایان‌کننده احساسات هستد (مثل ایموجی‌ها) احساسات مختلف را به بچه‌ها معرفی کنند و از قهرکردن، که ناشی از سردرگمی بچه‌ها در شناخت احساسات است، جلوگیری کنند. علاوه بر نکات آموزشی که سبب می‌شود این سریال، یک اثر آموزشی و ارزشمند باشد، مجزابودن شخصیت مثبت از منفی و عدم نمایش شخصیت منفی به شکل ترسناک، سبب می‌شود که کودکان، علاوه بر تفکیک شخصیت مثبت و منفی، دچار احساس ناخوشایندی نشوند و به خوبی با انیمیشن ارتباط برقرار کنند.

پیام کلی و جزئی اثر مثبت است و ترس، ناهنجاری یا خشونت زیادی در آن به چشم نمی‌خورد. پیام‌های اثر متناسب با سن کودک در نظر گرفته شده و بسیار آموزنده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دکتر تور: دانشمندی که تلاش می‌کند با اختراعاتش، زندگی انسان‌ها را راحت‌تر کند. کوشا: پسری که به دنیای علم و دانش علاقه دارد. او دستیار دکتر تور شده تا به پیشرفت علم کمک کند. کلنجک، گردوله، خرخف و ...: از ابداعات دکتر تور، که توسط کوشا، برای رفتن به روی زمین، مهارت‌آموزی می‌کنند.

داستان اثر:

دکتر تور در یک آزمایشگاه زیرزمینی، در دل کویر مشغول آزمایشات علمی‌ست که پسری به اسم کوشا، به عنوان دستیار به کمک او می‌آید. کوشا که علاقه‌مند به علم و دانش است تلاش می‌کند تا با کمک دکتر، به حیوانات منقرض شده و آزمایشگاهی، کمک کند تا برای زندگی بر روی زمین آماده شده و مهارت‌های زندگی بر روی زمین را بیاموزند. دکتر تور، دشمنی به نام دکتر کنه دارد که دلش نمی‌خواهد دکتر به دستاوردهای علمی و بشردوستانه برسد. چالش‌های کوشا با موجودات زیرزمینی و فرار از دست دکتر کنه، موقعیت‌های جالب و آموزنده‌ای را خلق می‌کند.

جزئیات اثر

نویسنده:نسیم خراشادی‌زاده تهیه کننده:علیرضا طاهری کارگردان:علیرضا طاهری محصول کشور:ایران  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چل پله زیر زمین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!