• امروز : 17 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پوپ، اسپرینگ و دیگران (Poop, Spring and the Others)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

3675 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +

این انیمیشن که محصول 2023 کشور استونی است 5 داستان کوتاه را روایت می‌کند. روایت‌ها و تکنیک ساخت کودکانه هستند. هرکدام پیامی دارند و سعی دارند در قالب داستان یکی ار مشکلات رفتاری کودکان را بیان کرده و آن را ساده‌سازی کند! اجتماعی‌شدن کودکان، ارزش آن‌ها برای خانواده، آموزش دستشویی‌رفتن و اهمیت بازی با کودکان در قالب داستان مطرح می‌شوند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2023 67 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 4 سال؟

فضای انیمیشن کاملا کودکانه است. میزان ترس و خشونت کم است و به خنده ختم می‌شود. پیام‌ها مستقیما برای این رده سنی طراحی شده‌اند. پیچیدگی خاصی در روایت‌ها وجود ندارد.

نقش ما چیست؟

به طور کلی بچه‌های زیر 4 سال درک درستی از ابتدا و انتهای داستان‌ها ندارند در نتیجه هر انیمیشنی که مناسب این رده سنی باشد حتما به هم‌نشینی و همراهی والدین نیازمند است. به ویژه این اثر که پیام‌هایش را به صورت غیر مستقیم بیان می‌کند و البته کودک ممکن است با داستان پی پی ارتباط خوبی بگیرد و حسابی بخندد اما با داستان پسربچه در روستا کمتر ارتباط بگیرد. بهتر است والدین درباره پیام‌های داستان و دریافت بچه‌ها حتما با آنان گفتگو کنند. به طور مثال در داستان اول که مسئله جامعه‌پذیری و اجتماعی‌شدن کودک است، والد باید سعی کند برای کودکش توضیح دهد که چه اتفاقی برای کوفته قلقلی‌ها افتاد و در کنار آن کتاب‌هایی نیز در این باره برایشان بخوانند. مجموعه کتاب‌های می می نی انتخاب خوبی برای رفع مشکلات رفتاری کودکان است.

نکته‌ی قابل ذکر دیگر این است که زمان اثر برای کودکان 4 تا 7 ساله طولانی است به همین دلیل برای بهره‌وری بیشتر از نکات و پیام‌های اثر بهتر است هر بار یک داستان را با یکدیگر به تماشا بنشینید.

راوی داستان یک سگ را به عنوان همراه خود در جریان داستان همراه می‌کند که ممکن است برای برخی خانواده‌ها تاثیر آن بر کودک حساسیت برانگیزباشد به همین دلیل در هنگام انتخاب این محصول به این مسئله نیز توجه کنید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

راوی: مردی که داستان‌ها را روایت می‌کند. او یک سگ دارد که همیشه همراهش است. هر داستان شخصیت‌های جداگانه‌ای دارد. مثلا در داستان یخچال دو کوفته قلقلی نقش‌آفرین هستند. در داستان پوپ، یک پی پی (مدفوع)، در داستان جوراب یک پسربچه و ...

داستان اثر:

داستان اول: دو کوفته‌قلقلی که در یخچال هستند از جعبه خود بیرون آمده و شروع به ماجراجویی در درون یخچال می‌کنند. آن‌ها ابتدا خیلی می‌ترسند اما در پایان با بقیه نیز دوست می‌شوند و بازی می‌کنند. داستان دوم: ملخی که دوست داشت همه هنرنمایی‌اش رد نواختن ویولون را ببینند به باغ وحش رفت. جایی که بازدیدکننده زیادی دارد. او در آنجا در کنار قفس یک خرس که خوابیده بود شروع به نواختن کرد اما همه مردم فقط مشغول تماشای خرس بودند. خرس حتی چشمانش را باز نمی‌کرد اما مردم مدام از او عکس می‌گرفتند. ملخ به نواختن ادامه داد اما کسی به او توجه نمی‌کرد. او به خانه بازگشت و با خود گفت بهتر است همیشه برای خانواده‌ام ویولون بزنم! داستان سوم: یک پسربچه برای اولین بار با پدر و مادرش به روستا می‌رود. اولین شبی که او در اتاق زیر شیروانی می‌خوابد، متوجه می‌شود که مردی که در درون قاب عکس است با عصبانیت به او نگاه می‌کند و او را می‌ترساند. فردا شب پسربچه با دوستانش به آنجا می‌رود تا قاب عکس را شکست دهند! بچه‌ها متوجه می‌شوند که مرد درون قاب عکس، دستشویی دارد و برای همین کمک می‌خواهد! آن‌ها قاب عکس را به دستشویی می‌برند و او کارش را انجام می‌دهد و لبخند می‌زند! داستان چهارم: سگی در درون پارک پی پی (مدفوع) می‌کند. پی پی او جان می‌گیرد و شروع می‌کند برای خودش در داخل پارک خانه می‌سازد. بعد از یکسال گلی در مقابل خانه‌اش رشد می‌کند. پی پی عاشقش شده و با او ازدواج می‌کند! داستان پنجم: جوراب‌های پدر خانه گم شده است. پسربچه آن‌ها را در زیر تخت پیدا می‌کند در حالی که تخم گذاشته‌اند! پسرک تخم جوراب‌ها را از شر جاروبرقی نجات می‌دهد و بعد از اینکه از زیر تخت بیرون می‌آید، جوراب‌ها از تخم بیرون می‌آیند و پسرک نیز با پدرش بازی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:Meelis Arulepp Heiki Ernits Oskar Lehemaa Mikk Mägi René Vilbre نویسنده:Meelis Arulepp Heiki Ernits Andrus Kivirähk Oskar Lehemaa Mikk Mägi René Vilbre تهیه‌کننده:Kristel Tõldsepp بازیگران:Ralf Samuel Arulepp Rasmus Ermel Mari Jürjens Mikk Jürjens Oskar Lehemaa Mari-Liis Lember Vega Freya Luus Mait Malmsten Malakai Mägi Mikk Mägi Peeter Oja کشور سازنده:استونی شرکت سازنده: A Film Estonia مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پوپ، اسپرینگ و دیگران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!