• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴ (Kung Fu Panda 4)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

5721 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
در قسمت‌های قبلی دیدیم که پو، یک پاندای مهربان است که تلاش می‌کند با آموختن هنر کونگ‌فو تبدیل به جنگجوی اژدها شود. در قسمت چهارم این انیمیشن، شاهد یک دشمن شرور و بدجنس خواهید بود که قدرت تمام دشمنان قبلی پو را دارد. پو برای جلوگیری از آسیب دیدن مردم شهر، باید آفتاب‌پرست را از بین ببرد. توجه داشته باشید که انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار بر مبنای هنرهای رزمی پیش می‌رود. بنابراین زد و خورد و درگیری در این اثر شدت بالایی دارد که نمایش آن را برای کودکان ممنوع می‌کند همچنین به دلیل پیچیدگی های داستان این اثر برای کودکان زیر 9 سال قابل فهم نیست.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2024 85 جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

این سری از پاندای کونگ فو کار پیچش داستانی زیادی دارد علاوه بر آن قهرمانان داستان نیز خود دچار تغییرات زیادی شده و یک سیر و سلوک درونی را تجربه می کنند، به همین دلیل فهم این اثر برای کودکان زیر 9 بدون کمک والدین بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن است. این انیمیشن  یک اثر رزمی است که زد و خوردهای طولانی دارد. در این اثر شما با موجوداتی مواجه می‌شوید که چهره‌هایی خشن و گاهی ترسناک دارند اما نباید از این نکته غافل شد که پیام‌های مثبت آن هم کم نیست. پس توصیه می‌شود از نشان دادن آن به کودکان زیر 9 سال خودداری کنید. توجه داشته باشید که کودکان کم سن‌تر نمی‌توانند با پیام اثر ارتباط برقرار کرده و صرفا مجذوب صحنه‌های اکشن و مهیج آن می‌شوند.

نقش ما چیست؟

شخصیت پو، آرام و مهربان و جامعه‌پذیر است اما در مقابل، ژن یک روباه بی‌باک و افسارگسیخته است که به قوانین پایبند نیست. او شخصیت جذابی دارد و باهوش است. رفتارهای او ممکن است برای مخاطب جالب باشد به گونه‌ای که بخواهد از او تقلید کند. سعی کنید نکات مثبت و منفی شخصیت ژن را از یکدیگر تفکیک دهید و اشتباهاتی که انجام می‌دهد مانند دزدی، کلک زدن و ... را تقبیح کنید. پو و آفتاب‌پرست دو سر یک طیف هستند. آن‌ها هردو در جوانی جدی گرفته نشده اند و دیگران آن‌ها را به خاطر جثه مسخره کرده‌اند اما پو با تمرین و تلاش فراوان به ضعف خود غلبه می‌کند و از خود جنگجوی اژدها می‌سازد اما آفتاب‌پرست برای انتقام از بقیه سحر و جادو را انتخاب می‌کند تا ضعف خود را پنهان کند. با فرزند خود این دو روش را مقایسه کنید و از او بخواهید بگوید کدام راه را انتخاب می‌کند.

بیشتر بدانید....

پاندای کونگ‌فوکار سری چهارم این انیمیشن معروف است که بعد از هشت سال به سینما بازگشته است. این اثر توانسته است در یک ماه بیش از 410 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پو: او یک پاندا است که با تلاش و کوشش تبدیل به جنگجوی اژدها می‌شود اما حالا باید به دنبال جانشین باشد. پو سعی دارد از بین داوطلبین حاضر کسی را انتخاب کند اما با پیدا شدن یک دشمن جدید، ماجرا تغییر می‌کند.

ژن: یک روباه جوان و بسیار باهوش که تصمیم می‌گیرد به پو در پیدا کردن دشمن جدیدش کمک کند.

آفتاب‌پرست: او یک موجود شرور و خودخواه است که در گذشته بابت جثه‌ی کوچکش تحقیر شده است. حالا در بزرگسالی تصمیم گرفته است رو به جادو بیاورد و قدرت همه‌ی هیولاها را به دست بیاورد تا بتواند به جهان حکومت کند.

داستان اثر:

پو، پاندای مهربان و خوش‌قلبی است که با تلاش و کوشش فراوان سال‌ها قبل تبدیل به جنگجوی اژدها شده است. او حالا باید برای خود جانشینی پیدا کند و خود تبدیل به رهبر معنوی شود اما متوجه می‌شود که یک دشمن شرور به نام آفتاب‌پرست سعی دارد با به دست آوردن قدرت همه‌‌ی جنگجویان گذشته، تبدیل به یک هیولای شکست‌ناپذیر شود. پو با روباهی به نام ژن آشنا می‌شود که ادعا می‌کند می‌تواند به پو در کشتن آفتاب‌پرست کمک کند. پو زمانی که به آفتاب‌پرست می‌رسد متوجه می‌شود ژن تمام مدت به او خیانت کرده است و درواقع خدمت‌گزار آفتاب‌پرست است. او تصمیم می‌گیرد به تنهایی با دشمنش مبارزه کند اما ژن پشیمان می‌شود و به کمک پو می‌رود و می‌تواند آفتاب‌پرست را نابود کند. پو پس از این ماجرا تصمیم می‌گیرد ژن را به عنوان جانشین خود انتخاب کند.

جزئیات اثر

کارگردان: مایک میچل / Mike Mitchell نویسنده: جاناتان ایبل / Janathan Aibel تهیه‌کننده:ربکا هانتلی / Rebecca Hantly بازیگران: جک بلک / آکوافینا / برایان کرانستون / جیمز هنگ / Jacob Black / Awkwafina / Bryan Cranston / James Hong کشور سازنده:ایالات متحده آمریکا شرکت سازنده: دریم ورکس انیمیشن مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندای کونگ فو کار ۴

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!