• امروز : 19 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مهمانی از فضا

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

13536 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

این انیمیشن محصول 2022 کشور دانمارک است. آلان کوچولو و پیرمردی به نام هلگِن به آدم فضایی مهربان، کمک می‌کنند تا به سیاره خود بازگردد. موضوعاتی مانند به زبان‌ آوردن احساسات، طلاق والدین، حمایت از حیوانات،نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه سگ و عشق و روابط خارج از عرف در این اثر مطرح شده است که نکات منفی و مثبتی در دل آن نهفته است بنابراین تماشای این انیمیشن را به افراد زیر 12 سال توصیه نمی‌کنیم.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

موضوع روابط خارج از عرف، عشق میان زن و مرد، طلاق والدین و ترس و ناراحتی و نگرانی که برای قهرمان داستان وجود دارد، خشونت اثر و بچه‌هایی که در معرض آن هستند دلایلی است که موجب شده تا تماشای این انیمشین را به بچه‌های زیر 12 سال توصیه نکنیم.

نقش ما چیست؟

والدین نیز باید به پیام‌های این انیمیشن توجه کنند و از بحث و جدل در مقابل چشم فرزندان پرهیز کنند چرا که بچه‌ها خود را مقصر این اتفاقات می‌دانند و در نتیجه منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند. یکی از نکات فیلم که باید به آن توجه کرد، نحوه رفتار یکی از شخصیت‌ها با حیوان خانگی خود است. او یک سگ دارد و خود را پدر او می‌داند! به شدت به او وابسته است و طوری با او رفتار می‌کند که گوی یک انسان است! این رفتار او حتی برای برادرش نیز عجیب است و صدای اعتراض او را درمی‌آورد که چرا مانند یک انسان با ان سگ رفتار می‌کنی!! موضوع نگهداری از حیوان خانگی جای بحث و چالش فراوانی دارد اما اینکه او را فرزند خود بدانی و خود را پدر یا مادر او خطاب کنی، درست نیست. انسان اشرف مخلوقات است و در گذشته حیواناتی مانند سگ در خدمت او بودند اما با این رفتار در واقع انسان در خدمت حیوان است! و شان انسان و انسانیت زیر سوال می‌رود. این موضوع را می‌توانید با فرزندان خود مطرح کنید و نظر آنان را نیز جویا شوید. درباره رفتار آلان و تصمیمات او و همینطور پیام‌های این انیمیشن می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها سوال کنید: آیا رفتار آلان درست بود؟ آیا بهتر نیست بچه‌ها برای خروج از خانه به والدین خود اطلاع دهند تا دچار دردسر نشوند؟ چه شد که آلان توانست با پدر و مادر خود حرف بزند؟ آیا تا به حال شده که نتوانی حرف دلت را به زبان بیاوری؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

آلان: پسربچه‌ای شجاع و بازیگوش که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند.

مایکن: دختربچه آدم‌فضایی که از فضا برای تحقیقات به زمین آمده است.

هلگِن: پیرمردی که تنها زندگی می‌کند و بر روی آدم‌فضایی‌ها تحقیق می‌کند.

داستان اثر:

پدر و مادر آلان از یکدیگر جدا شده‌اند و حالا آلان باید چند روز در کنار پدر باشد و چند روز در کنار مادر! او به همراه پدرش به شهر دیگری مهاجرت می‌کند. در آنجا یکی از همسایه‌ها، آلان را نزد خود می‌برد و به او می‌گوید که سال‌هاست بر روی سیگنال آدم‌فضایی‌ها کار می‌کند و سیگنال‌های زیادی را از او دریافت کرده است. او آلان را در فویل آلومینیومی می‌پیچد و به عنوان آنتن به پشت بام می‌فرستد. آلان در حالی که می‌ترسد و از ارتفاع بلندی آویزان است با یک چیز عجیب برخورد می‌کند و ناگهان مانند کسی که برق او را گرفته باشد، به این ور و آن ور پرتاب می‌شود و در پایان با یک سفینه و آدم فضایی روبرو می‌شود. مایکن همان آدم فضایی است و به زمین آمده تا ارائه‌ای برای مدرسه آماده کند اما سفینه‌اش خراب شده است. آلان برای تعمیر سفینه او را نزد هلگن می‌برد اما در طی یک سری ماجراها، مایکن توسط پیرمرد خبیثی که سودای شهرت و ثروت دارد، دزدیده می‌شود. آلان و هلگن تمام تلاش خود را برای نجات او به کار می‌گیرند و او را نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان:Amalie Næsby Fick نویسنده:Thomas Porsager ,Amalie Næsby Fick تهیه‌کننده:Trine Heidegaard Thomas Heinesen بازیگران:Louis Næss-Schmidt, Sofie Torp, Nicolaj Kopernikus, Jesper Christensen کشور سازنده:دانمارک شرکت سازنده:Nordisk Film Pop Up Production Wil Film مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مهمانی از فضا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!