• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ملاقات با خانواده‌ی رابینسون (Meet the Robinsons)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

8343 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«ملاقات با خانواده رابینسون»، یک انیمیشن علمی ـ تخیلی است. لوییس که نوجوانی نابغه است، همراه با ویلبر به آینده سفر می‌کند و با خانواده‌ی رابینسون آشنا می‌شود. لوییس و ویلبر در تلاش هستند تا مرد کلاه‌به‌سر را که ماشین زمان را دزدیده است، متوقف کنند تا گذشته را دستکاری نکند. این انیمیشن مفهوم تلاش‌کردن و ناامیدنشدن از شکست‌ها را به‌خوبی بیان می‌کند. جابه‌جاشدن در زمان ممکن است فهم روند داستان را برای کودکان در سنین پایین دشوار کند.

ژانر : انیمیشن خانوادگی علمی ـ تخیلی

سال 2007 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فهمیدن فیلم‌هایی با موضوع سفر در زمان (بدون درنظرگرفتن تناقض‌هایی که معمولاً در آن‌ها رخ می‌دهد) گاهی اوقات برای بزرگسالان هم کار دشواری است. شاید بهتر باشد درباره‌ی موضوع فیلم با فرزندتان گفت‌وگو کنید و به او کمک کنید اگر قسمتی از آن را متوجه نشده است، متوجه شود.

با فرزندتان درباره‌ی تخیلی‌بودن داستان صحبت کنید. خیال‌پردازی‌های او را محدود نکنید؛ اما لازم است او مرز واقعیت و تخیل را بداند. یکی از مهم‌ترین پیام‌های مثبت فیلم ناامیدنشدن از شکست‌ها و ادامه‌دادن به تلاش برای رسیدن به موفقیت است، اینکه از شکست‌ها می‌توان چیز جدیدی یاد گرفت. می‌توانید با فرزندتان درباره‌ی مصادیق تلاش در زندگی خودش و افرادی نزدیک به او صحبت کنید. همچنین می‌توانید درباره‌ی بهانه‌ی مرد کلاه‌به‌سر برای عدم موفقیتش صحبت کنید. از فرزندتان بخواهید تا استدلال لوییس برای عدم موفقیت مرد کلاه‌به‌سر را شرح دهد و به او کمک کنید تا دلیل‌ها را بیشتر از فیلم بیان کند.

در زمینه دروغ‌ها و پنهان‌کاری‌های ویلبر از لوییس و خانواده‌اش، می‌توانید گفت‌وگویی با با فرزندتان درباره‌ی اینکه چرا نباید دروغ گفت، شکل دهید.

خلاصه: با کودکتان درباره‌ی سفر در زمان در فیلم صحبت کنید. از او بپرسید چه قسمت‌هایی از فیلم ممکن است در آینده محقق شود؟ با فرزندتان درباره‌ی ناامیدنشدن از شکست‌ها گفت‌و‌گو کنید. از فرزندتان بپرسید چرا دروغ‌گفتن کار اشتباهی است؟

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکتان بپرسید به‌نظرش اگر ویلبر به خانواده‌اش و لوییس دروغ نمی‌گفت و پنهان‌کاری نمی‌کرد، سِیر داستان چگونه پیش می‌رفت؟

از فرزندتان بخواهید روابط بین شخصیت‌ها را توضیح دهد. اگر او متوجه روابط بین شخصیت‌ها شده، داستان فیلم را هم درک کرده است.

چرا مرد کلاه‌به‌سر نتوانست مانند لوییس به موفقیت برسد؟ با این سؤال می‌توانید درباره‌ی بهانه‌های مرد کلاه‌به‌سر و استدلال لوییس صحبت کنید.

چرا خانواده‌ی رابینسون گفتند لوییس باید به شکست‌خوردن افتخار کند؟ با این سؤال مقدمه‌ای برای صحبت درباره‌ی درس‌گرفتن از شکست‌ها و ادامه‌دادن به تلاش ایجاد می‌کنید.

خلاصه: اگر ویلیر دروغ نمی‌گفت، داستان فیلم چه تغییری می‌کرد؟ شخصیت‌های داستان چه روابطی با هم داشتند؟ چرا مرد کلاه‌به‌سر موفق نشد؟ چرا خانواده‌ی رابینسون گفتند باید به شکست‌ها افتخار کرد؟

داستان اثر

«لوییس» نوجوانی نابغه است که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند. او دستگاهی را اختراع می‌کند که خاطرات انسان را نمایش می‌دهد و در نمایشگاه علمی با «ویلبر» روبه‌رو می‌شود که به‌دنبال مرد «کلاه‌به‌سر» به این زمان آمده است. مرد کلاه‌به‌سر مخفیانه دستگاه را خراب می‌کند. ویلبر از لوییس می‌خواهد اختراعش را درست کند و برای اثبات اهمیت حرفش لوییس را به آینده می‌برد. ماشین زمان خراب می‌شود و لوییس برای درست‌کردن آن به خانه‌ی ویلبر می‌رود و با خانواده‌ی «رابینسون» آشنا می‌شود. مرد کلاه‌به‌سر که اختراع لوییس را دزدیده است، می‌خواهد آن را به نام خودش ثبت کند. او تلاش می‌کند تا لوییس را بدزدد و نحوه‌ی کارکردن اختراع را یاد بگیرد؛ اما موفق نمی‌شود. در این هنگام که لوییس می‌فهمد ویلبر به او قول دروغ داده است، همراه با مرد کلاه‌به‌سر که به او وعده‌ی دیدن مادرش را در گذشته می‌دهد، می‌رود. بعد از یاددادن نحوه‌ی کارکردن دستگاه، لوییس متوجه می‌شود او پدر ویلبر در آینده است. لوییس از دست مرد کلاه‌به‌سر فرار می‌کند و می‌فهمد در نتیجه ثبت اختراعش به نام مرد کلاه‌به‌سر، کلاه‌های هوشمند بر انسان‌ها تسلط پیدا می‌کنند. او ماشین زمان را درست می‌کند و به زمان خودش برمی‌گردد و جلوی مرد کلاه‌به‌سر را می‌گیرد. در انتها اختراعش را در نمایشگاه علمی نمایش می‌دهد و توسط خانم و آقای رابینسون به فرزندی پذیرفته می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Stephen Anderson / استفن اندرسون

نویسنده: William Joyce / ویلیام جویس

نام تهیه‌کننده: Dorothy McKim/ دوروتی مک کیم

نام بازیگران: Jordan Fry, Wesley Singerman, Harland Williams, Tom Kenny, Steve Anderson, Angela Bassett, Laurie Metcalf, Adam West, Tom Selleck, Nicole Sullivan / جردن فری، وسلی سینگرمن، هارلند ویلیامز، تام کنی، استیو اندرسون، انجلا بست، لائوری مت کلف، آدام وست، تام سلک و نیکول سالیوان

نام شخصیت‌ها:

لوییس: نوجوانی نابغه که همیشه درحال اختراع‌کردن چیزی است. او به همراه ویلبر تلاش می‌کند تا مانع مرد کلاه‌دار از تغییر آینده شود. در اواخر داستان مشخص می‌شود لوییس پدر ویلبر در زمان آینده است،

ویلبر: نوجوانی که از آینده به زمان حال می‌آید و از لوییس می‌خواهد که ماشین ذهن‌خوان اختراع کند. او برای اینکه ثابت کند از آینده می‌آید، لوییس را با خود به آینده می‌برد و او با خانواده‌ی رابینسون آشنا می‌شود،

مرد کلاه‌به‌سر: شخصیت منفی داستان که با استفاده از سربه‌هوایی ویلبر ماشین زمان را می‌دزدد و با سفر به گذشته سعی می‌کند اختراع لوییس را به نام خودش ثبت کند تا سرنوشتش را تغییر دهد. در اواخر داستان مشخص می‌شود مرد کلاهدار هم‌اتاقی لوییس، گوب است که او را مقصر بداقبالی‌های خودش می‌داند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney / والت دیزنی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه داوری

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 8 +

این انیمیشن یک اثر علمی_تخیلی است ک در آن تلاش های مستمر و ناامید نشدن بسیار دیده میشود.آنان در تلوش هستند ک جلوی اقای کلاه ب سر را بگیرند تا گذشته ی آنان را تغییر ندهد...ای اثر کمی پیچیده است و برای کودکان سخت فهم

بزرگسال

توسط : رضا ضرغامی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

به نظر من یکی از مهم ترین و اصلا مهم ترین نکته ای که در پیام های مثبت وجود داشت ولی به آن توجه نشده است این است که هر فرد باید از لحظه ای که در آن قرار دارد لذت ببرد و گذشته فقط برای درس گرفتن و لذت بردن تا حدی است که لحظه و حال فرد از دست نرود. همین حس کنجکاوی در مورد گذشته و بازگرداندن آن بود که لوییس دستگاه خاطره یاب را ساخت. این اثر خیلی زیبا است.

بزرگسال

توسط : محمدرضا جوانمردی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 10 +

بررسی وضعیت کودک نابغه ای که علیرغم نداشتن خانواده و زندگی در یتیم خانه می تواند به موفقیت برسد و هرگز تسلیم شرایط نمی شود برای کودکان مناسب خواهد بود البته اگر والدین کودک را متوجه این نکته کنند. فرهنگ کار تیمی، پشتیبانی اعضای خانواده حتی با داشتن اختلافات بسیار از دیگر نکات آموزنده این انیمیشن است.

بزرگسال

توسط : ریحانه دماوندی

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 8 +

یکی از موارد قابل تامل اثر تفاوت خیلی زیاد افراد خانواده با یکدیگر بود و اینکه چطور این تفاوت ها پذیرفته می شد و تعامل سازنده ای بین اعضای خانواده بود. در قسمت پیام مثبت این مسئله ذکر شده بود اما به نظرم این نکته برای کودکان بالای 8 سال موضوع خیلی مناسبی برای صحبت کردن است . اینکه آدم ها با هم متفاوت هستند و لازم نیست همه شبیه هم باشند . یا اینکه فرزندتان با شما متفاوت است اما باز هم دوست داشتنی است .

بزرگسال

توسط : ریحانه یافتیان

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

این انیمیشن که در ژانری علمی-تخیلی هست، توضیحات علمی فراوان و پیچیدگی‌هایی مثل مفهوم سفر در زمان رو شامل میشه. این حجم از پیچیدگی در دیالوگ‌ها و سیر داستان، مناسب سنین کمتر از ۷ سال نیست و موجب گیج شدن کودکان میشه. همچنین باتوجه به یتیم بودن شخصیت اصلی انیمیشن (لوییس) و نشون دادنِ فضای یتیم‌خانه و صحنه‌های مربوط به سرپرستی گرفتن کودکان، دیدن انیمیشن به کودکان زیر ۷ سال که وابستگی عاطفی فراوانی به والدین خودشون دارن، توصیه نمیشه. اما باتوجه به مصادیق اندک و شدت کم شاخص‌های خشونت و ترس و همچنین مصادیق فراوانی از پیام‌های مثبت از جمله لزوم امیدواری، راستگویی، حمایت و همدلی، بخشش، تلاش و پشتکار و .. در این انیمیشن؛ محتوای مناسب و صمیمانه‌ای برای کودکان با حداقل سن ۷ سال به چشم می‌خورد. در کل این اثر، انیمیشنی جذاب با صحنه‌های هیجانی و رنگارنگ و سکانس‌هایی صمیمانه هست که مناسب سنین ۷ سال به بالا و مناسب برای تماشای خانوادگی است.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ملاقات با خانواده‌ی رابینسون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!