• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مرغ گوش و همستر تاریکی (Chickenhare and the Hamster of Darkness)

author-img

توسط : صدیقه کاتب ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7405 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن مرغ گوش و همستر تاریکی اثری ماجراجویانه است که در آن مرغ گوش که نیمی‌مرغ و نیمی‌خرگوش است بالاخره تفاوت خود با دیگر موجودات را می‌پذیرد و به‌واسطه آن می‌تواند به دیگران کمک کند. این اثر روی داشتن اعتمادبه‌نفس و درک تفاوت موجودات با یکدیگر تاکید دارد و با وجود خشونت و ترس کمی که به نمایش می‌گذارد، تماشای آن مناسب رده سنی بالای 10 سال است.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2020 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن به‌واسطه ماجراجویی بودن با چاشنی طنز که بر اساس رمان تصویری "مرغ گوش" کریس گراین ساخته شده است، اثری پرکشش و جذاب برای مخاطب است و با تقسیم‌بندی مستقیم بین قهرمان و شرور، فضایی شفاف ایجاد کرده است و  به‌واسطه پرداختن روی تفاوت‌های فردی حتی فاحشی مانند دو موجود در قالب یک موجود بودن کوشیده این پیام را منقل کند که هرکس بر اساس توانایی‌ها و مختصات فردی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

موجودات فیلم هرکدام به نحوی متفاوت بودند و به‌واسطه آن مورد تمسخر قرار می‌گرفتند؛ عمو لاپین که یکی از گوش‌هایش شکسته بود و هرگز نتونست این تفاوت خود را بپذیرد و می‌خواست با بدست آوردن قدرت، تفاوت خود را جبران کند تا مثل بقیه باشد. لاک پشتی که بدون لاک به دنیا آمده بود و در لاک عمویش روزگار می‌گذراند تا کسی متوجه تفاوتش نشود، در نهایت لاکش را بیرون آورد تا به‌وسیله آن به دوستانش کمک کند و راسو مگ که به خاطر بد بو بودن توسط دیگران طرد می‌شد ولی پذیرفت که بواسطه آن میتواند دشمنان را طرد کند و اوج آن‌ها موجودی که نصف مرغ و نصف خرگوش بود! در نهایت همه‌ی آن‌ها با تشکیل دادن یک تیم تفاوت‌های خود را می‌پذیرند و می‌توانند بر عمو لاپین پیروز شوند و همه را از شر انبوه همسترها نجات دهند. شما می‌توانید با تاکید روی پیامی‌که در فیلم تکرار می‌شود که تفاوت‌های افراد هست که باعث خاص بودنشان می‌شود و با همین تفاوت‌ها هم می‌توان منجی بود، آن را تقویت کنید به خصوص در مورد کودکان و نوجوانانی که چه در ظاهر و چه در باطن ویژگی‌های خاصی دارند. ولی باید توجه داشته باشید شاید نوجوان یا کودک دنبال نمونه عینی چنین موجودی در زندگی واقعی باشد که با درایت شما باید تاکید شود تنها ایده‌پردازی و خیال‌پردازی نویسنده باعث خلق چنین موجود بی‌هویت و نامعلومی‌ شده است وگرنه چنین موجوداتی وجود ندارند.

 همچنین تماشای صحنه‌هایی از تله‌های انفجاری، زد و خورد و تعقیب و گریز و امکان له شدن توسط چرخ‌های غول پیکر و دیوارهایی میخ دار برای کودک زیر 10 سال مناسب نیست.

خلاصه: لازم به ذکر است والدین بهتر است نسبت به خرافی بودن طلسم و جادو و قدرت‌های منحرفی که این ابزارها در اختیار فرد قرار می‌دهند اشراف داشته باشند و به کودک خود یادآور شوند که واقعی نبوده و زاییده خیال نویسنده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

مرغ گوش بارها می‌شنود که آنچه شما را متفاوت می‌کند، شما را خاص می‌کند؟! به‌نظرت یعنی چه؟ تو چه ویژگی متفاوتی داری که از دیگران متمایزت می‌کند؟

چگونه می‌توان از این تفاوت‌ها در جهت رشد خود، استفاده کرد؟

چطور مرغ گوش می‌توانست سریع‌تر به پذیرش تفاوت‌های خود با دیگران برسد؟ چه راه‌هایی وجود داشت؟

مرغ گوش و دوستانش چطور کار تیمی را انجام دادند؟ ارزیابی شما چطور است؟

منفی‌بافی و ناامیدی لاک پشت آیا باعث پیشرفت کار می‌شد یا بیشتر ذهن همه را متلاطم می‌کرد؟

اگر عمو لاپین هم تفاوت خود را پذیرفته بود و طمع و سودای پادشاهی نداشت، زندگی بهتری نصیبش نمی‌شد؟

برای داشتن سفرهای ماجراجویانه چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

کدام قسمت انیمیشن برایت ترسناک بود؟

خلاصه: مرغ گوش بارها می‌شنود که آنچه شما را متفاوت می‌کند، شما را خاص می‌کند؟! به‌نظرت یعنی چه؟ تو چه ویژگی متفاوتی داری که از دیگران متمایزت می‌کند؟

داستان اثر

دو خرگوش به نام‌های پیتر و لاپین که برادر یکدیگرند در یک سفر ماجراجویی برای پیدا کردن همستر تاریکی، با یک حیوان عجیب روبه رو می‌شوند و پیتر او را به فرزند خواندگی قبول می‌کند. مرغ گوش، نصف مرغ و نصف خرگوش است. او نیز همانند پدرش عاشق ماجراجویی و کشف چیزهای باارزش است و تمام مدت در حال خواندن کتاب‌های ماجراجویی کشف گنج است. پدرش پادشاه شده و عمویش لاپین به دلیل حرص و طمع به پادشاهی در زندان است. مرغ گوش سعی می‌کند در مسابقات گزینش ماجراجویی شرکت کند تا عضو انجمن ماجراجویان سلطنتی شود ولی به دلیل عدم پذیرش تفاوتی که با بقیه حیوانات دارد در مسابقه موفق نمی‌شود و برای جبران آن می‌خواهد همستر تاریکی را پیدا کند تا خود را به پدرش اثبات کند. لذا هنگام مطالعه کتاب‌های مربوط به همستر تاریکی، به سرنخی که دست عمویش است، می‌رسد و به‌صورت تصادفی، عمویش از زندان فرار می‌کند تا با بدست آوردن همستر تاریکی خود را به پادشاهی برساند. مرغ گوش که مقصد عموی خود را می‌داند نیز برای یافتن همستر به همراه مستخدمش لاک پشت و یک راسوی مسلط به هنرهای رزمی‌می‌رود.  بعد از گذراندن مسیری سخت و مشکلاتی که عمویش برایش ایجاد می‌کند و قبول شدن در سه آزمون مرگبار بدست آوردن همستر تاریکی، می‌تواند به عصایی جادویی دست پیدا کند که قدرت اداره همسترهایی یخ زده را دارد که مجدد عمویش سر می‌رسد و عصا را از آن خود می‌کند. و به‌واسطه همسترهایی که زنده شده اند؛ مرغ گوش و همراهانش را گرفتار می‌کنند. مرغ گوش با صحبت‌هایی که مگ در مورد خاص بودنی که دلیلش همان متفاوت بودن است، می‌کند و اتفاقاتی که در طول سفر برایش رخ داده و صحبت‌هایی که همیشه پدرش می‌کرد که تفاوت هاست که باعث خاص بودن افراد می‌شود و باید آن را پذیرفت، او را به باور می‌رساند و نیمه مرغ بودن خود را قبول می‌کند و با پرواز کردن دوستانش را از مهلکه نجات می‌دهد و رهسپار شهر می‌شوند تا جلوی عمو را بگیرند. و در نهایت موفق می‌شوند و با از بین بردن عصای جادویی و میلیون‌ها همستری که بیرون آمده بودند، شهر و پدرش پادشاه را نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

قالب اثر: انیمیشن

ژانر اثر: ماجراجویی،کمدی

کارگردان/ مولف: Ben Stassen and Benjamin Mousquet

نویسنده/ مترجم: Chris Grine

نام تهیه کننده:

نام بازیگرانJordan Tartakow، Joey Lotsko، Laila Berzins، Brad Venable and Chris McCune، Danny Fehsenfeld

نام شخصیت ها:

مرغ گوش: حیوانی که نصف مرغ است و نصف خرگوش! نزد پدرخوانده‌اش که پادشاه است زندگی می‌کند و مانند او علاقه‌مند ماجراجویی است ولی به دلیل تفاوتی که با دیگر حیوانات دارد موفق عمل نمی‌کند. تا اینکه برای پیدا کردن همستر تاریکی راهی سفری می‌شود و در نهایت تفاوت های خود با دیگران را می‌پذیرد و ناجی همگان می‌شود.

آبه: لاک پشت خدمتکار و همراه و دوست مرغ گوش است و همیشه نگاه منفی دارد ولی در سفر ماجراجویانه‌اش با او همراهی می‌کند. در نهایت معلوم می‌شود او نیز لاک نداشته و همواره این لاک عمویش بوده که با خود همراه کرده بوده است. و به‌واسطه همان لاک می‌تواند به دوستانش کمک کند.

مگ: راسوی مسلط به هنرهای رزمی‌است که به دلیل بد بو بودن دوستی نداشته است. ولی در سفر مرغ گوش او را همراهی و کمک می‌کند. و به‌واسطه همان بد بو بودن در مواقع حساس بر دشمن پیروز می‌شوند.

پیتر: پادشاه و کسی که هنگام کشف در یک سفر، با موجودی روبه رو می‌شود و او را به فرزندی قبول می‌کند که نصف مرغ و نصف خرگوش است. او همواره به فرزند خوانده‌اش تاکید می‌کند تفاوت‌های متفاوت خود را بپذیرد .

لاپین: عموی مرغ گوش، حریص و طمع کارست و آرزوی پادشاهی دارد و می‌خواهد با بدست آوردن همستر تاریکی، قدرت را از برادرش بگیرد و شاه شود. و در نهایت کشته می‌شود.

کشور سازنده: بلژیک و فرانسه

کمپانی سازنده:  نتفلیکس

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرغ گوش و همستر تاریکی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!