• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لی‌لی ملکه یخی (Ice Princess Lily)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6804 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

انیمیشن لی لی ملکه یخی اثری موزیکال در ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی است که محوریت آن تاکید بر امیدواری و تسلیم نشدن در راه رسیدن به خواسته هاست. و نیز در ستایش صلح، دوستی و نیز اهمیت خانواده پیام های مثبت بسیاری دارد. تماشای این اثر برای رده سنی بالای 9 سال به همراه والدین بلامانع است.

ژانر : فانتزی کمدی

سال 2018 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

لی لی ملکه یخی، انیمیشنی موزیکال، در ژانر فانتزی و ماجراجویانه است و مبتنی بر لزوم تسلیم نشدن دربرابر مشکلات برای رسیدن به رویاهاست که مضمون قصه و نیز زیبایی بصری آن، تماشای این اثر را برای کودکان مناسب جلوه می‌دهد. لیکن باید در نظر داشت نوع ناهنجاری در این اثر ممکن است برای کودکان زیر 9 سال بدون حضور والدین مناسبت نداشته باشد.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای انیمیشن توسط کودکان، شرح معیارهای اثر را مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید که آیا مناسب فرزندتان هست یا خیر. پس از پایان انیمیشن با فرزندتان در خصوص خودباوری و تسلیم نشدن برای رسیدن به رویاها صحبت کنید و نظر او را درباره عملکرد تابالوگا و همچنین دوستانش بپرسید. ممکن است برای فرزندتان این سوال مطرح شود که آیا اژدها در دنیای واقعی وجود دارد؟ لازم است که برای او توضیح بدهید این کاراکترها فقط در دنیای انیمیشن ها وجود دارند و در جهان حقیقی این انسان ها هستند که باید برای رویاهایشان ایستادگی کنند و در مقابل مشکلات تسلیم نشوند.

بیشتر بدانید....

این اثر با نگاهی ویژه به انیمیشن قدیمی تابالوگا و به منظور احیای مجدد آن، در سال 2018 در آلمان ساخته شد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

تابالوگا: اژدهای کوچکی که پدر و مادرش را پیش از تولدش از دست می‌دهد و به دنبال سفارش مادرش برای یافتن آتش درونش باید به سرزمین یخی برود.

لی‌لی: دختری که ساکن سرزمین یخی است و به تابالوگا کمک می‌کند تا آتش درونش را پیدا کند.

آرکتوس: آدم برفی بی رحمی که پادشاه سرزمین یخی است و باعث مرگ پدر و مادر تابالوگا بوده است و حالا به دنبال نابودی تابالوگا است.

کک: کلاغ مهربانی که تابالوگا را نزد خودش بزرگ می‌کند.

داستان اثر:

تابالوگا اژدهایی است که پیش از تولدش در اثر حمله آرکتوس به سرزمین سبز، پدر و مادرش را از دست می‌دهد. مادرش او را به کلاغی مهربان به نام کک می‌سپارد و برای او یادداشتی روی سنگی ایستاده قرار می‌دهد تا در آینده به دنبال پیدا کردن آتش درونش به سرزمین یخی برود. تابالوگا که آخرین بازمانده از نسل اژدهاهاست برای پیدا کردن آتش درونش تلاش زیادی می‌کند اما هربار به در بسته می‌خورد. تا اینکه با دیدن قسمتی از یادداشت مادرش روی سنگ ایستاده، تصمیم می‌گیرد به سرزمین یخی برود. او به همراه دوست کفش دوزکش راهی سرزمین یخی می‌شود و در آنجا با لی لی دختری که ساکن آنجاست آشنا می‌شود. لی لی به تابالوگا می‌گوید که فقط آرکتوس می‌تواند آتش را به او برگرداند. آرکتوس بی رحم که لی لی را طعمه ای قرار داده تا تابالوگا را به دام بیندازد، از این فرصت سوءاستفاده می‌کند و تابالوگا را اسیر می‌کند. لی لی و دوستانش برای نجات او اقدام می‌کنند و موفق می‌شوند به سرزمین سبز فرار کنند. آرکتوس که از این ماجرا عصبانی است تصمیم می‌گیرد به سرزمین سبز حمله کند اما تلاشش بی فایده است. کک به تابالوگا می‌گوید حالا وقتش رسیده که از یک لاک پشت پیر به نام ناسایا کمک بگیرد تا بتواند آتشش را پیدا کند. ناسایا به تابالوگا می‌گوید آتش درون قلب توست و همه جا همراه توست. اما تابالوگا حرفش را جدی نمی‌گیرد. در همین حین لی لی برای نجات تابالوگا به سرزمین یخی می‌رود تا همگان را متقاعد کند که آرکتوس یک دروغگوست. تابالوگا برای نجات لی لی به قصر آرکتوس می‌رود اما در آنجا گرفتار می‌شوند و آرکتوس قصد دارد همه آنها را از بین ببرد. در همان هنگام آتش درون تابالوگا شعله ور می‌شود و موفق می‌شود آرکتوس را شکست بدهد. در پایان ساکنان سرزمین سبز و سرزمین یخی با یکدیگر به صلح می‌رسند.

جزئیات اثر

کارگردان:Sven Unterwaldt Jr. نویسنده: Jeffrey Hylton Joe Vitale بازیگران: Cameron Ansell, Mackenzie Ziegler, Kristin Fairlie , Benedict Campbell کشور سازنده: آلمان شرکت سازنده:Columbia Pictures Industries مخاطب: کودک و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لی‌لی ملکه یخی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!