• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن فقط فوق العاده (Just Super)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8937 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
انیمیشن فقط فوق العاده، داستان دختری نوجوان است که در تلاش است تا جانشین پدرابرقهرمانش بشود. این انیمیشن مناسب رده سنی بالای 9 سال است و مضمون آن مبتنی بر تلاش، تسلیم نشدن و خودباوری است. دیدن این اثر برای کودکان بالای هفت یا هشت سال نیز منعی ندارد اما قبل از انتخاب آن حتما به توضیح معیارها دقت کنید.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 2022 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

این انیمیشن حاوی صحنه هایی که برای کودکان ایجاد رعب و وحشت داشته باشد، نیست. همچنین ناهنجاری هایی که در اثر مشاهده می‌شود در  برای رده سنی 9 سال تاثیر مخرب نخواهد داشت. لذا تماشای این اثر برای رده سنی9 سال بلامانع است. کودکان رده سنی 7 و 8 سال نیز در حضور والدین می توانند از تماشای این اثر لذت ببرند.

نقش ما چیست؟

در هنگام تماشای انیمیشن، همراه با کودکان حضور داشته باشید. زیرا مضمون این اثر به گونه ای است که حضور والدین در کنار فرزندان به آنها حس اعتماد به نفس و امنیت خاطری بیشتری منتقل می‌کند و اهمیت و ارزش خانواده را ملموس تر احساس می‌کنند. علاوه بر آن، این اثر دارای مضمونی آموزنده برای والدین نیز هست. ممکن است پس از تماشای این اثر، برای فرزندتان این سوال به وجود بیاید که آیا می‌توان به وسیله یک لباس، تبدیل به یک ابرقهرمان شد؟ لازم است که برای او توضیح بدهید این وقایع فقط مختص جهان انیمیشن هاست و در دنیای واقعی چنین چیزی وجود ندارد. هدویگ در پایان به این اصل پی می‌برد که باید خود واقعی اش را بپذیرد و استعداهای ذاتی و حقیقی اش را بشناسد و پرورش بدهد. با فرزندتان در این خصوص صحبت کنید که شناخت استعدادهای ذاتی از اهمیت بالایی برخوردارند. دوستان هدویگ و سایرین دائما در حال تخریب روحیه و گرفتن اعتماد به نفسش هستند. والدین دقت داشته باشند که حتی اگر آنچه که در باور و رویاهای شماست، از توانایی فرزندتان خارج است، به هیچ عنوان نباید او را سرزنش کنید و یا به او القا کنید که توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. زیرا هیچ انسانی بدون توانایی خلق نشده و هرکسی در جهان هستی رسالتی مخصوص به خود را دارد. حتی اگر آن شخص فرزند شما باشد. مسئله حسادت هدویگ به پسرعمویش آدرین، میتواند احساسات مشابه در کودکان را نسبت به کودکان دیگربرملا کند. اگر فرزندتان چنین احساساتی نسبت به سایر کودکان دارد، با نشان دادن سرانجام هدویگ به او بگویید که هرکسی در وجودش توانایی خاصی دارد که شبیه دیگران نیست و باید آن توانایی را پیدا کند و به بهترین شکل از آن استفاده کند. مسئله حسادت یک مسئله مخرب در کودکان و نوجوانان است که وظیفه والدین این است که با تشویق آنها و القای حس عزت نفس و اطمینان در آنها، این احساسات منفی را در فرزندان از بین برده و برای کودکان روحیه ای آرام و شاد بسازند. در پایان، از فرزند خود بپرسید که نقطه قوت او چیست؟ و از آن چه استفاده هایی می تواند بکند؟ آیا خودش را باور دارد و به توانایی خود ایمان دارد؟ آیا دلش می خواهد جای یک ابرقهرمان باشد یا ترجیح می دهد خود واقعی اش باشد؟ انتخاب کدام یک برای او جذاب تر است؟

بیشتر بدانید.....

انیمیشن فقط فوق العاده در سال 2022 در نروژ ساخته شد و گریز دارد بر دنیای خیالی ابرقهرمان ها با محوریت پیدا کردن قهرمان حقیقی درون.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

هدویگ: دختر کوچک و بی دست و پایی که در آرزوی ابرقهرمان شدن است و در تلاش است تا توانایی های خود را به پدرش و دیگران ثابت کند تا بتواند روزی جانشین پدرش بشود.

سوپرلاین: پدرهدویگ است. ابرقهرمان شهر است که به وسیله یک لباس که نسل به نسل در خاندان او چرخیده، قدرت های ویژه ای کسب کرده است.

آدرین: پسرعموی هدویگ است. او نسبت به هدویگ قوی تر و مستعد تر است برای ابرقهرمان شدن اما خصلت های منفی او در هنگام پوشیدن لباس قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.

توماس: دوست و همکلاسی هدویگ است که در بازی های کامپیوتری توانایی دارد و هدویگ را نیز حمایت می‌کند.

داستان اثر:

ابرقهرمانی به نام سوپرلاین در شهر زندگی می‌کند و در رفع حوادث و کمک به مردم نقش اصلی را دارد. عامل قدرت سوپرلاین لباس اوست که از اجدادش به ارث رسیده است. او دختری دارد به نام هدویگ که برخلاف پدرش در ابرقهرمانی و کارهای محیرالعقول هیچ استعدادی ندارد. هدویگ فقط در بازیهای رایانه ای استعداد زیادی دارد و با اینکه دست و پا چلفتی است اما در تلاش است تا توانایی های خود را به همگان ثابت کند. با این حال همواره در این تلاش ناموفق است. او از اینکه پدرش و دیگران دائما به او سرکوفت می‌زنند غمگین است. روزی هدویگ لباس پدرش را در ماشین لباسشویی می اندازد و فراموش می‌کند آن را در موعد مقرر خارج کند. همین باعث میشود لباس کوچک بشود. پدر هدویگ پس از این اتفاق تصمیم می‌گیرد لباس را به عضو بعدی خاندان بدهد که بین هدویگ و آدرین برادرزاده اش یکی از آن دو باید سوپر لاین بعدی باشند. هدویگ لباس را امتحان می‌کند اما ناموفق است اما آدرین توانایی های بیشتری دارد و پدر هدویگ لباس را به او می‌دهد. قابلیت لباس اینگونه است که علاوه بر خصلت های خوب، خصلت های بد راهم تقویت می‌کند. در آدرین خصلت های بد پررنگ تر می‌شوند و باعث دردسرهایی نیز می‌شود. از طرفی هدویگ با کمک گرفتن از مادربزرگش به خودباوری می‌رسد و توانایی اصلی خود را که پیش بینی است کشف می‌کند. در نهایت هدویگ با کمک دوستش توماس و با استفاده از توانایی ذاتی اش پدرش و همچنین همه مردم شهر را از سقوط بزرگترین سنگ نجات می‌دهد و لباس سوپرلاین را نیز از بین می‌برد. هدویگ به این نتیجه می‌رسد که خود واقعی اش از همه چیز ارزشمند تر است.

جزئیات اثر

کارگردان:Rasmus A. Sivertsen نویسنده: Kamilla Krogsveen بازیگران: Hennika HuuseTodd Bishop Monrad VistvenJohannes Kjærnes کشور سازنده: نروز شرکت سازنده: Qvisten Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فقط فوق العاده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!