• امروز : 23 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن عاشورا خورشید نینوا

در حال ارزیابی
author-img

توسط : دبیر انیمیشن ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

6437 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
انیمیشن عاشورا خورشید نینوا روایت واقعه‌ی کربلاست. داستان از مرگ معاویه شروع می‌شود و تا شهادت امام حسین ادامه دارد. صحنه‌های حماسی در واقعه‌ی عاشورا تاحدی بی‌پرده است و برای کودکان زیر 8 سال مناسب نیست.

ژانر : مذهبی

سال 1392 105 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید

آنچه لازم است والدین بدانند

تله فیلم خورشید نینوا در 105 دقیقه به کارگردانی علیرضا فرمانی ساخته و در دو قسمت پخش‌ شد. این اثر وقایع تاریخی را از  سال 60 قمری و مرگ معاویه شروع می‌کند و به ترتیب حوادثی را که منجر به شهادت امام حسین علیه السلام می‌شود را به نمایش می‌گذارد. خورشید نینوا انیمیشنی تاریخ محور است و شخصیت‌پردازی آن به گونه‌ای است که کودکان برای فهم و تشخیص طرف حق و باطل نیاز به تحلیل ندارند. از طرفی کارگردان سعی‌ کرده است حوادث مهم‌تر و کلیدی‌تر را برای روایت انتخاب کند و از پرداختن به جزئیات و شخصیت‌های بیشتر خودداری کرده است.

پرداختن به ظلم‌هایی که در حق امام‌حسین و شیعیانشان شده‌ است تا حدی در اثر بی‌پرده است اما دوبعدی بودن انیمیشن از میزان خشونت و ترس آن می‌کاهد. شهادت حضرت علی اصغر، تیرباران شدن پیکر اباعبدالله، آویزان شدن پیکر مسلم بن عقیل بر دروازه شهرو .... از جمله سکانس‌هایی که ممکن است خاطر کودکان را آزرده‌کند بنابراین دیدن این اثر به کودکان زیر 8 سال پیشنهاد نمی‌شود و برای بالای 8 سال نیز به روحیات فرزند خود دقت‌ کنید.

گفت‌وگو پس از دیدن این اثر برای فهم دقیق اتفاقات سال 61 هجری قمری ضروری است. با کودکان کم سن‌تر می‌توانید در مورد ویژگی‌های سپاه امام حسین و سپاه عمر سعد صحبت کنید و به شناخت دقیق‌تر آنان از جبهه‌ی حق و باطل کمک کنید. با کودکان سن بالاتر و نوجوانان نیز می‌توانید درباره‌ی چرایی چنین رخداد سهمگینی صحبت‌کرده و کمکشان  کنید تا با کنار هم قرار‌دادن تکه‌های پازل جریانات، تحلیل درستی از واقعه‌ی عاشورا برسد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عاشورا خورشید نینوا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!