• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شیر کوچولوی شجاع (Jungle Emperor Leo: The Brave Change The Future )

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3763 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن داستان یک شیر سفید کوچک است که با کمک دوستانش زندگی حیوانات را نجات می‌دهند. انیمیشن شیر کوچولوی شجاع از میزان ترس متوسطی برخوردار است و کشته شدن پدر شیر کوچولو ممکن است باعث دلهره کودکان شود.

سال 2009 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

یکی از نکاتی که بسیار در این انیمیشن اشاره می‌شود این است که لئو شیر کوچک داستان از ارتفاع می‌ترسد و نمی‌تواند از بلندی بپرد، در این راستا لئو بسیار ناامید می‌شود و احساس می‌کند که شیر شجاعی نیست، اما تشویق‌های پدر و مادر و دوستانش، او را به تمرین کردن وا می‌دارد. ممکن است عزت نفس کودک در سنین ۸ تا ۹ سالگی در مواجهه با همسالان اندکی کاهش پیدا کند شما باید به کودکتان گوشزد کنید که با تلاش کردن می‌تواند به اهدافش نزدیک و نزدیک‌تر شود و با غر زدن در خصوص اینکه شانس ندارد راه به جایی نمی‌برد. به فرزندتان بگویید که اگر یکی از دوستانش توانایی انجام کاری را نداشت مانند پرنده، دوست لئو، دوستش را تشویق کند و مانند بچه میمون‌ها او را ناامید نکند. یک نکته بسیار مهم دیگری که در داستان پیش می‌آید کشته شدن پدر لئو است، دیدن صحنه از دست دادن والدین و شخصیت های مثبت در داستان برای کودکان مناسب نیست و ترس از دست دادن را در آنها تقویت می‌کند. سعی کنید هنگام تماشای اثر آن‌ها را همراهی کنید. در این انیمیشن حیوانات به علت نبود آب و غذا در جنگل واقعی مجبور شدند به جنگل مصنوعی که انسان‌ها ساخته‌اند نقل مکان کنند. اما حیوانات، این جنگل مصنوعی را دوست ندارند و نگهبان‌های این جنگل مصنوعی پیوسته حیوانات را اذیت می‌کنند، فرصت مناسبی است که ضرورت حفظ و مراقبت از محل زندگی حیوانات را به کودکانتان گوشزد کنید حتی می‌توانید با این شگرد علت صرفه جویی در آب را به فرزندانتان بگویید تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

خلاصه: اگر کودکتان توانایی انجام کاری را ندارد با مثال زدن لئو او را به تمرین کردن تشویق کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا حیوانات جنگل خانه جدیدشان را دوست نداشتند؟

چرا حیوانات مجبور شدند جنگل واقعی را ترک کنند؟ چه کسی مقصر بود؟

لئو با چه روشی توانست از بلندی بپرد؟

خلاصه: انسان‌ها چه کمکی می‌توانند به بقای زندگی حیوانات در طبیعت بکنند؟

داستان اثر

انیمیشن شیر کوچولوی شجاع، داستان یک شیر سفید کوچک به نام لئو است که با مادر و پدرش در یک جنگل مصنوعی که توسط انسان‌ها ساخته شده زندگی می‌کند. دیگر حیوانات جنگل معتقدند که پدر لئو، سلطان جنگل، با انسان‌ها دستش در یک کاسه است و او را مقصر زندانی شدن در این جنگل مصنوعی می‌دانند. حیوانات جنگل، با یک دشمن دیگر به غیر از انسان‌ها به نام توتو که یک پلنگ سیاه است، دست و پنجه نرم می‌کنند. توتو پلنگ عصبانی و خشمگینی است که با هیچ کدام از حیوانات جنگل سازش نمی‌کند و پیوسته در حال جنگ و ستیز با حیوانات است. در این بین مدیر این جنگل مصنوعی یک پسر کوچک به نام کنیچی دارد که علیرغم پدرش به حیوانات بسیار علاقه‌مند است و یک قدرت فوق العاده ‌دارد، کنیچی می‌تواند زبان حیوانات را متوجه شود و با آن‌ها صحبت کند. یک روز کنیچی وارد جنگل می‌شود و توتو سعی می‌کند او را شکار کند، اما لئو، شیر کوچولوی سفید، مقابل توتو می‌ایستد و از کنیچی محافظت می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که لئو و کنیچی با یکدیگر دوست و رفیق شوند.‌ کنیچی فکر می‌کرد حیوانات از این جنگل مصنوعی که پدرش ساخته است لذت می‌برند،  اما می‌فهمد که اشتباه می‌کند و کم کم متوجه می‌شود که پدرش تنها به فکر منافع خودش است و هیچ توجهی به سلامت حیوانات جنگل ندارد. کنیچی زمانی که متوجه می‌شود پدرش به جای مداوا کردن حیوانات آنها را می‌کشد به لئو کمک می‌کند تا حیوانات جنگل مصنوعی  را به جنگل واقعی ببرد و پس از انتقال حیوانات به جنگل واقعی جنگل مصنوعی از بین می‌رود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: گورو تانیگوچی / Goro Taniguchi

نویسنده/ مترجم: اوسامو سوزوکی / Osamu Suzuki

نام تهیه کننده: ریچارد دولمات / Richard Dolmat

نام بازیگران: کلین آمور/ دافنه سانتوز/ Colin Amor/  Daphne Santos

نام شخصیت ها: لئو:او یک توله شیر سفید است که می‌خواهد حیوانات جنگل را نجات دهد. کنیچی: او یک پسر بچه مهربان است که می‌تواند با حیوانات صحبت کند، او پسر سازنده جنگل مصنوعی است.

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: Fuji TV

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شیر کوچولوی شجاع

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!