• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شاهزاده ایوان و گرگ خاکستری (Ivan Tsarevich And the Grey Wolf)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1390 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی در ژانر کمدی و ماجراجویی که از افسانه‌ای روسی به شکل طنز روایت می‌کند. فیلمی با سطح خشونت و ترس پایین که مناسب مخاطب بالای هفت‌سال است. پیام‌های مثبتی مانند دوستی، گذشت، همکاری و همفکری از نکات مثبت فیلم است که می‌تواند مناسب مخاطب کودک باشد.

سال 2011 79دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند در نسخه‌ی بدون سانسور این فیلم، صحنه‌های عاشقانه بین ایوان و آسیلیسا وجود دارد که مناسب مخاطب کودک نیست. صحنه‌هایی از شبحی سیاه و ترسناک در فیلم وجود دارد که گرچه در قالبی طنز نمایش داده می‌شود؛ ولی برای برخی کودکان می‌تواند ترسناک باشد. در مواجهه با این شخصیت، بهتر است والدین از ماهیتِ خیالی آن برای کودک صحبت کنند. صحنه‌هایی تخیلی و غیرواقعی از حیوانات و موجودات افسانه‌ای برای کودکانی که قدرت تشخیص واقعی و خیالی‌بودنِ آن‌ها را ندارند، مناسب نیست. لازم است والدین با کودکان خود دراین‌باره گفت‌وگو کنند. گذشت، کار گروهی، بیان اهمیتِ محبت و عشق می‌تواند از پیام‌های مثبت و قابل بحث با مخاطب کودک باشد.

خلاصه: توجه والدین به صحنه‌های روابط عاشقانه بین ایوان آسیلیسا، دقت به صحنه‌های ترسناک از یک شبح سیاه که در فیلم فراوان نمایش داده می‌شود، صحبت درباره‌ی تخیلی‌بودنِ گفت‌وگوی حیوانات و موجودات افسانه‌ای، توضیح پیام‌های مثبت همکاری و همفکری و گذشت، همچنین بیان اهمیتِ محبت و دوستی برای فرزند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با کودکان خود درباره‌ی داستان فیلم و افسانه‌ای‌بودن آن صحبت کنید.

از او بپرسید چرا ایوان برای نجات جان گرگ از وسیله‌ای که به‌دست آورده بود، گذشت و از آن برای نجات گرگ استفاده کرد؟ با این سؤال از اهمیت دوستی و گذشت برای دیگران صحبت کنید.

از کودک خود بپرسید ایوان چگونه توانست با اژدها دوست شود؟ با این سؤال به اهمیت گفت‌وگو و محبت به دیگران سخن بگویید. سایه‌سیاه چگونه از ایوان و دوستانش شکست خورد؟ با این سؤال از اهمیتِ کار گروهی و هم‌فکری برای رسیدن به هدف سخن بگویید.

خلاصه: بیان افسانه‌ای‌بودن داستان فیلم برای کودک لازم است، بیان اهمیتِ دوستی و گذشت برای نجات جان دیگران، بیان اهمیتِ هم‌فکری و کار گروهی برای رسیدن به هدف.

داستان اثر

«ایوان» جوانی است که به‌طور اتفاقی با دختر پادشاه آشنا می‌شود. او برای رسیدن به «آسیلیسا» باید به شرط پادشاه عمل کند. او باید برای به‌دست‌آوردن چیزی ناشناخته به جایی ناشناخته برود. ایوان برای این کار از طریق چاهی وارد یک سرزمین ناشناخته می‌شود و با موجودات و افراد خطرناکی روبه‌رو می‌شود. در این راه «گرگ خاکستری» او را همراهی می‌کند. او با «جادوگر»، «قصر شاه قصه‌گو» و «اژدها» دیدار می‌کند تا بالاخره آن شیء ناشناخته را می‌یابد؛ اما از آن برای نجات جان گرگ استفاده می‌کند. «وزیر اعظم» که برای کمک به «سایه‌سیاه» کلید درِ یک گنج را از پادشاه می‌دزدد، باعث می‌شود تا سایه‌سیاه قدرت بگیرد و همه‌ی مردم شهر را ببلعد. ایوان و گرگ که به شهر برمی‌گردند، با همکاری «گربه دانشمند» و گرگ و اژدها، سایه‌سیاه را شکست می‌دهند. درنهایت ایوان با دختر پادشاه ازدواج می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Vladimir Toropchin / ولادمیر تروپشین

نویسنده / مترجم: Aleksandr Boyarskiy/ الکساندر بویارسکی

نام تهیه‌کننده: Aleksandr Boyarskiy, Sergey Selyanov / الکساندر بویارسکی، سرگئی سلیانوف

نام بازیگران: Liya Akhedzhakova, Mikhail Boyarskiy, Tatyana Bunina, Nikita Efremov,Artur Smolyaninov, Viktor Sukhorukov / لیا آخدژاکووا، میخائیل بویارسکی، تاتیانا بونینا، نیکیتا افرموف، آرتور اسمولیانینوف، ویکتور سوخوروکوف.

نام شخصیت‌ها:

ایوان: جوانی که عاشق شغل آتش‌نشانی است و به‌طور اتفاقی عاشق دختر پادشاه می‌شود،

گرگ خاکستری: غلام حلقه‌به‌گوش پادشاه که در سفر ایوان همراه او می‌شود،

پادشاه: پادشاهی پیر که قصد دارد دخترش با جوانی لایق ازدواج کند تا پادشاهی به او برسد،

وزیر اعظم: وزیری که به طمع رسیدن به پادشاهی، قصد ازدواج با دختر پادشاه را دارد و به سایه‌سیاه، خدمت می‌کند،

سایه‌سیاه: سایه ‌سیاهی که قصد دارد با به‌دست‌آوردن کلاه جادویی قدرت پیدا کند و بر همه مسلط شود،

آسیلیسا: دختر پادشاه که به اصرار پدر باید ازدواج کند؛ ولی به‌طور اتفاقی با ایوان آشنا می‌شود،

گربه دانشمند: گربه‌ای که در کنار یک درخت زندگی می‌کند و راهنمای ایوان می‌شود.

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: Melnitsa Animation Studio, CTB / شرکت ملنیتسا انیمیشن استودویو، شرکت سی‌تی‌بی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شاهزاده ایوان و گرگ خاکستری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!