• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سرود کریسمس: داستان اسکروج و شبح (  A Christmas Carol: Scrooge's Ghostly Tale)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1787 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «سرود کریسمس» داستان پیرمردی خسیس به نام «اسکروج» است که طی یک شب وقتی روح شریک مرده‌اش را می‌بیند، تغییر می‌کند و سعی می‌کند به اطرافیانش بیشتر اهمیت دهد.

ژانر : فانتزی

سال 2006 48 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن دارای محتواهای مفید و پیام‌های مثبت اخلاقی است و در آن خبری از خشونت و ترس نیست. در آن از مفاهیم ماورایی و آخرتی صحبت می‌شود که اگر درک آن‌ها برای فرزندتان دشوار است باید به سوالات آن‌ها درباره‌ی این موضوعات پاسخ دهید.

اسکروج بعد از اینکه خواب شریک سابقش را می‌بیند و متحول می‌شود، صفات خوبی پیدا می‌کند. او مسئولیت اشتباهات گذشته‌اش را می‌پذیرد و بابت آن‌ها عذرخواهی می‌کند. پیام و روند داستانی این محصول پیچیدگی خاصی ندارد و فرزندتان به‌خوبی می‌تواند با آن ارتباط برقرارکند. درباره‌ی وجود اشتراک تصویر آخرت و مرگ با تصویر اسلام می‌توانید صحبت کنید.

خلاصه: این انیمیشن دارای پیام‌های مثبت و مفاهیم کاربردی است که می‌تواند برای فرزندتان مفید باشد. آشنایی کودکان از سنین پایین‌تر با مفاهیمی مانند بخشش و سخاوت بسیار مثبت است. این انیمیشن می‌تواند در این راه به والدین کمک کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید داستان را از نگاه خودش برای شما تعریف کند.

از او بخواهید شخصیت‌های داستان را ارزیابی کند. کدام شخصیت موردعلاقه‌ی اوست؟

از او بپرسید پیامی که از داستان دریافت کرده است چیست و به افکار او دراین‌باره کمک کنید.

اگر اسکروج از ارواح عبرت نمی‌گرفت چه اتفاقی می‌افتاد؟

به نظرت چنین فرصتی برای همه‌ی آدم‌های خطاکار پیش می‌آید؟

اگر ارواح گذشته و حال و آینده در کار نباشد، ما چگونه باید به بدی کارهای خود پی ببریم؟

خلاصه: درباره‌ی شخصیت‌ها و کلّیت داستان با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

داستان معروف «چارلز دیکنز» این‌بار در داستانی جدید به نمایش گذاشته شده است. «اسکروج» پیرمرد خسیسی است که به هیچکس اهمیت نمی‌دهد. برای او مهم نیست امروز کریسمس است یا یک روز عادی. او فقط به پول‌درآوردن اهمیت می‌دهد. «باب» هم که مهربانانه برای او کار می‌کند؛ دربرابر بدرفتاری‌های او سکوت می‌کند و به‌خاطر دستمزد کمی که می‌گیرد اعتراضی نمی‌کند.

در روز کریسمس، مردم از اسکروج می‌خواهند حالا که کریسمس است، به‌عنوان ثروتمندترین تاجر شهر، به بچه‌های یتیم کمک کند. اما او زیر بار نمی‌رود و هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند. وقتی که اسکروج بعد از شام آماده‌ی خواب می‌شود، روح شریک قدیمی‌اش، «مارلی»، را می‌بیند که به او می‌گوید به‌خاطر کارهای بدی که در گذشته انجام داده است، اکنون در عذاب و اسارات است. مارلی به اسکروج هشدار می‌دهد که اگر نمی‌خواهد مانند او بعد از مرگش در عذاب باشد، تنها سه فرصت دارد.

روح کریسمس گذشته، حال و آینده به دیدن اسکروج آمدند و هرکدام او را به سفری بردند که در آن اسکروج چیزهایی را می‌دید که از آن‌ها اطلاع نداشت. او فهمید که بیش‌ازاندازه درگیر کار و جمع‌آوری ثروت شده است و اصلاً به اطرافیانش توجه نکرده است درحالی‌که آن‌ها او را عمیقاً دوست دارند.

بعد از اینکه اسکروج از خواب بیدار می‌شود و مطمئن می‌شود که امروز روز کریسمس است، با خوشحالی از جا بلند می‌شود. او به دیدار مسئولان یتیم‌خانه می‌رود و به آن‌ها کمک می‌کند، به دیدن خواهرزاده‌اش می‌رود و برای ازدواجش به او تبریک می‌گوید و در آخر حقوق «باب» را افزایش می‌دهد و تصمیم می‌گیرد برای اولین بار به او تعطیلات کریسمسی اختصاص دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Ric Machin

نویسنده: Charles Dickens

تهیه‌کننده: Rick Ungar

بازیگران: Tim Bentink / Brian Bowles / Theresa Gallagher / Keith Wickham

شخصیت‌ها:

ابنزر اسکروج: پیرمرد خسیسی که فقط به فکر انباشت ثروت است و به کسی کمک نمی‌کند.

جیکوب مارلی: شریک سابق اسکروج است که روحش در شب کریسمس به دیدن او می‌آید.

باب:   خرگوش مهربانی که برای اسکروج کار می‌کند.

تیم کوچولو: پسر کوچک باب است. او یک پا ندارد، اما با قلبی مهربان زندگی می‌کند.

روح کریسمس گذشته: روحی که از گذشته آمده و می‌خواهد به اسکروج گذشته را نشان دهد.

روح کریسمس حال حاضر: این روح اسکروج را به خانه‌ی باب و خانه خواهرزاده‌اش می‌برد تا به او نشان دهد درحال‌حاضر چه می‌گذرد.

روح کریسمس آینده: روح کریسمس آینده به اسکروج نشان می‌دهد که چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد.

کشور سازنده: بریتانیا

کمپانی سازنده: BKN International

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرود کریسمس: داستان اسکروج و شبح

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!