• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زن گربه‌ای: شکار شده (Catwoman: Hunted)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

3860 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمه که محصول مشترک دو کشور آمریکا و ژاپن است، برگرفته از کتاب کمیک‌های آمریکایی شرکت دی‌سی است. کت‌وومن، شخصیت خاکستری کمیک‌های دی سی، که همیشه یک ضد قهرمان بوده، این بار نقش قهرمانی را بازی می‌کند که با سرقت سنگ‌های قیمتی و جواهرات، قصد نجات زنان و دختران جوان را دارد. دختران جوانی که طعمه‌ قاچاق انسان نیروهای اهریمنی هستند. این انیمه‌ از میزان بالایی خشونت و ترس برخوردار است و تماشای آن مناسب برای رده‌ی سنی بالای 17 سال است.

ژانر : اکشن

سال ۲۰۲۲ 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 22 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر از مجموعه آثار دنیای ابرقهرمان‌های دی‌سی است. ابرقهرمان‌های دی‌سی مانند بتمن، سوپرمن، آکوامن و... نیروهای ماورایی دارند و با اشرار و نیروهای اهریمنی می‌جنگند تا دنیا را نجات دهند! اما در این اثر شاهد حضور زن گربه‌ای یا کت‌وومن هستیم. سلینا کایل یا همان کت‌وومن از شخصیت‌های دنیای کمیک‌بوک‌های دی سی است که کودکی غم‌انگیزی دارد. مادرش به علت تجاوز وحشیانه‌ای که به او می‌شود خودکشی کرده و پدرش نیز بر اثر مصرف بیش از اندازه‌ مواد می‌میرد. سلینا نیز برای امرار معاش به دزدی رو می‌آورد. او در دنیای قهرمان‌های دی‌سی یک مجرم است! اما مجرمی که جذاب است و معشوقه‌ بتمن، قهرمان محبوب دی‌سی. این بار اما شخصیت‌ مجرمانه‌ او تطهیر می‌شود! او نه برای امرار معاش بلکه برای نجات جان دختران جوانی که مورد سوءاستفاده‌ قاچاقچیان جوان قرار گرفته‌اند، دست به سرقت سنگ‌ها و جواهرات قیمتی می‌زند و تبدیل به قهرمان جدید دنیای انیمه و دی‌سی می‌شود.

سلینا رفتار جنسی و اغواگرانه‌‌ای دارد. او حتی قصد همجنس‌بازی با بت‌وومن را دارد! این قهرمان که پر از تناقض و رفتارهای عجیب و زننده است، به نوعی جذاب نمایش داده می‌شود که ممکن است در نگاه مخاطب نوجوان دلنشین باشد! وظیفه‌ ما به عنوان پدر یا مادر اینجا پررنگ می‌شود. بهتر است رفتار ما همیشه به گونه‌ای دوستانه باشد که به راحتی بتوانیم در مورد موضوع مورد نظرمان با فرزندمان صحبت کنیم.

شخصیت‌های اهریمنی که در این اثر وجود دارند شیاطین و اجنه و ارواح از گور برخاسته‌ای هستند که به قول سلینا زندگی زیرزمینی دارند! ممکن است در ذهن فرزند نوجوان ما سوالاتی در این رابطه پیش بیاید که می‌توانیم درباره‌ آن با یکدیگر تحقیق کرده و جستجو کنیم تا ابهامات ذهنی‌شان برطرف شود.

با وجود اینکه این اثر انیمه هست اما بهتر است بدانیم به هیچ وجه مناسب بچه‌های کم سن و سال نیست و ممکن است به شدت آن‌ها را بترساند، ترسی که تا ابد در ناخودآگاهشان می‌ماند.

میزان خشونت بالای این انیمه، برای مخاطب نوجوان مضر است و اگر تماشای آثار این چنینی تبدیل به یک رویه شود، منجر به پرخاشگری و افزایش خشونت در آن‌ها خواهد شد.

خلاصه:

بهتر است بدانید قهرمان این داستان شخصیتی خاکستری و مجرمانه دارد، شخصیت‌هایی همچون شیاطین، اجنه و ارواح از گوربرخاسته در داستان وجود دارند و میزان خشونت اثر بسیار بالاست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ شخصیت سلینا کایل با فرزندان خود صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید: نظرت درباره‌ روش کمک سلینا کایل به دختران جوان چه بود؟ آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟

چرا سلینا به دزدی روی آورده بود؟ آیا گذشته‌ تلخ او توجیهی برای این کار بود؟ چه راه‌های بهتری پیش رویش بود؟

درباره‌ ابرقهرمان‌های دی‌سی چقدر اطلاعات داری؟ آیا آن‌ها می‌توانند در واقعیت وجود داشته باشند؟

ویژگی‌های یک قهرمان واقعی از نظر تو چیست؟

خلاصه:

درباره‌ شخصیت کت‌وومن، راهی که در پیش گرفته بود و قهرمان‌های دنیای واقعی با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

کت‌وومن به دنبال سرقت زمردی ارزشمند است که توسط پلیس بین‌الملل و بت‌وومن دستگیر می‌شود. آن‌ها از کت‌وومن می‌خواهند که در ازای آزادی به آن‌ها برای دستگیری گروه لوایاتان که یک کارتل بزرگ تبهکاری و قاچاق است، همکاری کند. سلینا یا همان کت‌وومن که چاره‌ای جز پذیرش ندارد، با آن‌ها راهی شانگهای، محل برگزاری جلسه‌ مهم لوایاتان می‌شود. او با چتر نجات درست در پشت بام ساختمان جلسه، فرود می‌آید که ناگهان چیشر، از اعضای لیگ سایه‌ها، در مقابلش ظاهر می‌شود و به قصد کشت با او درگیر می‌شود. در این میان بت‌وومن برای کمک به سلینا می‌پیوندد. از آن طرف یک شخصیت عجیب که ظاهری شیطانی به همراه دو بال دارد به همراهی چیشر می‌آید. پس از دقایقی درگیری بین این چهار نفر، چیشر و همراهش کشته شده و مبارزه بین سلینا و بت‌وومن با اعضای لوایاتان آغاز می‌شود. آن‌ها که رهبری دنیای زیرین ‌(اجنه) را نیز به عهده دارند با کمک گرفتن از نیروهای شیطانی و اجنه، به مبارزه می‌پردازند اما این درگیری با حضور پلیس به پیروزی سلینا و بت‌وومن می‌انجامد. پلیس به وعده‌ خود عمل کرده و سلینا را آزاد می‌کند. اما مینروا دست بردار نیست و بار دیگر اعضای لیگ سایه‌ها و یک روح از قبر درآمده را مامور کشتن سلینا می‌کند که موفق نمی‌شود. در نتیجه خودش دست به کار شده و با تبدیل شدن به چیتا به مبارزه با سلینا می‌پردازد. اما با کمک بت‌وومن، مینروا کشته شده و سلینا نجات می‌یابد. در پایان مشخص می‌شود که تمام ماجرا نقشه‌ی سلینا بوده تا با کشتن مینروا که کارش قاچاق انسان بوده، به دختران و زنان جوان را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Shinsuke Terasawa

نویسنده/ مترجم: Greg Weisman

نام تهیه کننده: Ethan Spaulding ,Colin A.B.V. Lewis

نام بازیگران:

Elizabeth Gilles, Stephanie Beatriz, Jonathan Banks, Steve Blum, Lauren Cohan, Keith David, Zehra Fazal, Jonathan Frakes, Kirby Howell-Baptiste, Kelly Hu

نام شخصیت ها:

سلینا کایل‌‌: همان زن گربه‌ای یا کت وومن است. مهارت سلینا در سرقت جواهرات و سنگ‌های قیمتی و ژیمناستیک و حرکات آکروبات است. سلینا با پوشیدن لباس گربه‌ای دست به اقدامات مجرمانه همچون دزدی می‌زند. در نوجوانی بیشتر برای امرار معاش دزدی می‌کرده است اما اکنون برای نجات جان زنان و دخترانی که طعمه‌ قاچاقچیان انسان شده‌اند این کار را انجام می‌دهد.

بت‌وومن: زنی با لباس خفاشی مانند بتمن که او نیز در مبارزه مهارت خاصی دارد و با اشرار می‌جنگند. بت‌وومن در اینجا با پلیس بین‌الملل همکاری می‌کند و در ادامه جان کت‌وومن را نیز نجات می‌دهد.

بلک‌ماسک: مردی که از ابتدا تا انتهای داستان ماسکی سیاه به صورت دارد. او قصد پیوستن به کارتل‌های لوایاتان که گروهی از تبهکاران بزرگ و قدرتمند هستند را دارد.

باربارا مینروا: رییس بزرگ کارتل لوایاتان، زنی که دعایش در نزد خدایی به نام اورزکارتاگا پذیرفته شده و به چیتا تبدیل می‌شود! البته فقط در مواقع لزوم!

جولیا پنیورس‌: از ماموران رده بالای پلیس بین‌الملل که برای دستگیری گروه لوایاتان از کت‌وومن کمک می‌خواهد.

کشور سازنده: آمریکا ، ژاپن

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation, DC Entertainment, OLM Team Inoue (Animation Services)

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : پرنیا محمدخانی

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

اصلا برایه بچه چوب نیست بچه من دید دو روز شبا جیغ میزد

بزرگسال

توسط : مبین حلاجیان

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی کارتون قشنگه

بزرگسال

توسط : محمدعلی سراجیان

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

موضوع نامناسب در این فیلم بگونه ای مطرح شده است که بسیار خوب و موجه جلوه کند و در‌کل مفهومی را القا می کند که دراصل مشکل دارد ، پوشش نامناسب لباس کاراکتر ها و جلب توجه کردن برای کودکان و‌جوانان در سن بلوغ بسیار مشکل ساز خواهد بود کاری با شرایط و‌پوشش جامعه خودمون ندارم ولی بسیاری از این فیلم ها و کارتون ها متاسفانه الگو برای فرزندان خانواده های مذهبی می شود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زن گربه‌ای: شکار شده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!