• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن روزی ‌روزگاری یک آدم ‌برفی (Once Upon a Snowman )

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2394 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کوتاه «روزی‌روزگاری یک آدم‌برفی» داستان به‌وجودآمدن اولاف، آدم‌برفی محبوب السا و آنا در انیمیشن فروزن (یخ زده) است. در واقع بخش‌هایی از زندگی اولاف است که در انیمیشن فروزن جریان داشته و از دید مخاطبان دورمانده است. بنابراین این اثر می‌تواند برای طرفداران انیمیشن فروزن، سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی باشد. اولاف در این انیمیشن به‌دنبال شناخت هویت خودش می‌رود. در کنار لحظات کمدی و سرگرم کننده‌ای که با ماجراجویی اولاف رقم می‌خورد، مهربانی و خوش‌قلبی در شخصیت اولاف به‌نمایش درمی‌آید.

سال 2020 8 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «روزی‌روزگاری یک آدم‌برفی» داستان زندگی اولاف، آدم‌برفی محبوب انیمیشن فروزن (یخ‌زده) است که به‌دنبال شناخت خودش می‌رود. او با جادوی السا به‌وجود می‌آید و شروع به شناخت ویژگی‌ها و توانایی‌هایش می‌کند. سرانجام متوجه می‌شود او «اولاف» است و عاشق آغوش گرم است. اهمیت خودشناسی می‌تواند پیام مهمی در این اثر باشد. والدین عزیز می‌توانند پس از تماشای این اثر، از فرزندانشان سؤال کنند آیا تاکنون مانند اولاف، به ویژگی‌ها و توانایی‌هایش فکر کرده است و با پرسش‌هایی مشابه، فرزندانشان را به تفکر درباره‌ی خود دعوت کنند. همچنین خوش‌قلبی و مهربانی اولاف می‌تواند الگوی مثبتی برای فرزندان باشد که به‌راحتی از اتفاقات انیمیشن قابل برداشت است. نکته‌ی حائز اهمیت، فانتزی و غیرواقعی‌بودن آدم‌برفی سخنگوست. کودکان در سنین پایین نمی‌توانند خیال و واقعیت را از هم تشخیص دهند و احتمال دارد قدرت جادو را نیز باور کنند. درباره‌ی تفاوت دنیای کارتون‌ها با دنیای واقعی او را راهنمایی کنید.

خلاصه: ماجراجویی کوتاه اولاف برای شناخت خودش می‌تواند اهمیت خودشناسی را به مخاطب یادآوری کند و شروع خوبی برای راهنمایی فرزندان درباره‌ی توانایی‌ها و ویژگی‌هایشان باشد. ممکن است کودکان وجود آدم‌برفی را باور کنند. درباره‌ی تفاوت دنیای کارتونی با دنیای واقعی، آن‌ها را راهنمایی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اولاف به‌دنبال چه چیزی بود؟ او در مسیر شناخت خودش به چه ویژگی‌هایی پی برد؟ آیا تو نیز مانند اولاف به توانایی‌هایت فکر کرده‌ای؟ چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی در تو وجود دارد؟ تو چه ویژگی را در اولاف دوست داری؟ فکر می‌کنی بهترین ویژگی خودت چیست؟ به‌نظر تو در دنیای واقعی آدم‌برفی سخنگو می‌تواند وجود داشته باشد؟ خلاصه: با پرسش درباره‌ی تلاش اولاف برای شناخت خودش و نتایجی که می‌گرفت، کمک کنید کودکانتان نیز به ویژگی‌های خودشان فکر کنند.

داستان اثر

این انیمیشن داستان به‌وجودآمدن «اولاف»، آدم‌برفی محبوب «آنا» و «السا» در انیمیشن «فروزن» (یخ‌زده) است. اولاف با جادوی السا به‌وجود می‌آید و در مسیر شناخت خودش، ماجراجویی‌های بامزه‌ای مانند پیداکردن یک هویج به‌جای بینی و تعقیب‌شدن توسط سگ‌های شکاری را پشت‌سر می‌گذارد. او درنهایت متوجه می‌شود که «اولاف» است و آغوش گرم را دوست دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: Dan Abraham, Trent Correy / دن آبراهام، ترنت کوری

نویسنده: Dan Abraham, Trent Correy / دن آبراهام، ترنت کوری

نام تهیه‌کننده: Peter Del Vecho , Nicole P. Hearon / پیتر دل وچو، نیکول پی‌هیرون

نام بازیگران: Josh Gad, Chris Williams / جاش گاد، کریس ویلیامز

نام شخصیت‌ها:

اولاف: آدم‌برفی بامزه‌ای که با جادوی السا به‌وجود آمده است. او عاشق یک آغوش گرم است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Animation Studios / استودیو انیمیشن والت دیزنی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد روزی ‌روزگاری یک آدم ‌برفی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!