• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن رفقای گرد و غباری (Dust Buddies)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1692 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
گردوغبارهایی که در خانه‌ای به آرامی زندگی می‌کنند و از غذاهای ریخته‌شده روی زمین تغذیه می‌کنند تا اینکه خدمتکار خانه سرمی‌رسد.
سال 2016 4 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده -2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با توجه به اینکه این انیمیشن بی‌کلام است و در آن دیالوگی بین شخصیت‌ها ردو‌بدل نمی‌شود، بهتر است درباره‌ی انگیزه‌های آشکار شخصیت‌های فیلم برای کودک خود سخن بگویید. کودکان دراین‌بازه‌ی سنی بسیار تقلیدپذیر هستند، پس درباره‌ی صحنه‌ای که خدمتکار توسط جاروبرقی بلعیده می‌شود صحبت کنید و غیرواقعی بودن آن را به کودکان کم‌سن خود گوشزد کنید. کودکان در این سن اهمیت دوستی را تنها در شریک‌شدن وسایلشان و گذران وقت به هنگام بازی می‌دانند. می‌توانید با تماشای این محصول همراه فرزندتان، مفاهیم عالی‌تر در روابط دوستانه، ازجمله اهمیت پشتیبانی و کمک به دوستان را در مواقع سختی گوشزد کنید.

خلاصه: باتوجه به بی‌کلام‌بودن این محصول، لازم است والدین با کودکان خود درباره‌ی انگیزه‌ی شخصیت‌ها از رفتاری که از آن‌ها سر می‌زند، صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره موقعیت‌های داستان از کودک خود سوال کنید.

از او بخواهید او نیز راه حلی را برای این موقعیت‌ها بیان کند.

داستان اثر

«رفقای گردوغباری» داستان پرزهای فرش خانه‌ای است که غذاهای ریخته‌شده روی زمین را برای خوردن برمی‌دارند و باهم زندگی می‌کنند تا اینکه «خدمتکار» خانه تصمیم می‌گیرد نظافت را آغاز کند. خدمتکار با جاروبرقی به‌سمت پرزهایی که درحال غذا خوردن هستند، می‌رود. یکی از پرزها که دورتر ایستاده بود و تماشا می‌کرد به دوستانش هشدار می‌دهد؛ اما موفق نمی‌شود از مکیده‌شدن آن‌ها توسط جاروبرقی جلوگیری کند. پس تصمیم می‌گیرد بر ترسش غلبه کند و دوشاخه‌ی جاروبرقی را از پریز خارج کند تا حواس خدمتکار پرت شود. سپس می‌تواند دوستانش را نجات دهد. آن‌ها خدمتکار را گیر می‌اندازند و از خانه بیرون می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Beth Tomashek   Sam Wade

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رفقای گرد و غباری

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!