• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن رزیدنت اویل: تباهی (Resident Evil: Degeneration)

author-img

توسط : محمدعلی عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2714 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فرودگاه شهر درگیر ویروس شده و مردم یکی‌یکی به زامبی تبدیل می‌شوند. اما چهار نفر هنوز سالم هستند و در یکی از بخش‌های فرودگاه گیر افتاده‌اند. «کلر»، «لیان» و «آنجلا» برای کمک به آن‌ها وارد یک عملیات می‌شوند. اما این پایان ماجرا نیست. عملیات بعدی آن‌ها برای مشخص‌شدن نقش شرکت داروسازی ویلفارما در این ماجرا انجام می‌شود. انیمیشن‌های زیادی برااساس بازی «رزیدنت اویل» ساخته شده است. اما این انیمیشن در دنیایی مشابه با دنیای خود بازی ساخته شده است. این انیمیشن کاملاً خشن و ترسناک است. اما ترس آن به‌علّت قدیمی‌بودن تکنولوژی ساخت چندان واقعی نیست. صحنه‌های غیراخلاقی زیادی ندارد، اما در انتهای فیلم، در نسخه‌ی اصلاح‌نشده، آنجلا با لباس باز حاضر می‌شود.

ژانر : ترسناک

سال 2008 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«رزیدنت اویل: تباهی» یک انیمیشن ترسناک بر پایه‌ی بازی کامپیوتری بسیار محبوب «رزیدنت اویل» و درمورد زامبی‌هاست. ترس و استرس نسبتاً بالایی در آن وجود دارد، اما صحنه‌های غیراخلاقی و بدآموزی کمی دارد. در این فیلم ما ابتدا چهار و سپس سه مأمور شجاع را می‌بینیم که برای کمک به مردم شهر با زامبی‌ها و موجودات عجیب مقابله می‌کنند. ریشه‌ی فاجعه‌ی پیش‌آمده برای شهر، زیاده‌طلبی و سودجویی یک انسان طمّاع است که در انتهای فیلم دستگیر می‌شود.

خلاصه: یک انیمیشن ترسناک که در آن درگیری، ترس، خشونت و زامبی‌ها حضور دارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نوجوانان مخاطب این فیلم به حدی بزرگ شده‌اند که بدانند زامبی‌ها صرفاً یک ژانر در فیلم‌های ترسناک هستند. اما از او بپرسید که به نظرش دیدن فیلم‌های ترسناک از چه جهت خوب و از چه نظر بد است.

اگر بازی «رزیدنت اویل» را انجام داده، بپرسید از بین انیمیشن و بازی، کدام‌یک تأثیر بیشتری بر او داشته است.

داستان اثر

این انیمیشن واقع‌نمایِ ترسناک براساس مجموعه‌ بازی‌های سه‌بعدی و ترسناک «رزیدنت اویل» ساخته شده است. داستان فیلم با خبر بمباران اتمی شهر راکون توسط دولت آغاز می‌شود؛ زیرا مردم این شهر درنتیجه‌ی آلودگی به یک ویروس ناشناخته، به زامبی تبدیل شده بودند. حالا و پس از آن واقعه، شهر دیگری درگیر این ویروس شده و انگشت اتهام به سمت شرکت‌های داروسازی است. «لیان» و «کلر»، از بازماندگان شهر راکون، مأمور نجات مردم شهر و کشف معمای ویروس‌ها هستند.

جزئیات اثر

کارگردان: ماکوتو کامیا Makoto Kamiya

نویسنده: شوتارو سوگا Shotaro Suga

تهیه‌کننده: هیرویوکی کوبایاشی Hiroyuki Kobayashi

بازیگران:  Paul Mercier,Alyson Court,Laura Bailey,Roger Craig Smith

شخصیت‌ها:

کلر: قهرمان زن فیلم. او کسی است که تجربه‌ی حضور در شهر راکون و مبارزه با زامبی‌ها را دارد و در این فیلم از این تجربه استفاده می‌کند.

لیان: قهرمان مرد فیلم و مأمور دولتی که برای مقابله با فاجعه‌ی پیش‌آمده وارد شهر شده. او هم تجربه‌ی حضور در شهر راکون را دارد.

آنجلا: زنی که رئیس پلیس منطقه است و در این عملیات با کلر و لیان همراهی می‌کند. او خواهر کورتیس است.

کورتیس: فعال مردمی که از طریق فعالیت مدنی و اعتراض تلاش می‌کرد توجه مردم را به اشتباهات شرکت‌های داروسازی جلب کند تا فاجعه‌های قبلی دیگر تکرار نشود. اما برای این هدف راه اشتباهی را انتخاب کرده است.

کشور سازنده: : ژاپن

کمپانی سازنده: کپ کام

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رزیدنت اویل: تباهی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!