• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند (Ralph Breaks the Internet)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

4357 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند، یک انیمیشن کمدی و ماجراجویی درباره «رالف» و «ونلوپی» است. آن‌ها شخصیت‌های بازی‌های کامپیوتری هستند که به دنیای اینترنت وارد می‌شوند. این انیمیشن مفهوم درستی از دوستی و فداکاری را در روابط رالف و ونلوپی نمایش می‌دهد. آن‌ها در دوستی‌شان خطا می‌کنند اما به‌زودی یاد می‌گیرند چه‌کاری درست است. برخی صحنه‌ها از به خطر افتادن رالف و ونلوپی به دست ویروس‌های اینترنتی، ممکن است کودکان را بترساند اما درنهایت پایان خوشی دارد.

سال 2018 112 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

رالف و ونلوپی احتمالاً شخصیت‌های محبوبی برای کودکان هستند و رفتارهایشان ممکن است بر کودکان تأثیر زیادی داشته باشد. در فهمیدن رفتارهای درست و نادرست آن‌ها کودکان را راهنمایی کنید و درباره علت نادرست بودن اشتباهاتشان به کودکان توضیح دهید. نمایش رفتارهای دوستانه، احساس مسئولیت نسبت به مشکل دوستان و پذیرفتن اختلاف‌نظر آن‌ها می‌تواند به کودکان به‌ویژه در سنی که روابط اجتماعی گسترده‌تری پیدا می‌کنند کمک کند. با توجه به اینکه داستان در فضای اینترنت اتفاق می‌افتد و به برخی فعالیت‌های مجازی اشاره می‌شود می‌توانید درباره فعالیت‌های مجازی و استفاده از اینترنت با کودکانتان گفتگو کنید. برخی صحنه‌ها مانند کپی شدن ویروس‌ها به شکل رالف می‌تواند کودکان را بترساند. به کودکان راه‌حل ارائه دهید تا بتوانند بر ترسشان غلبه کنند. لازم است والدین از نمایش صحنه نوشیدن شراب توسط رالف و ونلوپی آگاه باشند.

خلاصه: نمایش رفتارهای دوستانه، نمایش برخی ناهنجاری‌ها و صحنه‌های ترسناک

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دوستان نسبت به هم چه وظایفی دارند؟

 اگر جای رالف بودی درباره رفتن ونلوپی به بازی آنلاین چه تصمیمی می‌گرفتی؟

چه راه‌حل‌هایی غیر از شکستن قوانین برای به دست آوردن پول دستگاه شکسته شده وجود داشت؟

خلاصه: گفتگو درباره رفتارهای درست و نادرست شخصیت‌ها

داستان اثر

همه تصور می‌کردند که «رالف» فقط یک شخصیت خرابکار و منفی در بازی کامپیوتری است اما بعد از این‌که رالف با «ونلوپی»، از شخصیت‌های بازی شوگرراش، دوست می‌شود، همه‌چیز تغییر می‌کند. حالا رالف و ونلوپی شش سال است که باهم دوست هستند. صبح‌ها در بازی خودشان مشغول کار هستند و شب‌ها تا صبح باهم گپ می‌زنند. رالف از این زندگی راضی‌ست و اگر سال‌های سال هم همین‌طور بگذرد، از این‌که ونلوپی، بهترین دوستش، در کنار اوست لذت می‌برد. ونلوپی از دوستی با رالف خوشحال است اما این برای او کافی نیست. او دنبال یک تجربه متفاوت و کمی هیجان است و از اینکه در بازی‌اش (شوگرراش)، همه‌چیز یکنواخت شده ناراحت است. از اینجاست که رالف برای خوشحال کردن دوستش وارد عمل می‌شود. او به بازی شوگرراش می‌رود تا یک مسیر جدید در مسابقه ماشین بازی ونلوپی باز کند اما این اقدام با موفقیت پیش نمی‌رود و در حین عبور از مسیر جدید، فرمان بازی کَنده می‌شود. حالا اوضاع بدتر شده و اگر فرمان جدیدی برای بازی شوگرراش پیدا نکنند، بازی ونلوپی را از برق می‌کشند و او دیگر بازی ندارد. در همین زمان فکر جدیدی به ذهن رالف می‌رسد. او به ونلوپی پیشنهاد می‌دهد وارد اینترنت شوند تا از فروشگاه آنلاین خرید کنند. رالف و ونلوپی وارد دنیای بزرگ و پیچیده اینترنت می‌شوند. آن‌ها در یک فروشگاه فرمان بازی شوگرراش را پیدا می‌کنند اما برای خرید آن نیاز به پول دارند. آن‌ها می‌توانند وارد یک بازی آنلاین به نام «مسابقه مرگ» شوند که با بردن آن پول زیادی نصیبشان ‌شود. یک بازیِ مسابقه‌ای پر از هیجان و باب طبع ونلوپی. آن‌ها موفق نمی‌شوند بازی را ببرند اما این بازی از فکر ونلوپی خارج نمی‌شود. برای جمع‌کردن پول، رالف که دنبال راه‌های کم‌خطرتری هست، از خودش فیلم می‌گیرد و با ساختن ویدئوهای جذاب و پخش کردن آن در اینترنت، پول جمع می‌کند. ونلوپی هم برای تبلیغ ویدئوهای رالف، از او جدا می‌شود و به دیزنی می‌رود اما زمانی که پول به‌اندازه کافی به دست می‌آید، ونلوپی بجای برگشتن پیش رالف، به مسابقه بازی مرگ می‌رود. رالف که متوجه می‌شود ونلوپی دوست دارد در اینترنت بماند تا بازی جدیدی را تجربه کند، از یک نفر در اینترنت می‌خواهد که بازی موردعلاقه ونلوپی را ویروسی کند تا ونلوپی نتواند از رالف دور شود. ویروس‌ها در بازی مرگ پخش می‌شوند و رفته‌رفته تکثیر می‌شوند و تمام اینترنت را خراب می‌کنند. رالف چون متعلق به اینترنت نیست، یک نقص فنی در اینترنت محسوب می‌شود، بنابراین، ویروس‌ها به شکل او تکثیر می‌شوند و یک غول بزرگ می‌سازند که مانند رالف از ونلوپی می‌خواهد پیش او بماند و فقط دوست او باشد. رالف که در شکل ویروس‌ها، زشتی رفتار خودش را می‌بیند، متوجه می‌شود نباید دوستش را به‌زور مجبور به ماندن کند و جلوی رویای او بایستد. او جلوی غول بزرگ را می‌گیرد و ونلوپی را از دست او نجات می‌دهد. بعد از از بین رفتن ویروس‌ها و درست شدن اینترنت، ونلوپی در بازی آنلاین می‌ماند و رالف از این‌که ونلوپی از او دور شده دیگر ناراحت نیست. آن‌ها هر شب باهم تماس تصویری می‌گیرند و از خوشحالی هم خوشحال هستند.

جزئیات اثر

  1. ژانر اثر: ماجراجویی، کمدی
  2. کارگردان/ مؤلف: فیل جانستون، ریچ مور- Phil Johnston, Rich Moore
  3. نویسنده/ مترجم: فیل جانستون- Phil Johnston
  4. نام تهیه‌کننده: کلرک اسپنسر - Clark Spencer
  5. نام بازیگران: جان سی ریلی، سارا سیلورمن - John C. Reilly, Sarah Silverman
  6. نام شخصیت‌ها:
  7. رالف: شخصیت یک بازی کامپیوتری است که قلب مهربانی دارد و برای تنها دوستش ونلوپی هر کاری می‌کند. او وارد دنیای اینترنت می‌شود تا بازی ونلوپی را درست کند اما تمام اینترنت را خراب می‌کند.
  8. ونلوپی: دختر پر جنب‌وجوش و اهل هیجان در بازی شوگرراش و تنها دوست صمیمی رالف است. او همراه با رالف برای پیدا کردن قطعه خراب‌شده بازی‌اش، وارد دنیای اینترنت می‌شود.
    1. کشور سازنده: آمریکا
    2. کمپانی سازنده: والت دیزنی - Walt Disney Animation Studios
    3. جوایز و افتخارات: این انیمیشن در سال 2019 نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن گلدن گلوب، آنی و ساترن شد.
    4. مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

شخصیت هایی داره که برای بچه خوب نیست .

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

شخصیت هایی داره که برای بچه خوب نیست .

بزرگسال

توسط : شهرزاد بهمنی

۲ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

انیمیشن خوبی بود . نشون میده که دوستی ها خیلی مهمه

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات

۴ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

با امتیاز ارزش آموزشی کمی مخالفم. در بحث سواد رسانه و فضای مجازی. «درک چرایی تبلیغات» و «حمایت رسانه ها از افراد خاص» تو انیمیشن به خوبی نشون داده میشه و ارزش آموزشی خوبی برای کارکرد فعالیت های رسانه ‌ای داره.

بزرگسال

توسط : ریحانه یافتیان

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

بنده با توضیحات نوشته شده موافق هستم و به‌نظرم والدین باید باتوجه به محتوای انیمیشن، توجه فراوانی بر رابطه‌ی رالف و ونلوپی (و حتی دیگر دوستانشان) داشته و بر هم‌دلی و دلسوزیِ این شخصیت‌ها نسبت به یکدیگر تاکید کنند. رابطه‌ی صمیمانه‌ی رالف و ونلوپی و اینکه همواره یاور و همراه هم هستند می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای کودکان در سنین ابتدایی (دبستان) که وارد محیط مدرسه شده و آماده‌ی ایجاد روابط دوستانه هستند، باشد. همچنین تاکید بر احترام به اختلاف‌نظرها و اینکه مشاجره در روابط دوستانه نیز وجود دارد (هرچند باید کنترل و رفع شود) می‌تواند به تقویت عزت نفس کودک و همچنین افزایش توانایی وی در ارتباط‌گیری با هم‌سن و سالانش، منجر شود. با نکته‌ی گفته شده در رابطه با اینترنت و نمایش فضای مجازی نیز موافق هستم و معتقد هستم که والدین با توضیحات ساده و با رعایت احتیاط، فضای مجازی و اینترنت را برای کودک خود شرح داده و با صبر و حوصله، پاسخگوی شبهه‌ها و سوالات آن‌ها در این مورد باشند.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد رالف اینترنت را خراب می‌کند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!