• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۱ (Toy story )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3857 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«داستان اسباب‌بازی‌» یک انیمیشن پرفروش و محصول پیکسار است که قسمت‌های متعدد آن ساخته شده است. این مجموعه ماجراهایی را روایت می‌کند که برای اسباب‌بازی‌های پسربچه‌ای به‌نام اندی به‌وجود می‌آید. قسمت اول این انیمیشن داستان حسادت محبوب‌ترین اسباب‌بازی اندی؛ یعنی گاوچرون وودی، به اسباب‌بازی جدیدی به‌نام بازلایت‌یر است. زمانی‌که وودی و بازلایت‌یر در خیابان گم می‌شوند، همکاری و کمک به یکدیگر برای بازگشت به خانه، آن‌دو را تبدیل به دو دوست صمیمی می‌کند. این انیمیشن اهمیت دوستی، کارتیمی و صمیمیت را به‌خوبی برای کودکان به نمایش درمی‌آورد.

سال 1995 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 «داستان اسباب‌بازی» ماجرای اسباب‌بازی‌های یک پسربچه به‌نام اندی است. در قسمت اول این انیمیشن، گاوچرون‌وودی که محبوب‌ترین اسباب‌بازی اندی ا‌ست، به اسباب‌بازی جدیدی که وارد اتاق شده، حسادت می‌کند؛ اما گم‌شدن آن دو در خیابان و همکاری باهم برای بازگشتن به خانه، آن دو را تبدیل به دو دوست صمیمی می‌کند. این انیمیشن می‌تواند الگوی خوبی از دوستی و کار تیمی را به کودکان نمایش دهد. باتوجه به شناختی که از کودک خود دارید، می‌توانید مفهومی که از دوستی در ذهن او شکل گرفته را گسترش دهید. می‌توانید از کودکان بخواهید خودشان را جای شخصیت وودی یا بازلایت‌یر قرار دهند و راه حلی که در این ارتباط به ذهنشان می‌رسد بیان کنند.

قهرمان اصلی داستان (وودی) رفتارهای اشتباه زیادی دارد که درنهایت از آن‌ها پشیمان می‌شود. بهتر است با توجه به محبوبیت وودی برای کودکان و روحیه تقلیدپذیری آنان، در تشخیص رفتارهای درست و نادرست، آن‌ها را راهنمایی کنیم. دربارۀ علت اشتباه‌بودن دعوا، کتک‌زدن، ناسزا‌گفتن و مسخره‌کردن یکدیگر با کودکان گفت‌و‌گو کنید. زنده‌بودن اسباب‌بازی‌ها، حرکت‌کردن و حرف‌زدن آن‌ها ممکن است کودکان را دچار تخیلاتی بکند. باتوجه به شناختی که از کودک خود دارید، دربارۀ دنیاهایی که مخصوص فیلم و انیمیشن است راهنمایی‌ و کمکش کنید تا ماجراهای تخیلی را از واقعی تشخیص دهد. لازم است والدین عزیز از وجود صحنه‌هایی که روابط عاشقانۀ وودی و بو را نمایش می‌دهد، آگاه باشند.

خلاصه: این انیمیشن اهمیت دوستی و کارتیمی را به کودکان نشان می‌دهد. قهرمان داستان اشتباهاتی مرتکب می‌شود که بهتر است کودکان برای فهم اشتباهات و پشیمانی قهرمان داستان از این رفتارها راهنمایی شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اسباب‌بازی‌ها واقعاً می‌توانند حرف بزنند؟

چرا وودی با بازلایت‌یر رفتار خوبی نداشت؟ چطور بعدها به دو دوست تبدیل شدند؟

فکر می‌کنی اگر جای وودی بودی، می‌توانستی با بازلایت‌یر دوست شوی؟

رفتار پرخاشگرانۀ وودی با بازلایت‌یر چه نتایجی برایشان داشت؟

آیا اسباب‌بازی‌ها بدون کمک یکدیگر می‌توانستند به هدفشان برسند؟

اگر سایر اسباب‌بازی‌ها به وودی گوش داده و او را عجولانه قضاوت نمی‌کردند چه تأثیری بر روند داستان می‌گذاشت؟

ناسزا‌گفتن به دیگران یا مسخره‌کردن آن‌ها چه تأثیری خواهد داشت؟ اگر کسی با ما این کار را بکند، ناراحت نمی‌شویم؟

خلاصه: وودی چه رفتارهای اشتباهی نسبت به بازلایت‌یر داشت؟ آن دو چطور توانستند به دو دوست تبدیل شوند؟

داستان اثر

«داستان اسباب‌بازی» ماجرای اسباب‌بازی‌های پسربچه‌ای به‌نام «اندی» است. «وودی» بین تمام اسباب‌بازی‌ها برای اندی محبوب‌تر است، تا اینکه در روز تولد اندی، یک اسباب‌بازی فضانورد به‌نام «بازلایت‌یر» به اسباب‌بازی‌ها اضافه می‌شود. بازلایت‌یر، توجه اندی را آنقدر به خودش جلب می‌کند که حسادت وودی برانگیخته می‌شود. وودی دوست دارد با یک نقشه از دست بازلایت‌یر خلاص شود؛ اما زمانی‌که وودی و بازلایت‌یر در یک حادثه گم می‌شوند، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به خانه بازگردند. کمک وودی و باز در ماجراهایی که در راه خانه برایشان پیش‌می‌آید، آن‌ها را به دو دوست صمیمی تبدیل می‌کند.

جزئیات اثر

  1. کارگردان: John Lasseter / جان لستر.
  2. نویسنده: John Lasseter, Pete Docter / جان لستر، پت داکتر.
  3. نام تهیه‌کننده: Bonnie Arnold, Ralph Guggenheim / بونی آرنولد، رالف گاگن‌هیم.
  4. نام بازیگران: Tom Hanks, Tim Allen / تام هنکس، تیم آلن.
  5. نام شخصیت‌ها: وودی: محبوب‌ترین اسباب‌بازی اندی، او نگران است که با ورود اسباب‌بازی جدیدی به‌نام بازلایت‌یر، صاحبش او را فراموش کند. بازلایت‌یر: اسباب‌بازی جدید اندی، یک فضانورد که فکر می‌کند در مأموریت فضایی ا‌ست.
  6. کشور سازنده: آمریکا
  7. کمپانی سازنده: Pixar Animation Studios / پیکسار.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ملورین اصلانی

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

به نظر من عالی بود

بزرگسال

توسط : سمانه صمدی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

پسر من بعد از دیدن این فیلم اولین چیزی که گفت این بود که میخوام اسباب بازیمو منفجر کنم!!!

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان اسباب‌بازی ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!