• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خرس برادر ۲ (Brother Bear2)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1091 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستانی رمانتیک بین دو دوست قدیمی به نام‌های کینای و نیتا است که به‌هم علاقه‌مندند و کینای به‌خاطر اشتباهش تبدیل به یک خرس شده است. آن‌ها با پشت‌سرگذاشتن اتفاقات و حوادثی در پایان داستان به‌هم می‌رسند. این انیمیشن محصول آمریکا در سال 2006 و به کارگردانی بن گلوک است.

ژانر : علمی و تخیلی ماجراجویی موزیکال

سال 2006 73 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان «خرس برادر 2» به موضوع شکار حیوانات با نگاهی عمیق پرداخته است. اگر فرزندتان قسمت اول این داستان را ندیده، ممکن است سردرگم و گیج شود. بهتر است حداقل قصه‌ی قسمت اول را برای کودکتان شرح دهید.

کینای پسری است که به‌خاطر کشتن یک خرس تنبیه می‌شود و به خرس تبدیل می‌شود حالا دنیا را از دید یک حیوان می‌بیند. متوجه نگرانی‌ها و خطراتی که حیوانات را تهدید می‌کند می‌شود. او درگیر یک رابطه‌ی عاشقانه با دختری به نام نیتا می‌شود ولی به‌خاطر شمایل جدیدش نمی‌تواند با او ازدواج کند.

رابطه‌ی عاشقانه‌ی بین نیتا و کینای ممکن است سبب کنجکاوی در کودکتان شود. اگر کودکتان دراین‌باره سوالی از شما پرسید، سعی کنید با آرامش اطلاعاتی درخور سن کودکتان به او بدهید.

تبدیل‌شدن یک انسان به یک خرس احتمالاً برای کودکتان عجیب به نظر می‌رسد. سعی کنید درباره‌ی تفاوت‌های دنیای واقعی و دنیای داستان‌ها با فرزندتان گفت‌وگو کنید و به آن‌ها گوشزد کنید که انیمیشن ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده‌ی داستان است.

نیتا در کودکی مادرش را از دست داده است و در روز عروسی‌اش دلتنگ او می‌شود. پدرش به او می‌گوید که مادرت الان اینجاست در قلب تو.

ازدست‌دادن مادر ممکن است سبب نگرانی و اضطراب در کودکتان شود. مقایسه و شبیه‌دانستن انسان‌ها و حیوانات که در داستان شکل گرفته است امری اشتباه است و ممکن است سبب تنزّل شأن و مرتبه‌ی انسان‌ها در نظر کودکان شود.

طی داستان اتفاقات را به ارواح ربط می‌دهند و از ارواح خواسته‌های خود را می‌خواهند. این امر ممکن است باعث درک و فهم اشتباه کودکان از آموزه‌های دینی شود.

خلاصه: کینای و نیتا درگیر یک رابطه‌ی عاشقانه هستند، ولی به‌خاطر شمایل کینای آن‌ها قادر نیستند باهم ازدواج کنند. ممکن است کنجکاوی فرزندتان در این حوزه افزایش یابد. اطلاعاتی درخور سن فرزندتان به او بدهید. درخواست از ارواح ممکن است سبب ترس و حتی بدگمانی به آموزه‌های دینی شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روند داستان را از کودکتان بپرسید. این امر موجب می‌شود کودکتان فهم درستی از سیر داستان پیدا کند. بهتر است اگر قسمت اول داستان را مشاهده نکرده خلاصه‌ای از داستان را برایش شرح دهید.

دیالوگ پدر نیتا درباره‌ی همسرش موضوع خوبی برای گفت‌وگو با کودکتان درباره‌ی عشق و محبت است. وقتی نیتا در مراسم عروسی‌اش دلتنگ مادر می‌شود پدرش به قلبش اشاره می‌کند و به او می‌گوید که مادرت الان اینجاست.

به آن‌ها گوشزد کنید که پدر و مادر حتی وقتی کنار فرزندانشان نیستند، در قلب و یاد آن‌ها باقی خواهند ماند. این امر باعث آرامش‌خاطر در کودکتان می‌شود. از فرزندتان بپرسید تفاوت انسان‌ها و حیوانات در چیست؟ این سوال باعث می‌شود فهم درستی از تفاوت‌ها پیدا کند.

از او بپرسید چرا کینای قید ازدواج با نیتا و تبدیل به انسان‌شدن را زد و در کنار کودا ماند؟ این سوال باعث درک مفهوم ازخودگذشتگی و فداکاری در فرزندتان می‌شود. از او بپرسید چرا نیتا حاضر شد تبدیل به خرس شود؟

از آن‌ها بپرسید آیا ارواح می‌توانند بدون اذن و اجازه‌ی خداوند کاری کنند و حتی آن‌ها به تنهایی قادرند کاری کنند؟ این سوال جایگاه پروردگار را برای کودکان روشن می‌کند.

آیا شکار بدون دلیل و از سر خوش‌گذرانی درست است؟ انسان‌ها در چه زمان‌هایی مجازند شکار کنند؟

 

خلاصه: خلاصه‌ای از قسمت اول را برای کودکتان شرح دهید تا فهم درستی از داستان پیدا کند. انسان‌ها در چه صورتی مجاز به شکارند؟ این سوال باعث می‌شود که فرزندتان متوجه شود انسان‌ها برای خوش‌گذرانی مجاز به شکار نیستند.

داستان اثر

قصه از جایی آغاز می‌شود که کینای به همراه کودا در راه سفر به کوه کروبری برای خوردن تمشک هستند. کینای پسری سرخ‌پوست است که در قسمت اول این داستان بر اثر اتفاقی به خرس تبدیل شده است و با کودا که یک خرس کوچولوست زندگی می‌کند.

ازسوی‌دیگر، نیتا که در قسمت اول دوست و هم‌بازی کینای بود حالا بزرگ شده است و قصد ازدواج با یکی از اهای روستا را دارد ولی در زمان اجرای مراسم عروسی سنگی بزرگ به پایین پرت می‌شود و باعث ایجاد شکاف زمین بین نیتا و نامزدش می‌شود. جادوگر روستا به او می‌گوید که دلیل این امر پیوندی است که سال‌ها پیش بین نیتا و کینای ایجاد شده است و او با هیچ کس دیگری نمی‌تواند ازدواج کند، مگر اینکه حداکثر تا سه روز همراه با کینای در آبشار کوکانی گردنبندی را که کینای به او یادگاری داده است را بسوزانند.

نیتا به‌دنبال کینای می‌رود و سرانجام او را پیدا می‌کند و از او می‌خواهد که به او کمک کند و همراه او بیاید تا نیتا بتواند ازدواج کند. کینای که به نیتا علاقه‌مند است ابتدا نمی‌پذیرد، ولی علاقه‌ی او باعث می‌شود که ناراحتی نیتا را تاب نیاورد و با او همراه شود. پس آن‌ها باتفاق کودا به سمت آبشار کوکانی راه می‌افتند. در مسیر اتفاقات ناگواری برای آن‌ها می‌افتد، ولی جان سالم به در می‌برند. علی‌رغم بی‌میلی کینای به قطع پیوند بین خودش و نیتا آن‌ها گردنبند را سوزاندند و از هم جدا شدند.

نیتا به روستا بازگشت، ولی متوجه شد که علاقه‌ی او به کینای بیش از یک علاقه‌ی ساده و دوستانه است. کودا کوچولو هم وقتی متوجه شدّت علاقه‌ی کینای به نیتا شد، مخفیانه به روستا می‌رود تا نیتا را مطّلع کند. اهالی روستا با دیدن کودا وحشت‌زده می‌شوند و به‌دنبال دورکردن او از روستا هستند که با کینای مواجه می‌شوند.

کینای برای نجات جان کودا به‌دنبال او می‌آید و او را فراری می‌دهد، ولی خودش در اثر درگیری با یکی از روستاییان از بالای کوه سقوط می‌کند. نیتا به‌دنبال او می‌رود و از ارواح می‌خواهد که او را هم مثل کینای کنند تا با او ازدواج کند. پس او هم تبدیل به خرس می‌شود و با کینای ازدواج می‌کند و به همراه کودا یک خانواده تشکیل می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: بن گلاک_ Ben Glock

شخصیت‌ها:

کینای: پسری از قبیله‌‎ی سرخ‌پوستان که طی یک حادثه و نفرین به خرس تبدیل می‌شود. او با یک خرس کوچولو به نام کودا زندگی می‌کند. در طی داستان با دوست قدیمی‌اش، نیتا، همراه می‌شود و درنهایت با او ازدواج می‌کند.

نیتا: دختری مهربان و شجاع از قبیله‌ی سرخ‌پوستان و دوست قدیمی کینای است. او در پایان داستان با خواست خودش تبدیل به خرس می‌شود و با کینای ازدواج می‌کند.

کودا: خرس کوچولویی که مادرش توسط یک شکارچی کشته شده است و همراه با کینای زندگی می‌کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی

جوایز و افتخارات: نامزد بهترین نویسندگی در سال 2007

مخاطب اثر: کودک-نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خرس برادر ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!