• امروز : 16 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جدا نشدنی‌ها (دوستان جدانشدنی) (The Inseparables)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

9749 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

انیمیشن محصول مشترک کشورهای بلژیک، فرانسه و اسپانیا است. داستان درباره ماجراجویی یک عروسک خیمه‌شب‌بازی به نام دان است که دوست دارد یک قهرمان باشد. او که همیشه نقش دلقک را بازی می‌کرد، برای اثبات اینکه می‌تواند نقش قهرمان را بازی می‌کند، راهی ماجراجویی در شهر می‌شود تا به دنیا ثابت کند که یک قهرمان است. ویژگی مهم دان، خیالپردازی بی حد و حصر اوست که هم آسیب‌های خیالپردازی را نشان می‌دهد و هم فواید آن را. اهمیت خلاقیتی که از خیال‌پردازی نشات می‌گیرد، توجه به استعدادهای درونی و پرهیز از روزمرگی، اهمیت دوستی‌ها و همینطور ارزش داشتن یک خانواده از پیام‌های خوب این اثر است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2023 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 8 سال؟

میزان خشونت، ترس و ناهنجاری اثر پایین است. سکانس‌های فانتزی اثر بسیار است و همین موجب می‌شود تا تماشا آن را برای بچه‌های زیر 8 سال مناسب ندانیم. داستان پیچیدگی خاصی ندارد. شخصیت‌های منفی، پلید و شیطانی نمایش داده می‌شوند و به عقوبت کار خود نیز می‌رسند که برای بچه‌های بالای 8 سال کاملا ملموس و قابل درک است. پیام‌های اثر نیز به راحتی قابل درک و دریافت هستند.

نقش ما چیست؟

می‌توانیم درباره شخصیت‌های داستان و پیام‌های آن با فرزندان خود گفتگو کنیم و از آن‌ها بخواهیم داستان را یکبار برایمان تعریف کنند. گفتگو را می‌توانیم با این پرسش‌ها آغاز کنیم: به نظر تو دان یک قهرمان است؟ قهرمان واقعی چه شکلی است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ اشتباه دان چه بود؟ می‌توانی یک داستان خیالی برایم تعریف کنی؟ شخصیت‌های منفی داستان (آدم بدها) چه عاقبتی داشتند؟ راز موفقیت دان و داگی داگ چه بود؟ عروسک‌ها برای اینکه از دزدها نترسند چه کار کردند؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دان: یک عروسک خیمه‌شب‌بازی که سودای قهرمان‌شدن دارد. دان بسیار خیالپرداز است.

دی جی داگی داگ: یک عروسک موزیکال سگ که با دان در ماجراجویی‌اش همراه می‌شود.

دی: یک عروسک خیمه‌شب‌بازی دختر که دوست ندارد همیشه نقش یک دختر ضعیف را بازی کند.

آلفونسو: یک عروسک خیمه‌شب‌بازی که همیشه نقش قهرمان را بازی می‌کند.

داستان اثر:

دان که همیشه در گروه نمایش خیمه‌شب‌بازی نقش دلقک را بازی می‌کند از این موضوع خسته شده و دوست دارد نقش یک قهرمان را بازی کند اما دوستانش این اجازه را به او نمی‌دهند و معتقدند که او به درد این نقش نمی‌خورد! اما دان معتقد است که یک بازیگر است و همه جور نقشی می‌تواند بازی کند. دوستانش او را مسخره می‌کنند به همین علت دان تصمیم می‌گیرد به دنیای واقعی برود و قهرمان‌بودن خود را به همه ثابت کند. او راهی شهر می‌شود و به هر کسی که نیاز به کمک دارد، کمک می‌کند و سعی دارد او را نجات دهد تا قهرمان شود اما چندان هم موفق نیست تا اینکه متوجه می‌شود دوستانش توسط دو نفر، دزدیده شده‌اند بنابراین تصمیم می‌گیرد نجاتشان دهد. او با کمک دی جی داگی داگ، عروسکی که در شهر با او همراه شده و یک اسب، دوستانش را نجات می‌دهد و ثابت می‌کند که یک قهرمان است.

جزئیات اثر

کارگردان: Jeremie Degruson نویسنده:Joel Cohen Alec Sokolow تهیه‌کننده:Matthieu Gondinet, Matthieu Zeller بازیگران:Eric Judor Jean-Pascal Zadi Ana Girardot Chris Marques Laurence Huby, Jean-François Lescurat Bernard Bollet کشور سازنده:بلژیک، فرانسه، اسپانیا شرکت سازنده:A Contracorriente Films Beside Productions Octopolis nWave Pictures مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جدا نشدنی‌ها (دوستان جدانشدنی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!