• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تینکربل و گنجینه‌ی گمشده ( Tinker Bell and the Lost Treasure )

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2562 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن از سری داستان‌های «تینکربل» است. در این قسمت، تینکربل به‌دنبال گنجینه‌ای گمشده است. گنجینه‌ای که همان دوستی واقعی و بخشش است، نه جواهرات و چیزهای جادویی! این قسمت نیز عاری از خشونت و ترس است که در سال 2009 در آمریکا و مناسب برای کودکان بالای 7 سال ساخته شده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2009 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز بهتر است بدانید که رابطه‌ی دوستی که در این انیمیشن تعریف شده و در طول داستان به آن بسیار ارج نهاده شده است، رابطه‌ دوستی یک دختر با یک پسر است. البته هیچ مفهومی به غیر از یک دوستی کودکانه و کمک به یکدیگر در داستان دیده نمی‌شود.

پیچیدگی داستان، خیالی‌بودن شخصیت‌ها و به‌طورکلّی سرزمین پری‌ها و کار‌های عجیب‌وغریبی که انجام ‌می‌دهند می‌تواند ابهاماتی در ذهن کودکان ایجاد کند و آن‌ها نتوانند کلّیت داستان را به‌خوبی درک کنند. بنابراین بهتر است به هنگام تماشای انیمیشن درکنار فرزندانتان باشید تا به سوالات و ابهاماتشان درباره‌ی داستان پاسخ دهید.

خلاصه: پیچیدگی داستان، خیالی‌بودن شخصیت‌ها و کلّیت داستان ممکن است ابهاماتی در ذهن کودکان ایجاد کنید که بهتر است دراین‌باره با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا دعوای تینکربل با ترنس بر سر شکستن سنگ عصا درست بود؟ آن هم درحالی‌که ترنس فقط قصد کمک داشت و تا آن روز بسیار به تینکربل کمک کرده بود. اگه تو جای تینکر بودی چکار می‌کردی؟

به نظرت تینکربل نباید بیشتر دقت می‌کرد تا عصا نشکنه و آیا مقصر خودش بود؟ آیا بی‌نظمی تینکر نقشی در تمام این اتفاقات نداشت؟

به نظرت آینه‌ی جادویی وجود داره؟ یا اینکه بهتره به‌جای تکیه بر خیالات، به توانایی خودمون تکیه کنیم؟ مثل تینکر که با خلاقیت و هوشش یک وسیله‌ی جدید ساخت.

آیا تینکر کار درستی کرد که از ترنس کمک خواست؟ آیا دو تا مغز بهتر از یک مغز کار می‌کنه؟ یعنی کار گروهی بهتره یا تک‌روی و خودخواهی؟

درباره‌ی بخشش و گذشت با فرزندان خود صحبت کنید و بپرسید اگه تینکر از اول ترنس رو بخشیده بود آیا این مشکلات پیش می‌اومد؟

خلاصه: درباره‌ی رفتارهای تینکر، تلاش او، دوستی و بخشش با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

این انیمیشن از سری انیمیشن‌های «تینکربل» است که داستان پری‌ها را روایت می‌کند. در این قسمت، تینکربل مأمور ساخت یک عصای سلطنتی می‌شود که قرار است سنگ ماه روی آن قرار بگیرد.

پریان هر سال رسیدن فصل پاییز را جشن می‌گیرند و امسال این جشن مقارن شده با برداشت محصول مهتاب آبی! وقتی مهتاب آبی کامل می‌شود و به سنگ ماه می‌تابد، گرد سحرآمیز آبی تولید می‌شود که درخت گردپاش از آن تغذیه می‌کند و گرد پری‌ها را تولید می‌کند.

برای ساخت عصا، ترنس که بهترین دوست تینکر است و یک پری پسر است بسیار به او کمک می‌کند. اما در طی یک اتفاق ترنس باعث شکسته‌شدن عصای ساخته‌شده‌ می‌شود. تینکر با ترنس دعوا می‌کند و او را از خانه‌اش بیرون می‌کند. وقتی ترنس می‌رود با افتادن یک وسیله روی سنگ ماه، آن نیز می‌شکند؛ سنگ ماهی که لنگه‌اش وجود ندارد.

تینکر متوجه می‌شود که یک آینه‌ی جادویی در دل یک کشتی شکسته وجود دارد که تنها یک آرزو را برآورده می‌کند. تینکر برای پیداکردن آینه یا همان گنج گمشده به سفر می‌رود. بالاخره پس از سختی‌های فراوان، تینکر موفق می‌شود آینه را بیابد، اما این فرصت را هم از دست می‌دهد. ترنس خود را به او می‌رساند و با برداشتن یک تکه الماس از میان جواهرات کشتی، آن‌دو با کمک هم، یک عصای سلطنتی می‌سازند که سنگ ماه آن تکه‌تکه است و نور از میان الماس به آن می‌تابد.

درنهایت این کار آن‌ها مورد تحسین ملکه و سایرین قرار می‌گیرد. تینکر متوجه می‌شود که این دوستی‌ها هستند که پایدارند و با جادو نمی‌توان به خواسته‌ها و آرزوها رسید.

جزئیات اثر

کارگردان: Klay Hall

نویسنده: Klay Hall ,Evan Spiliotopoulos

تهیه کننده: Sean Lurie

بازیگران: Mae Whitman, Jesse McCartney, Jane Horrocks, John DiMaggio, Anjelica Huston

شخصیت‌ها:

تینکربل: پری تعمیرکاری که وظیفه‌ی ساخت عصای سلطنتی را بر عهده دارد. تینکربل نقش اول داستان است و داستان بر محور او می‌چرخد. تینکر بسیار باهوش، کنجکاو، ماجراجو و خلاق است.

ترنس: یک پری پسر است که شغلش گردپاشی است. او بهترین دوست تینکربل است که در ساخت عصا تا انتهای داستان به او کمک می‌کند.

ملکه کلاریون: ملکه‌ی سرزمین فیکسی هالو، سرزمین پریان، است. ملکه مهربان و آرام است و به تینکربل برای ساخت عصای سلطنتی اعتماد می‌کند.

پری مری: مسئولیت پری‌های تعمیرکار با پری مری است. پری مری به ملکه پیشنهاد می‌دهد تا تینکربل را مأمور ساخت عصای سلطنتی بکند.

شب‌پره: یک شب‌پره که در طول مسیر با تینکربل دوست می‌شود و با نور خود و شیطنت‌هایش به تینکر بسیار کمک می‌کند. در پایان داستان، ملکه از او بابت کمک به تینکر تشکر می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Picture

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تینکربل و گنجینه‌ی گمشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!