• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تور جهانی ترول‌ ها (Trolls World Tour)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3891 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در «تور جهانی ترول‌ها» یک ترول از سرزمین راک، سعی دارد انواع موسیقی را از بین ببرد و راک را تنها موسیقی جهان ترول‌ها کند؛ اما ملکه پاپی از سرزمین ترول‌های پاپ، جلوی او را می‌گیرد و همه را متقاعد می‌کند که تفاوت سلیقۀ یکدیگر را در موسیقی بپذیرند و مانند گذشته‌ها دور هم جمع شوند. این انیمیشنِ شاد و موزیکال، با وجود صحنه‌های متعدد آواز و رقص در سرزمین ترول‌ها، احترام به سلیقه‌های متفاوت و پذیرش مخالفت‌ها را نمایش می‌دهد.

سال 2020 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها»، روابط دوستانه و کنارآمدن با سلیقه‌های متفاوت را به خوبی نمایش می‌دهد. گفتگو با کودکان دربارۀ این پیام می‌تواند مؤثر باشد؛ به‌ویژه در سنینی که روابط اجتماعی‌شان درحال گسترده شدن است. اگر فکر می‌کنید ممکن است کودک شما متوجه تغییر عقاید شخصیت‌ها و پیام نهایی داستان نشود، با پرسش کردن و گفتگو  دربارۀ روند داستان او را راهنمایی کنید. صحنه‌هایی که شخصیت بارب و راکرها، ترول‌ها را به زامبی تبدیل می‌کنند و سرزمین آن‌ها را به خطر می‌اندازند، ممکن است برای کودکان ترسناک باشد. هرچند فانتزی بودن اثر و پایان خوش آن از شدت ترسناک بودن کم می‌کند، اما درصورت ترس فرزندانتان می‌توانید با آن‌ها همدلی کنید و برای غلبه کردن بر ترس به آن‌ها راه حل دهید. به شجاعت پاپی اشاره کنید و آن‌ها را تشویق کنید تا پایان خوش داستان و تغیر شخصیت‌های منفی را تماشا کنند. در این انیمیشن، موسیقی موضوع مهمی است و صحنه‌های زیادی از آهنگ و شادی ترول‌ها با موسیقی دیده می‌شود. این محتوا ممکن است کودکان را به سمت موسیقی تشویق کند. اگر این موضوع را برای فرزندانتان نمی‌پسندید در انتخاب محتوا دقت کنید.

خلاصه: نمایش مؤثر دوستی و کنارآمدن باهم می‌تواند آموزنده باشد. کودکان را در فهم تغییر عقاید و پیام نهایی راهنمایی کنید. به نمایش پرتکرار آهنگ و رقص، احتمال ترس کودکان از راکر ها و خطرات داستان دقت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در جهان ترول‌ها چه ویژگی‌های دوست داشتنی وجود داشت؟

ملکه پاپی چه اشتباهاتی انجام داد؟ چه جیزی باعث قهر برنچ و پاپی شد؟

چرا برنچ بااین‌که مخالف سفر کردن بود، با پاپی همراه شد؟ دوستان نسبت به هم چه وظایفی دارند؟

اشتباه بارب چه بود؟

ترول‌ها از این ماجراها چه درسی گرفتند؟

برای دوستی لازم است همۀ نظرات شبیه هم باشد؟ اگر دوستان با نظر هم مخالف باشند باید چه‌کار کنند؟

خلاصه: پاپی و بارب برای متحد شدن ترول‌ها چه نظری داشتند؟ نظر کدام‌یک درست بود؟

داستان اثر

ترول‌ها برای مدت طولانی کنار هم زندگی کرده‌اند و درکنار هم سبک‌های متفاوتی از موسیقی را به وجود آورده‌اند؛ اما تفاوت سلیقۀ آن‌ها دربارۀ سبک‌های موسیقی، باعث می‌شود از یکدیگر جدا شوند و هرکدام با سبک مورد علاقۀ خودشان در سرزمین جداگانه‌ای زندگی کنند. پس از سال‌ها ملکه بارب، که ملکۀ راکرهاست، سعی می‌کند با دزدیدن سیم‌های موسیقی هر سرزمین، آن‌ها را نابود کند و موسیقی راک را تبدیل کند به تنها موسیقیِ جهان ترول‌ها. اما ملکه پاپی که ملکۀ سرزمین پاپ‌هاست، روش دیگری برای متحد کردن دوبارۀ ترول‌ها دارد. او سعی دارد ترول‌ها را باردیگر دور هم جمع کند و آن‌ها را متقاعد کند که تفاوت سلیقۀ یکدیگر را بپذیرند. ملکه بارب، موفق می‌شود شاه و ملکه‌های تمام سرزمین‌ها و همچنین پاپی را زندانی کند. او با بستن سیم‌های موسیقی همۀ سرزمین‌ها به گیتار راک و نواختن آن، یکی یکی آن‌ها را تبدیل به زامبی‌هایی می‌کند که فقط راک می‌نوازند. دوستان پاپی قبل از این‌که او توسط ملکه بارب تبدیل به زامبی شود، به کمکش می‌آیند. پاپی گیتار راک و تمام سیم‌های موسیقی را از بین می‌برد و همۀ موسیقی‌ها نابود می‌شوند. ترول‌های سرزمین‌های مختلف، بار دیگر درکنارهم موسیقی را از نو می‌سازند و از باهم بودن سبک‌های مختلف موسیقی لذت می‌برند.

جزئیات اثر

کارگردان: والت دورن، دیوید پی اسمیت - Walt Dohrn, David P. Smith

نویسنده: جاناتان آیبل - Jonathan Aibel

نام تهیه کننده: جینا شی - Gina Shay

نام بازیگران: آنا کندریک، جاستین تیمبرلیک، ریچل بلوم - Anna Kendrick, Justin Timberlake, Rachel Bloom

نام شخصیت ها:

پاپی: ملکۀ شاد ترول‌های پاپ. او سعی می‌کند یک‌بار دیگر ترول‌های مختلف را با هم متحد کند.

برنچ: دوست وفادار پاپی که او را تنها نمی‌گذارد.

بارب: ملکۀ ترول‌های راک. او قصد دارد با نابود کردن همۀ انواع موسیقی، راک را تبدیل کند به تنها موسیقی مقبول همۀ ترول‌ها.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: دریم ورکز - DreamWorks Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تور جهانی ترول‌ ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!