• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تعطیلات ویژه: جنگ ستارگان لگو (The Lego Star Wars Holiday Special)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1211 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشنی ماجراجویی، اکشن و کوتاه که مبارزه‌هایی فانتزی را نمایش می‌دهد. این اثر، محصول سال 2020 است. درباره‌ی ماجراجوییِ «ری» در روز زندگی است و به‌جای اینکه از ابتدای جشن، در مراسم روز زندگی حاضر شود، به ماجراجویی در معبد کوردوکو می‌رود. این انیمیشن، در کنار صحنه‌هایی از درگیری فانتزی، الگو و پیام‌های مثبت قابل توجهی نیز به مخاطب ارائه می‌کند.

 
سال 2020 44 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شخصیت‌های این انیمیشن، عروسک‌های کمپانی لگو هستند که هرکدام شخصیت‌های متفاوتی دارند. این انیمیشن در کنار تمام آموزه‌های مثبت و الگوهای خوبی که برای فرزندتان دارد، می‌تواند در او میل به داشتن عروسک‌های لگویی ایجاد کند. به عبارت بهتر، این انیمیشن و دیگرقسمت‌های داستان‌های لگو، بازی تبلیغاتی شرکت لگو برای مخاطب است. آنچه لازم است والدین بدانند این است که خشونت و ترس و ناهنجاری موجود در این انیمیشن، شدت بالایی ندارند و به‌صورت فانتزی است.

اینکه عروسک‌ها در حقیقت زنده هستند یا نه، ممکن است برای کودکانِ زیر هفت‌سال و کودکانی که هنوز نمی‌توانند میان تخیل و واقعیت تمایز قائل شوند، سؤالاتی ایجاد کند. این داستان، جابه‌جایی‌های زیادی در زمان و سکانس‌های متفاوت را نمایش می‌دهد که ممکن است فرزندتان را در فهمیدن روند داستان، اذیت کند. توصیه می‌شود برای اینکه متوجه داستان انیمیشن بشود، از او بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و به او در تکمیل داستان کمک کنید. توصیه می‌شود درباره‌ی ویژگی‌های هریک از شخصیت‌ها و پیام‌های مثبت داستان با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: جابه‌جایی‌هایی که در این انیمیشن رخ می‌دهد، ممکن است فهم داستان را برای فرزندتان مشکل کند، توصیه می‌شود درباره‌ی سیر داستان با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از او بخواهید داستان انیمیشن را برایتان بازگو کند و در جاهایی که متوجه نشده است، به او کمک کنید تا متوجه سیر داستان بشود. از او بپرسید، «ری» و  دیگرشخصیت‌های داستان، چه ویژگی‌هایی داشتند؟

با فرزندتان درباره‌ی آداب و رسوم و جشن‌های اصلی فرهنگمان گفت‌وگو کنید.

به سؤالاتی که درباره‌ی انیمیشن برایش ایجاد شده است، با صبر و حوصله پاسخ بدهید و تخیلات او را بشنوید.

خلاصه: درباره‌ی الگوها و پیام‌های مثبت داستان با او گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

انیمیشن «تعطیلات ویژه: جنگ ستارگان لگو»، انیمیشنی کوتاه درباره‌ی اتفاقاتی است که در «روز زندگی» برای لگوها رخ می‌دهد. «ری» که یک جِدای است، برای اینکه مشکل آموزش‌هایش به «فین» را بفهمد، به «معبد کوردوکو» می‌رود و با کلید می‌تواند در زمان سفر کند. در این ماجراجویی، «یودا»، استاد بزرگ جدای را، ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود مشکلش تنها با دانش حل نمی‌شود، بلکه تمرین و رابطه خوب با شاگرد و دوستانش و همکاری با آنان، نیروی آن‌ها را بیشتر می‌کند. او متوجه می‌شود با گروه‌شدن می‌توانند علیه دشمنانِ آرامش کهکشان، قدرتمندتر باشند و آن‌ها را شکست دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ken Cunningham / کن کانینگهام

نویسنده: David Shayne / دیوید شاین

نام تهیه‌کننده: Daniel Cavey, Jason Cosler / دانیل کاوی، جیسون کاسلر

نام بازیگران: Helen Sadler, Eric Bauza, Omar Benson Miller, Matt Sloan / هلن سادلر، اریک بوزا، امر بنسون میلر، مت اسلون

نام شخصیت‌ها:

ری: دختری که یک جِدای است. او به فین آموزش می‌دهد تا یک جدای شود. ری باوجود اینکه به کتاب‌های جدای کاملاً مسلط است؛ اما در آموزش فین به مشکل برخورده است،

فین: لگوی سیاه‌پوستی که شاگرد ری است و در مسیر جدای‌شدن به مشکل برخورده است،

یودا: استاد بزرگ جدای که در موفق‌شدنِ ری، به او کمک و او را راهنمایی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disney / دیزنی پلاس

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تعطیلات ویژه: جنگ ستارگان لگو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!