• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بر آب رفته ( Flushed Away)

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3960 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بر آب‌رفته» یکی از انیمیشن‌های کمپانی مشهور «Dream Works» است. این انیمیشن داستان موشی خانگی به نام رودی را روایت می‌کند که در خانه‌ای مرفه زندگی می‌کند و نا‌خواسته به فاضلاب می‌افتد و در آنجا با شهری پرجمعیت از موش‌ها روبه‌رو می‌شود. رودی تلاش می‌کند تا به خانه‌اش برگردد و در این مسیر دوستانی پیدا می‌کند و با دشمنانی روبه‌رو می‌شود که تمام این‌ها، تعقیب‌وگریز‌های هیجان‌انگیزی را به‌دنبال می‌آورد.

سال 2006 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند انیمیشن «بر آب‌رفته» ماجراجویی موشی خانگی را در فاضلاب شهری لندن به تصویر می‌کشد. توصیه می‌شود درباره‌ی علت قلدری‌هایی که در انیمیشن اتفاق می‌افتد و جایگزین‌های این رفتار، با فرزند خود گفت‌وگو کنید؛ برای مثال در صحنه‌ای که سید، رودی را به فاضلاب می‌اندازد، درباره‌ی علت این کار با کودک خود صحبت کنید و از او بخواهید درباره‌ی رفتار‌هایی که می‌تواند جایگزین خشونت باشد فکر کند.

درباره‌ی پیامد‌ها و مضراتی که خشونت‌های مشهودی را در انیمیشن به‌وجود آورده است، با فرزند خود گفت‌وگو کنید. اگر فرزند شما از قسمتی از انیمیشن ترسید یا به هیجان آمد، این احساس او را دست‌کم نگیرید و تلاش کنید درباره‌ي احساسش با او صحبت کنید.

خلاصه: توصیه می‌شود درباره‌ی علت قلدری‌هایی که در انیمیشن اتفاق می‌افتد و جایگزین‌های این رفتار، با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

باوجود اینکه رودی هم می‌خواست به سید آسیب بزند، به‌نظرت پرت‌کردن رودی به فاضلاب توسط سید کار درستی بود؟ تلافی‌کردن چه بدی‌هایی دارد؟

به‌نظرت آن همه دعوا و درگیری بر سر یک تکه‌جواهر، ارزشش را داشت؟

آیا ریتا کار درستی می‌کرد که وقتی رودی به کمکش نیاز داشت، قصد داشت او را تنها بگذارد؟

خلاصه: آیا ریتا کار درستی می‌کرد که وقتی رودی به کمکش نیاز داشت، قصد داشت او را تنها بگذارد؟

 

داستان اثر

«بر‌ آب‌رفته» داستان موشی خانگی به نام «رودی» است که در رفاه و نعمت، در خانه‌ی بزرگی در «لندن» زندگی می‌کند و خانواده‌ای ثروتمند از او نگهداری می‌کنند. صاحبان خانه به سفر می‌روند و رودی را تنها می‌گذارند. همزمان موشی ولگرد از چاه آشپزخانه، داخل خانه می‌شود و رودی را به درون چاه توالت پرت می‌کند و سیفون را روی او می‌کشد. رودی به فاضلاب می‌افتد. او در آنجا شهر بزرگی را می‌بیند که پر از موش است. یکی از موش‌ها به او می‌گوید تنها راه خروج از فاضلاب این است که خودش را به قایق «جیمی‌داگر» برساند. ناخدای این کشتی کوچک، موشی به نام «ریتا» است. گروهی از موش‌های تبهکار به دنبال ریتا و «یاقوتی» هستند که همراه اوست. موش‌ها رودی و ریتا را دستگیر می‌کنند و پیش رئیسشان که قورباغه‌ای به نام «تاد» است، می‌برند. تاد می‌خواهد موش‌ها را نابود کند. ریتا و رودی پس از تعقیب‌وگریز‌های زیاد از دست او فرار می‌کنند. در این مسیر ریتا و رودی اختلافاتشان را کنار می‌گذارند و با هم دوست می‌شوند. ریتا کمک می‌کند تا رودی به خانه‌اش برسد و رودی هم یاقوتی واقعی به ریتا می‌دهد تا بتواند خرج خانواده‌اش را تأمین کنند. درنهایت رودی تصمیم می‌گیرد دوباره به فاضلاب برگردد و در کنار سایر موش‌ها زندگی کند و جان آن‌ها را از دست تاد نجات بدهد.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Sam Fell, David Bowers / سام فیل، دیوید باورز

نویسنده / مترجم: Ian La Frenais / ایان لافرینیز

نام تهیه‌کننده: David Sproxton / دیوید اسپراکستون

نام بازیگران: فانتزی، ماجراجویی

نام شخصیت‌ها:

رودی: موشی خانگی و تنها که در خانه‌ای بزرگ در محله‌ای به نام کنزیگتون در کنار خانواده‌ای ثروتمند در لندن زندگی می‌کند. او توسط موش ولگردی ازطریق سیفون توالت به فاضلاب می‌افتد،

ریتا: موش مؤنثی که در فاضلاب قایق‌رانی می‌کند. او فرزند بزرگ یک خانواده‌ی پرجمعیت است و برای کمک‌کردن به خرج خانواده، به دنبال یاقوتی گران‌بهاست. ریتا در مسیر با رودی دوست می‌شود،

تاد: قورباغه‌ی بزرگی که یک باند تبهکار دارد و می‌خواهد شهر موش‌های فاضلاب را خراب کند و از ابتدا گروهش را به‌دنبال ریتا می‌فرستد تا یاقوت را از او پس بگیرد،

سید: موشی که رودی را به درون فاضلاب می‌اندازد.

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان

کمپانی سازنده: Dream works

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بر آب رفته

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!