• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ایکابود و آقای تاد (The Adventures of Ichabod and Mr. Toad)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6680 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +

 ماجراهای ایکابود و آقای تاد، برگرفته از افسانه سوار بی سر اثر واشینگتون اروینگ و باد در درختان بید نوشته کنت گراهام، در ادبیات انگلیسی است. این مجموعه دو داستان به صورت جداگانه دارد و  در سال 1949 در ژانر خانوادگی، فانتزی، کمدی ساخته شده است. آقای تاد برای رده سنی +6 و ایکابود در رده سنی +12 به همراه والدین بلامانع است. این مجموعه دو داستانی موزیکال است.

ژانر : فانتزی کمدی

سال 1949 68 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ماجراهای ایکابود و آقای تاد، برگرفته از دو اثر مشهور در ادبیات انگلستان است به نام های سوار بی سر و باد در درختان بید. این دو اثر با دو قصه مجزا، بیانگر مفاهیمی نظیر طمع ، حرص و آز ، دروغگویی و نادیده گرفتن مفهوم اصلی زندگی است. آقای تاد با یک جنون افراطی تلاش می‌کند تا دارایی هایی را به دست بیاورد که از حد طبیعی فراتر است و ایکابود نیز با حفظ ظاهری موجه و نجیب، تلاش می‌کند دیدگاه مردم را نسبت به خود مثبت نگه دارد در حالی که شخصیت حقیقی او اینگونه نیست. توصیه می‌شود که کودکان زیر 12 سال ایکابود را تماشا نکنند و در رده سنی +12 نیز در صورت لزوم حتما به همراه والدین انیمیشن را تماشا کنند. پس از پایان انیمیشن آقای تاد، برای فرزندتان در خصوص عواقب زیاده خواهی و قانع نبودن به حق خود توصیح بدهید. و نیز روابط دوستانه و دلسوزانه دوستان آقای تاد با برای او به عنوان دوستان خوب مثال بزنید. به دلیل رفتارهای زننده تاد، او اعتبار خود را از دست می‌دهد. خلاصه: گاهی عظیم ترین ثروت ها و مشهور ترین افراد نیز می‌توانند با رفتارهای زننده و نامتعارف باعث بشوند که اعتبارشان برای همیشه نزد مردم از بین برود. پس انسان باید همواره مراقب رفتار و گفتار خود در جامعه باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر آقای تاد برای داشتن آن ماشین طمع نمی‌کرد، آیا همه آن دردسرها اتفاق می افتادند؟

اگر موشی و موش کور از تاد حمایت نمی‌کردند چه اتفاقی می افتاد؟

اگر گورکن نیز مانند آقای تاد رفتار می‌کرد چه اتفاقی برای اموال و دارایی های تاد می افتد؟

ایکابود که در نزد مردم چهره موجهی دارد، در حقیقت چگونه شخصیتی دارد؟

خلاصه: آیا سوءاستفاده از اعتماد و محبت مردم نسبت به خودمان، می‌تواند ما را همواره در سکوی اول نگه دارد و برای ما اعتبار و ارزش واقعی بیافریند؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

تاد : یک قورباغه خوش‌گذران است که امورات عمارت مجلل خود را به یک گورکن دلسوز سپرده است. او یک جنون افراطی در خوش‌گذرانی و تفریح دارد و همین باعث می‌شود خودش و دیگران به دردسر بزرگی بیفتد.

موشی : از دوستان تاد است. او دلسوزانه در تلاش است تا تاد را از رفتارهای افراطی گرایانه اش نجات بدهد.

موش کور : شخصیت مهربان و آرامی دارد و در تلاش است تا دوستی اش را تحت هر شرایطی با همگان به ویژه با آقای تاد حفظ کند.

سریل : اسب آقای تاد که در تفریحات و دردسر آفرینی های او همیشه همراه اوست و از او حمایت می‌کند.

گورکن : مشاور و منشی تاد در قصر اوست و تمام امورات مرتبط با تاد را به تنهایی انجام می‌دهد و از مشکلاتی که تاد دائما می آفریند خسته و کلافه است.

ایکابود : یک معلم موجه و متفاوت که به یک روستای جدید آمده تا به بچه ها تدریس کند. اما ظاهر عجیب او باعث می‌شود که همه شیفته او بشوند و متوجه عیوب او نشوند. او در نهایت از رقیب عشقی خود شکست می‌خورد.

برامبونز : قهرمان شهر. پسری قوی هیکل و خوش قد و قامت که با ورود ایکابود به روستا در معرض چالش هایی قرار می‌گیرد و رسیدنش به دختر مورد علاقه اش سخت می‌شود. او در نهایت ایکابود را از گود خارج می‌کند و موفق می‌شود.

داستان اثر:

در داستان اول (آقای تاد)، یک قورباغه خوش‌گذران و بی خیال است که عمارت موروثی و مجلل خود را به لطف یک گورکن پیر اداره می‌کند. او که تمام اموراتش را به گورکن سپرده دائما در پی تفریح و سرگرمی های خودش است. تاد به یک نوع جنون افراطی مبتلا است که اگر به چیزی علاقه مند بشود تا آن را به دست نیاورد دست نمی‌کشد و در این مسیر برای دیگران نیز دردسر درست می‌کند. موشی و موش کور دوستان قدیمی تاد هستند که در تلاشند تا او را کنترل کنند و مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده را حل و فصل کنند. یک روز تاد و اسبش سریل در حال تفریح یک ماشین را می‌بینند و تاد جنون به دست آوردن ماشین به سراغش می آید. او به دنبال صاحب ماشین در یک رستوران می‌رود اما ماشین که توسط چند موش صحرایی دزدیده شده به سرکردگی صاحب رستوران به نام وینکی، به تاد داده می‌شود و در ازایش عمارت قورباغه را از او می‌گیرند. پس از این ماجرا در دادگاهی که علیه تاد و رفتارهای ضد اجتماعی اش تشکیل می‌شود، وینکی به دروغ می‌گوید که تاد قصد داشته ماشین دزدی به او بفروشد. در همین راستا تاد را به زندان می اندازند و سریل برای نجاتش نقشه ای می‌کشد. او با لباس مبدل زنانه تاد را فراری می‌دهد. در شب سال نو تاد فراری به خانه موشی می آید و پس از آن ماجرا را متوجه می‌شوند. حالا تاد و دوستانش باید سند عمارت را از چنگ وینکی و دار و دسته اش خارج کنند. آنها در نهایت موفق می‌شوند عمارت را دوباره پس بگیرند اما تاد از این ماجراها درس عبرت نمی‌گیرد و از رفتارهای افراطی اش دست نمی‌کشد.

در داستان دوم (ایکابود)، یک معلم موجه و به ظاهر شریف با ظاهری متفاوت وارد یک شهر می‌شود. افراد آن شهر همگی به خاطر رفتارهای خاص او به او علاقه مند می‌شوند. اما او پنهانی رفتارهای ناشایستی مانند دزدی کردن از شاگردانش و مردم شهر را دارد. در این شهر مردی قوی هیکل و خوش قد و قامت به نام برامبونز زندگی می‌کند که قهرمان مردم است. با آمدن ایکابود معلم، برامبونز کمرنگ می‌شود. تا اینکه دختری به نام کاترینا که تمام مردان شهر به او علاقه دارند از راه می‌رسد و ایکابود و برامبونز را نیز مجذوب خود می‌کند. ایکابود بیشتر به خاطر اموال و دارایی های پدر کاترینا برای رسیدن به او نقشه می‌کشد. برامبونز برای شکست دادن رقیب عشقی خود نقطه ضعف او را پیدا کرده و با تعریف یک داستان ترسناک از اشباح جنگل، باعث می‌شود که او از ترس فرار کند. ایکابود پس از آن در جنگل مفقود می‌شود و هرکسی قصه ای برای او می‌سازد. عده ای معتقدند که زنده است و عده ای دیگر معتقدند او مرده. برامبونز نیز به کاترینا می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان: Clyde Geronimi نویسنده:, Winston Hibler  Erdman Penner تهیه کننده: Clyde Geronimi بازیگران: Basil Rathbone، Bing Crosby، Eric Blore کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: والت دیزنی سال تولید: 1949  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ایکابود و آقای تاد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!