• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اوراین و تاریکی ( اوریون و تاریکی) (Orion and the Dark)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

15965 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن درباره پسری به نام اوریون است که از همه‌چیز وحشت دارد. ذهن نگران و مضطرب او باعث می‌شود، از هیچ‌چیز لذت نبرد و مدام فکر کند که قرار است اتفاق بدی بیفتد. این اثر که محصول جدید کمپانی دریم ورکس است، سعی دارد غلبه به ترس را به کودکان یاد بدهد. به دلیل برخی پیچیدگی های داستانی این اثر مناسب کودکان بالای 9 سال است. 

ژانر : فانتزی کمدی

سال 2024 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن اوریون و تاریکی درباره‌ی پسر یازده‌ساله‌ای است که اضطراب شدیدی دارد و مدام می‌ترسد که اتفاق بدی برایش بیفتد. برای مثال او می‌ترسد سر کلاس پاسخ درست را بگوید، چون نگران است که اشتباه باشد و دیگران او را مسخره کنند. یا از اینکه سرویس بهداشتی مدرسه خراب شود و آب همه جا را بگیرد، می‌ترسد و بسیاری از موارد دیگر. بزرگ‌ترین ترس او از تاریکی است. زمانی که با موجودی به نام تاریکی آشنا می‌شود می‌فهمد دلیلی ندارد از همه‌چیز بترسد. چند نکته در این انیمیشن وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم: همه‌ی کودکان ممکن است از چیزهای مختلفی بترسند. این انیمیشن کمک می‌کند تا بتوانند ترس‌های خود را به چیزهای بامزه تبدیل کنند و با آن دوست شوند. خانواده نقش پررنگ و موثری در این انیمیشن دارد. ارتباط خوب و صمیمانه‌ی پدر و فرزند می‌تواند الگوی خوبی برای فرزندان و والدین باشد.  این اثر پیچیدگی‌های زمانی دارد. افراد در زمان سفر می‌کنند و با یکدیگر ملاقات دارند. ممکن است این پیچیدگی‌ها باعث شود کودکانی که در سنین پایین قرار دارند درک صحیحی از آن نداشته باشند. خلاصه: پیچیدگی‌های این انیمیشن و سرگردانی در زمان، ممکن است تماشای آن را برای کودکان غیر قابل فهم کند. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تو هم مانند اوریون ترس‌هایی داری که درباره‌ی آن نتوانی صحبت کنی؟ آیا دوست داری ترس‌هایت را نقاشی کنی؟ به نظر تو هرکدام از ترس‌هایت را به چه چیز می‌توانیم تشبیه کنیم؟ به نظر تو کسی وجود دارد که از هیچ‌چیز نترسد؟ رفتن تاریکی چه آسیبی به همراه داشت؟ چرا لازم است تاریکی در کنار نور وجود داشته باشد؟ خلاصه: به نظرت راهی که اوریون برای غلبه بر ترس‌هایش انتخاب کرد، راه خوبی بود؟ آیا حاضری آن را امتحان بکنی؟  

داستان اثر

اوریون پسر یازده ساله‌ای است که از همه‌چیز می‌ترسد. او ذهنی منفی‌نگر دارد که باعث می‌شود از کاه کوه بسازد و همیشه بازنده باشد. بزرگ‌ترین ترس اوریون، ترس از تاریکی است! تا اینکه با شخصیتی به اسم «تاریکی» آشنا می‌شود. او به شکل یک غول مهربان و بامزه ظاهر می‌شود و به اوریون کمک می‌کند تا زیبایی‌های شب را ببیند و با تاریکی اُنس بگیرد. اوریون کم‌کم متوجه می‌شود همه‌ی زیبایی زندگی به تضادهایی است که با خود دارد. تاریکی در کنار روشنایی، سکوت در کنار صدا، رویا در کنار کابوس ! او در نهایت با تاریکی و همه‌ی موجودات شب دوست می‌شود.

جزئیات اثر

نام اثر: اوریون و تاریکی / Orion and the Dark قالب اثر: سینمایی ژانر اثر:  کمدی - فانتزی کارگردان مولف: سین چارماتز / Sean Charmatz نویسنده/ مترجم: چارلی کافمن / Charlie Kaufman نام تهیه کننده: پیتر مک کاون / Peter McCown نام بازیگران: جیکوب ترمبلی / پاول والتر هاوسر / نت فکسون / کولین هنکس jacob Trembaly / Paul Walter Houser / Nat Faxon / Colin Hanks نام شخصیت ها:  اوریون: پسربچه‌ی یازده ساله‌ای است که ذهنی نگران و مضطرب دارد. او از همه‌چیز می‌ترسد و اصلا نمی‌تواند به ترس‌هایش غلبه کند. بزرگ‌ترین ترس او، ترس از تاریکی است. تاریکی: او موجودی است که تاریکی را بر روی کره‌ی زمین می‌گستراندس و به شکل یک موجود عظیم‌الجثه وارد زندگی اوریون می‌شود. تاریکی سعی دارد به اوریون کمک کند تا به ترس‌هایش غلبه کند. نور: او متضاد تاریکی است. نور نیز موجودی سرشار از روشنایی است که سعی که روز را برای اهالی زمین رقم می‌زند. کشور سازنده: فرانسه ایالات متحده آمریکا کمپانی سازنده: Dreamworks Animation سال تولید: 2024 زمان اثر:133 دقیقه  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه کریمی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 6 +

به نظر من خیلی خوب بود همین که بچه ها بفهمن تا با ترساشون مواجه نشن نمیتونن برشون غلبه کنن عالیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اوراین و تاریکی ( اوریون و تاریکی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!