• امروز : 20 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن انیمیشن نگهبان اژدها (Dragon Keeper)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

4 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8542 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پینگ، دختر کوچک خدمتکاری است که به عنوان محافظ تخم یک اژدها برگزیده می‌شود. او باید تخم را به برکه برساند تا اژدهای جدید متولد شود. در این بین افراد شروری هستند که تخم را نمادی از جاودانگی می‌دانند و در پی تصاحب آن هستند. پینگ با کمک دانزی که یک اژدهای ارزشمند است، تخم را از معرکه دشمنان نجات داده و آن را به برکه تولد می‌رساند. در نهایت، پینگ از برده بودن آزاد شده و به همراه اژدهای تازه متولد شده که حالا جزیی از زندگی اوست، به شهر باز می‌گردد.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 2024 99 جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 10 سال؟

نگهبان اژدها دارای درصد بالایی از صحنه های خشونت بار و رعب انگیز است که هرچند جنبه فانتزی دارند اما برای کودکان با سنین کمتر از 10 سال، ایجاد اضطراب می‌کند. این اثر فضایی تیره و تاریک دارد و به مسئله مبارزه با ظلم و برده‌داری در تاریخ اشاره می‌کند. هضم این مفاهیم برای کودکان کمتر از 10 سال دشوار است و تماشای اثر به دلیل داشتن فضایی خشن و گاه دراماتیک و تلخ، برای کودکان کمتر از 8 سال اکیدا ممنوع است.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای اثر حتما ارزیابی آن را مطالعه کنید. نگهبان اژدها، اثری فانتزی با درون مایه ای آغشته به خشونت، فضایی تاریک را به تصویر می‌کشد که نمایانگر یک حرکت تاریخی تحت عنوان مبارزه با برده‌داری است. پینگ با گذر از یک فضای تیره و آزار دهنده، به خوشبختی و استقلال می‎‌رسد. این مسئله نماد تاریخ مردم چین است که پس از گذر از رنج‌های برده‌داری و حکومت‌های استبدادی سابق، به خودباوری و آزادی رسیدند. اژدها در اساطیر چین نماد خوشبختی و قدرت است. محافظت پینگ از تخم کایا، نمایشی از تلاش و ایستادگی چینی‌ها برای دستیابی به آرامش و آزادی است که موفقیت آنها را در پی داشته است. پینگ در سن کم، فهم عمیقی از زندگی دارد. او با گذر از چالش‌های فراوان، خود را موظف می‌داند که تخم اژدها را به برکه تولد برساند تا اژدهای جدید متولد شود. این بعد از شخصیت پینگ می‌تواند برای کودک و نوجوان به عنوان سمبلی از ایستادگی و تسلیم ناپذیری در راه رسیدن به موفقیت باشد. با فرزند خود درباره این موضوع صحبت کنید که چه ارزش هایی برای پینگ مطرح است که حاضر می‌شود به خاطر آنها خطر کند؟ این مسیر پر پیچ و خم چه آموزه‌هایی برای پینگ به همراه دارد؟ آیا آشنایی با دانزی را می‌توان نقطه عطف زندگی پینگ در نظر گرفت یا این مسئله صرفا یک اتفاق هیجان انگیز است که باید آن را فراموش کرد؟ پینگ در ابتدا یک دختر خدمتکار است که آزادی از برده بودن خود و مادرش را حتی تصور هم نمی‌کند. اما انتخاب می‌شود تا از اژدهایی محافظت کند که می‌تواند این رویا را تحقق بخشد. او در این مسیر، به شخصیتی مبارز و شجاع تبدیل شده که در پایان حتی حاضر می‌شود به خاطر دانزی که نماد خوشبختی آنهاست، جان خود را به خطر بیندازد. این قوس شخصیتی پینگ را برجسته‌تر و قدرتمندتر نمایش می‌دهد. با فرزند خود درباره اینکه اژدها در چین نماد قدرتمندی است صحبت کنید و با او درباره اینکه پینگ با برگزیده شدن خود چگونه در مقابل استبدادی ایستاد که مردم را به تسلیم شدن در مقابل ظلم وادار می‌کرد، به گفتگو و تبادل نظر بپردازید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

پینگ: دختری که انتخاب می‌شود تا از مروارید جاودانگی که در حقیقت تخم یک اژدها است محافظت کند.

لائوما: زنی که پینگ را از نوزادی به سرپرستی گرفته و پینگ او را مادر خود می‌داند.

دانزی: اژدهایی که پینگ را به عنوان نگهبان تخم انتخاب می‌کند و از او در برابر آسیب های دشمنان محافظت می‌کند.

داستان اثر:

پینگ دختر کوچک خدمتکاری است که در جریان نجات جان موش کوچکش از یک چاه، با دو اژدها مواجه می‌شود. آن دو اژدها او را به عنوان نگهبان یک تخم اژدهای مرموز انتخاب می‌کنند. این تخم قرار است تا زمان تولد اژدهای بعدی محافظت شود و هرکسی لایق محافظت از آن نیست. زیرا قدرت های ویژه ای را به نگهبان خود می‌دهد که می‌تواند در مقابل خطرات ایستادگی کند. پینگ با محافظت از تخم و عبور از چالش های فراوان، سرانجام موفق می‌شود تخم را به استخر تولد برساند و کایا که اژدهای درون تخم است متولد شود. در پایان پینگ با عبور از سختی های فراوان و رساندن کایا به محل تولدش، موفق می‌شود با ظلم و تبعیضی که علیه مردمش حاکم است مبارزه کرده و از برده بودن و خدمتکار بودن نجات پیدا کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Salvador Simó نویسنده: Carole Wilkinson   بازیگران: Mario Gas Lucía Pérez Nano Castro Carlos de Luna   کشور سازنده: محصول مشترک چین و اسپانیا شرکت سازنده: Dragones AIE  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد انیمیشن نگهبان اژدها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!