• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن النا از آوالور (Elena of Avalor)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

10116 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

 «النا از آوالور» انیمیشن سریالی، در ادامه‌ی اتفاقات یک انیمیشن سریالی دیگر به نام «پرنسس سوفیای اول-2012» است. النا، شاهزاده خانمی است که تلاش می‌کند حاکم خوبی برای مردمانش باشد. او در هر قسمت با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شود که هربار با کمک دوستان و خانواده‌اش مشکلات را حل می‌کند. این انیمیشن فانتزی است و فضای تخیلی دارد، در این انیمیشن جادو وجود دارد و موجودات جادویی در این سرزمین زندگی می‌کنند. فضای انیمیشن بیشتر دخترانه است. النا که بسیار مهربان و پرتلاش است، الگوی رفتاری مناسبی است. اهمیت خانواده، دوست، همکاری و مشورت نیز بسیار پررنگ است.

ژانر : اجراجویانه

سال 2016 فصل اول: 25 قسمت. فصل دوم: 24 قسمت. فصل سوم: 28 قسمت. هر قسمت حدوداً بیست‌دقیقه. (قسمت 1 ـ 4 فصل اول ارزیابی شد) جزئیات کامل اثر
33 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن درباره‌ی پرنسسی است که می‌خواهد بر سرزمین خود حکمرانی کند و تلاش می‌کند تا ملکه‌ی خوبی برای مردمانش باشد. البته فضای آن تخیلی است و در دنیایی است که جادو در آن وجود دارد. جادو به‌عنوان یک راه‌حل به کمک شخصیت اصلی می‌آید (درحالی‌که بهتر است برای کودکان راه‌حل‌ها از دنیای واقعی نشأت بگیرند) و شاهزاده النا برای موفقیت در مأموریت‌هایش از دوستان جادویی خود استفاده می‌کند. در این انیمیشن خانواده و روابط بین دوستان بسیار پراهمیت است و النا همه تلاشش را می‌کند تا هم مراقب خانواده و دوستانش باشد، هم مراقب مردم سرزمینش که به‌تازگی از دست ملکه‌ی شرور نجات پیدا کرده‌اند. در این راه اشتباهاتی هم می‌کند؛ اما هربار به کمک دوستانش متوجه اشتباهاتش می‌شود و تلاش می‌کند از آن‌ها درس بگیرد. دوستان النا و خانواده‌اش هم در این راه به او کمک زیادی می‌کنند. به دلیل اینکه خشونت، ترس و ناهنجاری در این انیمیشن بسیار کم است، برای کودکان مناسب است. داستان‌های هرکدام از قسمت‌ها ساده و فهم آن برای سنین پایین آسان است و پیام مثبت داستان به‌راحتی انتقال پیدا می‌کند. تنها نکته‌ی موجود در این انیمیشن، فضای تخیلی و جادویی آن است که باید درباره‌ی آن با کودکان سخن گفت تا مرز بین واقعیت و خیال را گم نکنند. فضای داستان به دلیل اینکه شخصیت اصلی آن یک دختر است، کمی دخترانه محسوب می‌شود.

خلاصه: النا شاهزاده خانمی است که تلاش می‌کند حکمران خوبی برای مردم سرزمینش باشد. فضای انیمیشن تخیلی است و در آن جادو و جادوگری وجود دارد. فهم داستان‌ها و پیام آن‌ها برای کودکان آسان است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی جادو با کودکان خود صحبت کنید.

از آن‌ها درباره‌ی کارهای خوبی که النا انجام می‌دهد، سؤال کنید.

درباره‌ی اشتباهات النا و اینکه هربار چطور متوجه اشتباهش می‌شود، با کودک خود صحبت کنید.

با کودک خود درباره‌ی اهمیت کمک به دوستان و اهمیت خانواده که در این انیمیشن دیده می‌شود، صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی فضای جادویی و کارهای خوب النا با کودک خود صحبت کنید.

داستان اثر

«النا از آوالور» انیمیشن سریالی درباره‌ی شاهزاده خانمی است که می‌خواهد ملکه شود و تلاش می‌کند برای مردمش ملکه خوبی باشد و درعین‌حال به خانواده‌اش هم برسد، در این راه دوستانش به او بسیار کمک می‌کنند. در هرقسمت داستان جدیدی اتفاق می‌افتد و النا تلاش می‌کند که مشکل را حل کند. در قسمت اول النا می‌خواهد ثابت کند ملکه خوبی می‌شود و «موجودات جادویی» کشتی و خواهر النا را می‌دزدند، النا باید خواهرش را نجات دهد. در قسمت دوم النا به خواهرش قول داده است در جشنواره‌ی مخترعان او را همراهی کند که هم‌زمان یک دیدار با سفیر خارجی دارد و النا باید تلاش کند سر قولش بماند. در قسمت سوم «چاروکا»، هیولای سنگی، هربار که عصبانی می‌شود، باعث بالاآمدن مواد مذاب از کوه آتشفشان می‌شود، النا باید از مردم محافظت کند و مشکل کوه را نیز حل کند. در قسمت چهارم تولد «استفان»، پسرعموی الناست. النا او را به سفر ماجراجویانه‌ای می‌برد، استفان تلاش می‌کند چشمه جوانی را پیدا کند و در این راه دردسرهایی برای النا درست می‌کند و النا باید تلاش کند که او را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Elliot M. BourRobb Pratt, / راب پرات، الیوت ام. بور

نویسنده: / Craig Gerber, Maria Escobedo, Kerri Grant, Kaita Mpambaraکریگ گربر، ماریا اسکوبدو، کری گرانت، کایتا اِمپامبارا

نام تهیه کننده:Burnie Burns, Matt Hullum, Michael B. Jordan  / برنی برنز، مت هولوم، مایکل بی جردن.

نام بازیگران: Aimee Carrer, Jenna Ortega, Chris Parnell, Yvette Nicole Brow, Carlos Alazraqui, Emiliano Diez / امی کَرِر، جنا اورتگا، کریس پرنل، ایوت نیکول براو، کارلوس آلازراکی، امیلیانو دیز

نام شخصیت‌ها:

پرنسس النا: دختر نوجوانی که به‌تازگی قرار است حکمران سرزمینش شود و در این راه باید مشکلات زیادی را حل کند،

الیزابت: پرنسس کوچک که خواهر کوچک الناست و علاقه زیادی به اختراع‌کردن دارد،

مادربزرگ: زن مهربانی که از مشاوران الناست و عاشق آشپزی است،

پدربزرگ: پیرمرد مهربانی که عاشق ساز زدن است. او هم از مشاوران الناست،

استفان: پسرعموی النا که شخصیت فرصت‌طلبی دارد و از مشاوران الناست،

گیب: پسر شجاعی است و به‌تازگی به گارد سلطنتی پیوسته است،

نائومی: دوست و مشاور النا که بسیار مهربان است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disney Television Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد النا از آوالور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!