• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول (The owls of Gahoole LEGEND OF THE GUARDIANS: )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6308 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «افسانه نگهبانان: جغد­های گاهول» داستان نبرد و پیروزی خیر بر شر است. جغد شجاعی به نام سورن با همراهی دوستانش شروع به ماجراجویی می­کند تا نگهبانان گاهول را پیدا کند و با کمک آن­ها به نبرد تایتوی بزرگ، جغدی شروری که قصد فرمانروایی بر دیگر جغد­ها را دارد، برود. میزان خشونت و ترس نمایش داده‌شده در جنگ جغد­ها بالاست.

 

ژانر : ماجراجویی

سال 2010 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کودکان در این سن وارد دوره‌ی نوجوانی می­شوند و هویت مهم‌ترین مسئله در این دوره است. تشکیل هویت عبارت است از مشخص‌کردن اینکه چه کسی هستید، برای چه چیزی ارزش قائلید و در چه مسیری می­خواهید زندگی کنید. انیمیشن «افسانه نگهبانان: جغد­های گاهول» نمایش‌دهنده‌ی شخصیت­های مثبت و منفی با اهداف گوناگون است. با فرزندتان درباره‌ی شخصیت­هایی مانند سورن، کلاد و تایتو، اهدافشان و روششان برای رسیدن به آن صحبت کنید. سپس این گفت‌وگو را با صحبت درباره‌ی هویت فرزندتان ادامه دهید و از او درباره‌ی ویژگی­ها، اهدافش و مسیری که باید برای رسیدن به اهدافش طی کند، سؤال کنید. در این انیمیشن درباره‌ی قانون‌شکنی درصورت صلاحیت‌نداشتن مقامات صحبت می‌شود. می‌توانید درباره‌ی اهمیت قدرتِ تشخیص برای تفکیک این موقعیت‌های خاص از قانون‌شکنی‌هایی که هرج‌ومرج به بار می‌آورد، با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی اهداف و ویژگی­های شخصیت­های انیمیشن با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

سورن چه ویژگی­هایی داشت؟

هدف او از رفتن به پیش نگهبانان گاهول چه بود؟

علت موفقیت او در شکست‌دادن تایتو چه بود؟

کلاد چه ویژگی­هایی داشت؟

آیا روش کلاد و تایتو در رسیدن به قدرت درست بود؟

نظرت درباره‌ی آثاری که نبرد خیر و شر را به تصویر می‌کشند، چیست؟

چه آثار مشابهی را سراغ داری؟

خلاصه: شخصیت­هایی مانند سورن و کلاد چه ویژگی­هایی داشتند؟

داستان اثر

«سورن» جغد باهوش و مهربانی است که به همراه خانواده­اش زندگی می­کند. پدر سورن برای او، خواهر و برادرش افسانه «نگهبانان گاهول» را تعریف کرده است و سورن به‌خاطر علاقه به آن نگهبانان تلاش می­کند تا جغد شجاعی باشد. در یکی از روز­هایی که سورن و برادرش، «کلاد»، درحال تمرین پرواز بودند، توسط سربازان جغد شروری به نام «تایتو» زندانی می­شوند. تایتو جغد ظالمی است که با اسیرکردن و استفاده از بچه‌جغدها تلاش می­کند تا صاحب قدرت زیاد و فرمانروای حیوانات شود. سورن که جغد باهوشی است، تلاش می­کند تا از قلعه تایتو فرار کند؛ اما کلاد که جغد بدذاتی است حاضر می‌شود برای به‌دست‌آوردن قدرت زیاد، برای تایتو کار کند. سورن بعد از فرار از قلعه تایتو، مسیر­های سخت و دشواری را می­گذراند تا به نگهبانان گاهول برسد و با کمک آن­ها به جنگ تایتو برود. نگهبانان گاهول بعد صحبت با سورن به قلعه تایتو حمله می­کنند و موفق می‌شوند با شکست‌دادن تایتو، بچه‌جغد­ها را آزاد کنند. سورن هم برای نجات برادرش به دیدار او می­رود؛ اما کلاد که مجذوب قدرت تایتو شده است، با سورن درگیر می­شود و درنهایت درون آتش می­افتد.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Zack Snyder / زاک اسنایدر

نویسنده / مترجم: John Orloff / جان اورلوف

نام تهیه‌کننده: Zare Nalbandian/ زاری نالبندیان

نام شخصیت‌ها:

سورن: جغد باهوش و شجاعی که برای ایجاد صلح و شکست تایتو، جان خود را در خطر می­اندازد،

کلاد: برادر سورن، جغد بدذاتی است که با وعده‌ی به‌دست‌آوردن قدرت از طریق دزدیدن بچه‌جغد­ها برای تایتو، با او همکاری می­کند،

تایتو: جغد ظالم و شروری است که برای به‌دست‌آوردن قدرت زیاد و حکمرانی بر تمام حیوانات، بچه‌جغد­ها را اسیر و آن­ها را مجبور به اطاعت می­کند.

کشور سازنده: آمریکا، استرالیا

کمپانی سازنده: ویلچ رودشو پیکجرز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمدامین مروتی

۶ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

خوب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!